Gå til innhold

Her gikk det nesten galt, nesten ikke morsomt!


Oscar Farias Ramos

Anbefalte innlegg

Ser skummelt ut det der. Det kan jo være så mange grunner, men planlagt vil jeg ikke tro det var...

 

Har vel postet det før tror jeg, men her er to til i samme gate, og minst like spektakulære vil jeg si. Så et skader vel ikke å se de igjen?.

Ingen av de har PAX ombord forresten. ;)

 

737 China Airlines:

 

[video:youtube]8XbINavHtiA

 

Airbus A340-600 (forøvrig med en herlig blandig av hyl og brøl :D )

 

[video:youtube]VI6epK72a9U

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er noen som helst for for planlagt så er det i vertfall utrolig lite gjennomtenkt og langt utenfor regulations. Tenk på den uungåelige katastrofen ved engine failure etter V1! Enhver god pilot vil planlegge ut fra at man får critical engine failure ved V1, om ting ikke går som planlagt og man ikke får engine failure så er jo det en bonus :grin:. Denne piloten har hoppet rett på plan B uten en plan C, skummelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ughhhhh .....han siste der (a340). Det tok litt tid før de løftet understellet jeg kan tenke meg hva de sa til hverandre de pilotene det er sikkert noe sånt som -" oh shitt Bob, I think we busted som of the gears there. I blaiming this one on you man!"

 

Jeg synes det ser ut som om de faktisk ruller litt ut på plenen også.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Oscar, det ser absolutt ut som de er innom gresset en tur.

Når man ser både første film fra trådstarter, og den 737 fra China Air, så virker det som trege lange takeoff roll. (737'en hadde angivelig et teknisk problem)

 

Men denne siste A340, ser for meg ut til å ha en fantastisk akselerasjon. Så den ser jo mer planlagt ut, og i så fall må jo testpiloter for Airbus være noen skikkelig kalde fisker? :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Airbusen er mer tvilsom enn de andre ja, og jeg ser heller ikke rullebanen. Men jeg syns det har sett ut som også hjulene virvler opp støv, litt som med 737'en over.

 

Men det kan for all del hende jeg tar feil, og må studere den litt nærmere. Tro kan jo flytte fjell, og jeg har trodd det er en intersection takeoff og at hjulene er helt ved enden. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...