Ivar Skaugstad Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 ---------------------------------------------------------- ---------------------------------------------------------- [color:#000099][size:20pt]The Braathens Triangle![/size][/color] [size:11pt][color:#FF0000]Forutsetninger for å bli med på denne turen: Du skal benytte deg av en flymaskin Braathens har hatt i sin flyflåte Du skal benytte deg av Braathens callsign (BRA "Braathens") Du skal fly den oppsatte runden (Fornebu -> Værnes -> Flesland -> Fornebu) Tidspunktene som er satt opp skal overholdes [/color][/size] [color:#000099][size:14pt]Informasjon:[/size] Denne turen er lagt opp slik at deltakerne selv kan få bestemme hvilken flytype de vil benytte seg av, evt. om de ønsker å bytte flytype underveis. Pilotene står med andre ord fristilt til å blande å mikse, så fram til at det faller innenfor rammene på det som står beskrevet ovenfor. Du kan også bestemme om du vil være med på en, eller flere av etappene, men vi håper selvfølgelig at du har mulighet til å bli med på hele turen! Turen vil starte på Oslo - Fornebu, derifra vil vi fly opp til Trondheim - Værnes, før vi fortsetter til Bergen - Flesland og Oslo - Fornebu som endelig destinasjon. Jeg vil anbefale dere å bruke litt fantasi og kanskje gi dere selv en utfordring ved å benytte en flymaskin som du kanskje ikke så ofte sitter bak spakene på. På den måten får du virkelig gjort noe av denne siste turen for Norwegian Eagles i 2008! De rutene som blir satt opp er kun forslag, du står fritt til å kunne sette opp en egen rute mellom flyplassene hvis dette er ønskelig. Dog, de tidspunktene som blir satt opp må du overholde og flyplassene skal besøkes i rett rekkefølge! [size:14pt]Flyrute:[/size] [size:11pt]Fornebu (ENFB) - Værnes (ENVA)[/size] BBU - UM609 - TGA (215NM) BBU(112.75) - MES(114.40) - TGA(117.40) - TRM(112.50) (215NM) [size:11pt]Værnes (ENVA) - Flesland (ENBR)[/size] GEVLI - UZ11 - ROXET (248NM) TRM(112.50) FM-R 224' - FLS(115.55) 255NM [size:11pt]Flesland (ENBR) - Fornebu (ENFB)[/size] TUNIX - UN623 - SOPAR - UZ15 - SIG(164NM) FLS(115.55) FM-R 094'/68NM - SIG(117.70) 164NM [size:14pt]Avgangstider:[/size] Denne 3 etapper lange flyturen er delt inn i 3 forsjellige seksjoner. Dette for at vi vi skal få en litt mer "samlet" følelse, slik at også de gutta med propell får litt tid på seg. Det som er forskjellig fra tidligere, er at vi når har satt opp en ANKOMSTID. Dette er altså den tiden du skal planlegge å LANDE på flyplassen. Det er derfor hver enkelt pilot sitt ansvar å ta av fra flyplassen de reiser fra i rett tid, slik at de når tidspunktet for landing! Det er mulig at vi endrer tidspunktene ut i fra hvilken flymaskin flertallet velger. [size:11pt]Fornebu (ENFB) - Værnes (ENVA)[/size] Ankomst ENVA: 18:50 UTC [size:11pt]Værnes (ENVA) - Flesland (ENBR)[/size] Ankomst ENBR: 20:35 UTC [size:11pt]Flesland (ENBR) - Fornebu (ENFB)[/size] Avreise ENFB: 22:00 UTC [size:14pt]Flymaskiner:[/size] En komplett liste over hvilke flymaskiner du kan benytte deg av finner du her! Douglas DC6 -> http://www.calclassic.com/files/dc6bcb1704.zip - "dc6braxa.zip" www.avsim.com. - INFO Fokker F-28 Fellowship -> http://fokker.avsim.net/F28.htm - INFO [size:14pt]Kart:[/size] Kart for andre flyplasser enn Fornebu finner dere i AIP, www.ippc.no Kart for Fornebu, takk til Roald Hansen: Aerodrome Chart SID 06 SID 24 ILS 06 ILS 24 ------------------------------------------------------------------------------------------------- Det må sies at jeg har lagt en god del arbeid i dette prosjektet. Desverre har det være noe dårlig oppmøte og engasjement på de andre turene vi har arrangert denne måneden. Dette betyr med andre ord, at dere som setter pris på konseptet Norwegian Eagles VIRKELIG bør sette i hardstøtet denne søndagen! Om ikke vil dere nok kunne møte en lengre "ferie" fra Norwegian Eagles, det er DERES tid til å vise hva dette betyr for dere! [size:14pt]Sett på Braathens spiriten og bli med, Norwegian Eagles ønsker deg velkommen![/size][/color] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 15. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2008 Klipp og lim folkens: ------------------------------------ Jeg er med på: Leg 1: () | Flytype: | Callsign: Leg 2: () | Flytype: | Callsign: Leg 3: () | Flytype: | Callsign: ------------------------------------ Jeg er med på: Leg 1: (X) | Flytype: Fokker F-28 Fellowship| Callsign: BRA375 Leg 2: (X) | Flytype: Fokker F-28 Fellowship| Callsign: BRA375 Leg 3: (X) | Flytype: Fokker F-28 Fellowship| Callsign: BRA375 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Luiggi Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Leg 1: (x) | Flytype:F28 | Callsign:BRA196 Leg 2: (x) | Flytype:F28 | Callsign:BRA196 Selv om egentlig faren min kommer den dagen sâ liker han jo â fly flightsim med meg :whistle: . Men med mindre jeg blir sâ syk at jeg ikke kan fly skal jeg komme meg pâ ENFB. Expecte unicoms only pâ ENFB? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Obs, her bør vi vel si ifra til VACCSCA om bruk av "utrangert flyplass"? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Jeg er med på: Leg 1: (X) | Flytype: Boeing 737-200 | Callsign: BRA366 Leg 2: (X) | Flytype: Boeing 737-200 | Callsign: BRA179 Leg 3: (X) | Flytype: Boeing 737-200 | Callsign: BRA290 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Øyvind Lunde Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Hvilke av disse Braathens flyene virker i FSX og hvor kan jeg finne dem? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Holberg Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Flotters! Denne blir jeg med på! Legger inn senere idag.. Men star kart da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A L Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Hvordan er det med ENFB, vil jeg finne SID/STAR i FMC'en? Er utrolig dårlig til å lese kart er det noe du kunne ha lært med Gunnar.. evt. hatt en training session over Vatsim med det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Holberg Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Leg 1: (X) | Flytype: Fokker Fellowship F28 | Callsign: BRA220 Leg 2: (X) | Flytype: Fokker Fellowship F28 | Callsign: BRA220 Kan bli forandring i flytype på leg 2 Men F28 har jo ikke fmc, så da blir det vanlige vectors og ils? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard Mardahl Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Får vel henge meg på, på denne turen også Leg 1: (x) | Flytype: DC-6B | Callsign: BRA710 Leg 2: (x) | Flytype: DC-6B | Callsign: BRA710 Leg 3: (x) | Flytype: DC-6B | Callsign: BRA710 Dette ser jeg virkelig fram til !! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Hvordan er det med ENFB' date=' vil jeg finne SID/STAR i FMC'en? Er utrolig dårlig til å lese kart er det noe du kunne ha lært med Gunnar.. evt. hatt en training session over Vatsim med det? [/quote'] 1: Nei, med mindre du får noen til å lage den/de nødvendige filen(e) til deg. 2: Til en viss grad; Ja. ... Ellers skulle jeg gjerne hatt "Routes" i tilegg til "Charts"... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A L Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Hadde vært konge Gunnar! Beklager Offtopic ride her! Leg 1: (X) | Flytype: Fokker F-28 Fellowship| Callsign: BRA570 Leg 2: (X) | Flytype: Boeing 737-700 | Callsign: BRA570 Leg 3: (X) | Flytype: Boeing 737-700 | Callsign: BRA3570 Fantastiske ruter du legger opp til Ivar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 At man MÅ og SKAL,passer meg ikke så veldig Ivar. Sjønner du legger ned mye arbeid i forberedelsene. Jeg blir med igjen,nå man IKKE MÅ eller SKAL Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 15. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2008 Så utrolig artig å se at folk er ivrige på denne turen, det gleder meg! Lars-Petter, jeg lever i min egen lille verden, med mitt egent lille diktatur, og her SKAL man! :grin: Aleksander, du må nok velge deg et annet callsign da BRA375 er opptatt av undertegnede. For oss som flyr F-28, og Vegard med sin DC-6 så blir det god gammel bestikknavigasjon. Her benytter vi oss av de navigasjonshjelpemidlene vi har, VOR, NDB, ILS etc. For de av dere som er litt rustne på det, dere har 1 uke på å trene dere gode! :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A L Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Oida beklager! hehe kopierte bare din, så glemte jeg visst å bytte :grin: :whistle: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Holberg Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Da var F28 "prøvekjørt" på Fornebu! VAr bra den, men må jobbe litt med AP Men: er det noe Afcad fil for FBU tilgjengelig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Luiggi Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Afcad Bör vel funke for oss FSX folk og! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jakob Arne Brønstad Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Jeg stiller opp som TWR på ENVA:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard Mardahl Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Ikkeno problem Ivar har typeutsjekk på DC-6B nå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Tandberg Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 **Juleferie, julestemning, Braathens**, selvfølgelig må jeg være med :grin: Jeg er med på: Leg 1: (X) | Flytype: Fokker F-28 Fellowship| Callsign: BRA708 Leg 2: (X) | Flytype: Fokker F-28 Fellowship| Callsign: BRA708 Leg 3: (X) | Flytype: Fokker F-28 Fellowship| Callsign: BRA708 Vegard, jeg spør deg på MSN om teamspeak-saken... Trenger litt hjelp der Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Tandberg Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Afcad Bör vel funke for oss FSX folk og! Takk for AFCAD'en, men i "les meg"'en står det; -Tilslutt legger du inn Afcad der du skal ha den. Hvor skal jeg ha den? :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Luiggi Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Hva med â lage en mappe som heter ENFB i Addon Scenery Mappen og legge den der? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Tandberg Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Hva med â lage en mappe som heter ENFB i Addon Scenery Mappen og legge den der? Tenkte meg det var noe såpass enekelt, ja... Takker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Helstad Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 ENVA_APP er booket for den 21! Dere er velkommen til "my airport" . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 18. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2008 Kjempe Marius! :grin: Vi er per dags dato 7 stk. Regner med flere melder sin interesse? Om ingen bemanner Fornebu skal vi nok se om ikke undertegnede ofrer litt for å bemanne possisjonen selv. Ser det ennå ikke er noen som har tenkt å fly 767, Lars-Petter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Hansen Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Jeg henger meg selvfølgelig på, Leg 1: (x) | Flytype: B737| Callsign: BRA247 Leg 2: (x) | Flytype: B737| Callsign: BRA247 Leg 3: (x) | Flytype: B737| Callsign: BRA247 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Jørgen Brenna Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Hiver meg på min første Norwegian Eagles, Leg 1: (x) | Flytype: B734| Callsign: BRA222 Leg 2: (x) | Flytype: B734| Callsign: BRA222 Leg 3: (x) | Flytype: B734| Callsign: BRA222 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Hjelset Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Jeg slenger meg også på her! Regner med å få tid til det! Leg 1: (x) | Flytype: B734 | Callsign: BRA404 | LN-BRA Leg 2: (x) | Flytype: B737 | Callsign: BRA404 | LN-TUF Nordlys hybrid Leg 3: (x) | Flytype: B734 | Callsign: BRA404 | LN-BRA Ser frem til å fly Braathens igjen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Edit: Muttern kapra cockpit og krevde at eg skulle være med på familievitjing den kvelden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 19. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2008 Holy! 11 stk! Nå begynner det å ligne på noe! :grin: NÅDE den som melder fravær pga. fyllesyke etc, det blir som å banne i kirka! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.