Oscar Farias Ramos Skrevet 26. november 2008 Skrevet 26. november 2008 Dette kom jeg over på youtube. Jeg må si jeg ble sjokert over ende, jeg fatter ikke at dette nesten gikk så galt! Skal ikke piloten beregne rullebanelengde når han har fullverdi vekt? Kontroll syntes det var humoristiskt ihvertfall. Noen som har noe å si om dette? Siter
Einar Kristiansen Skrevet 26. november 2008 Skrevet 26. november 2008 Huhu!! Ja,det der var "close race"! Siter
Even Moe Egenes Skrevet 26. november 2008 Skrevet 26. november 2008 I've got enough to film the crash JIIIIZES!!! :crazy: Siter
Sindre Holberg Skrevet 26. november 2008 Skrevet 26. november 2008 Det der var bettere ikke langt unna! For en kommentar da: here comes the vodkaburner :grin: Siter
Harald Strand Skrevet 26. november 2008 Skrevet 26. november 2008 Noen ville kanskje si det var meningen? Etter nøyaktig skjekk av performance tabeller fant de vell ut at det skulle gå regner jeg med! "We have Smirnoff" Siter
Oscar Farias Ramos Skrevet 26. november 2008 Forfatter Skrevet 26. november 2008 hvis det der var meningen så har han piloten en syk sans for humor Siter
Sindre Holberg Skrevet 26. november 2008 Skrevet 26. november 2008 ..eller at han fulgte tabellene som noen som lengre her oppe Siter
Morten Ruud Skrevet 26. november 2008 Skrevet 26. november 2008 Man skal i hvertfall kjenne flyet sitt svært godt for å tørre å kjøre på med sånne marginer Siter
Christian Paulsen Skrevet 27. november 2008 Skrevet 27. november 2008 Ser skummelt ut det der. Det kan jo være så mange grunner, men planlagt vil jeg ikke tro det var... Har vel postet det før tror jeg, men her er to til i samme gate, og minst like spektakulære vil jeg si. Så et skader vel ikke å se de igjen?. Ingen av de har PAX ombord forresten. 737 China Airlines: [video:youtube]8XbINavHtiA Airbus A340-600 (forøvrig med en herlig blandig av hyl og brøl ) [video:youtube]VI6epK72a9U Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 27. november 2008 Skrevet 27. november 2008 Mye "artig" om russerne rundt forbi. Close-calls og landinger på nesehjulet først m.m Har hørt en historie om russerne på turn-arounds i Asia tanket opp og kalkulerte ned til hver minste kilo. Jo mer de kunne ta med før asfaltkanten, jo bedere. Siter
Arild Oldervoll Skrevet 28. november 2008 Skrevet 28. november 2008 Om det er noen som helst for for planlagt så er det i vertfall utrolig lite gjennomtenkt og langt utenfor regulations. Tenk på den uungåelige katastrofen ved engine failure etter V1! Enhver god pilot vil planlegge ut fra at man får critical engine failure ved V1, om ting ikke går som planlagt og man ikke får engine failure så er jo det en bonus :grin:. Denne piloten har hoppet rett på plan B uten en plan C, skummelt! Siter
Oscar Farias Ramos Skrevet 29. november 2008 Forfatter Skrevet 29. november 2008 ughhhhh .....han siste der (a340). Det tok litt tid før de løftet understellet jeg kan tenke meg hva de sa til hverandre de pilotene det er sikkert noe sånt som -" oh shitt Bob, I think we busted som of the gears there. I blaiming this one on you man!" Jeg synes det ser ut som om de faktisk ruller litt ut på plenen også. Siter
Christian Paulsen Skrevet 29. november 2008 Skrevet 29. november 2008 Ja Oscar, det ser absolutt ut som de er innom gresset en tur. Når man ser både første film fra trådstarter, og den 737 fra China Air, så virker det som trege lange takeoff roll. (737'en hadde angivelig et teknisk problem) Men denne siste A340, ser for meg ut til å ha en fantastisk akselerasjon. Så den ser jo mer planlagt ut, og i så fall må jo testpiloter for Airbus være noen skikkelig kalde fisker? :eek: Siter
Harald Strand Skrevet 29. november 2008 Skrevet 29. november 2008 Er ikke Franskmenn kjent for og være aggresive i trafikken da? :grin: Siter
Clamer F. Meltzer Skrevet 29. november 2008 Skrevet 29. november 2008 Jeg klarer ikke å se annet av den A340 avgangen enn at den er veldig kort og at motorene virvler opp mye støv når de roterer. Regner med at det fortsatt er mye bane både under og foran dem når de roterer. Eller ser dere andre noe jeg ikke ser? Siter
Gert Andreas Barring Skrevet 29. november 2008 Skrevet 29. november 2008 Enig med Clamer her. Så litt på wikipedia og rullebanene på Blagnac er 3000m og 3500m lange, så det er nok veldig mye igjen av rullebanen hvor flyet tar av. Siter
Christian Paulsen Skrevet 29. november 2008 Skrevet 29. november 2008 Airbusen er mer tvilsom enn de andre ja, og jeg ser heller ikke rullebanen. Men jeg syns det har sett ut som også hjulene virvler opp støv, litt som med 737'en over. Men det kan for all del hende jeg tar feil, og må studere den litt nærmere. Tro kan jo flytte fjell, og jeg har trodd det er en intersection takeoff og at hjulene er helt ved enden. Siter
Åge Storli Berg Skrevet 29. november 2008 Skrevet 29. november 2008 Har hatt "lignende" her på Værnes og, en Antonov124 som dro med seg no lysmaster og greier for to år siden. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.