Gå til innhold

Tellenor Boikott?


ernst-rolf albrigtsen

Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Må høre hva dere andre "storforbrukere" av tellerskritt mener om følgende:

Telenor melker til siste dråpe de tellerskritt som brukes på bl.a flightsim over internett!! Hvor mange av dere er det som kunne tenke dere å gå over til ADSL og som VIRKELIG ville spart penger på å gå over til slike tjenester???

 

Påstand:

Telenor bremser med vilje utviklingen i hele norge med bevisst å unnlate å innstallere relativt enkelt utstyr i telefon sentralene, og på denne måte hindre konkurrerende aktører å kunne tilby ADSL tjenester. Hvor mange av dere har sjekket tilgangen og fått beskjeden " ADSL er dessverre ikke tilgjengelig, vennligst vent............. el..???

Faktum er at denne utbyggingen kunne vært gjort mye raskere og ført til stor besparelse for folk flest for mange år siden. Prøv å finn ut hvorfor ikke dette er gjort!

Selv om det er vanskelig for oss med "DILLA" på online flyging, ATC osv, er det en ide å boikotte og rett å slett holde oss unna kollektivt en periode å se om noen i Telenor reagerer??????

Tenk om der var reelle valgmuligheter og konkurranse i dette markedet! Jeg er ganske sikker på at mange av brukerne av VATSIM i Norge ville spart tusenere i løpet av året!?

Kom igjen med innspill. Kansje noen i Telenor er hemmelig medlem av VATSIM og følger med her.

[ 05-01-2002: Endret av: ernst-rolf albrigtsen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Er enig med deg i dette, men tror ikke det er noe gang i det.

Som i de fleste saker så er man enig, men når det kommer til stykke så er det ingen som stiller opp og hele saken blir som normalt igjen.

og monopol er å blir momopol som resten av norge er.

svenske utenriksminister har jo sakt det rette NORGE ER DEN SISTE KOMUNISTSTAT.

Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Telenor ja, det er konsernet sitt det. De utsetter mest mulig ADSL utrullingen, for DE vet at det er storbrukerne av internet som kjøper det først, dermed vil dem tape stort på at sånne som meg går over fra ISDN til ADSL.

Jeg har min egen kampanje gående, den har jeg hatt gående fra ADSL ble etablert som et tilbud. Min lille private kampanje består av å ringe 2 ganger i uken og spørre om når jeg kan få ADSL [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Jeg kan ikke få ADSL nå, jeg kan i følge telenor ikke få ADSL før om ca 3-4 år. Ingen andre tilbydere kan tilby og/eller har planer om å tilby ADSL i området mitt heller. Catch har heller ikke noe planer om SDSL her heller. Her er man i Telenor's hender og må bare sitte å vente på at at Møre og Romsdal's største og viktigste industri sted skal bli kopla til noe mere avansert enn isdn.

Det morsomme er at ENITEL har sydd fin fiber til kraftlinjene fra Åndalsnes - Oppdal via Sunndalsøra. Den går 50 meter fra husveggen min. Gudene vet hvem som eier den linja nå, men den ruter internett trafikk, trafikk som ingen her på stedet får kopla seg til [image]images/icons/frown.gif" border="0[/image] Men jeg hadde det fint når de holdt på med å "sy" kabeln rundt linjene, de brukte helikopter og det er jo alltids noe å se på.

Et annet sinnsykt element er Telenor Avidi. Dem har kabel TV'n her på Sunndalsøra. Alle andre steder Telenor Avidi har tv-kabel , som jeg veit om, er det internett over samme kabel. Er det det her ? niks, men det er flott digital tv på kabel'n, men internet? det driter dem i. Her kan man se tv i dvd kvalitet, masse digitale radio kanaler, bestille filmer vi canal digital Kiosk osv.

mvh

Jan Roar Rød

som kanskje har bredbånd innen oppnådd pensjonsalder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg ser dere diskuterer bredbånd her........ vel, jeg jobber i Telenor...... vel og merke på Opplysningen da, men når det gjelder ADSL, så er det vel ikke bare Telenor som driver med dette da........ Det er jo fullt mulig for andre firmaer å installere sitt utstyr i sentralene til Telenor, ifølge personer jeg har snakket med,slik som NextGentel f.eks....., og Catch gjør jo det med sitt SDSL utstyr, og det finnes jo andre typer bredbånd, slik som kabel og Radiosignaler.....

Når det gjelder fiberkablene som Enitel rullet ut, så er det kraftselskapene som eier disse, så det kan jo være lurt å ta kontakt med dem for å høre hva som skjer.....

Så når det kommer ti stykket, så er det vel ikke bare Telenor som er treige, de tenker mest mulig profitt alle de selskapene..... dvs. bygge ut der det er mest folk først, noen vil vel si: Jamen, Telenor har jo penger til det da......... vel, både Telia og Tele Danmark er sterkt inne på eiersiden i selskaper i Norge, så de har jo penger de også.....

Mvh

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey,

Jeg fikk ADSL fr Telenor i fjor jeg! Det var en her og satt det opp den 29. Juni 2001

Jeg har spart mye på og få meg ADSL! Nå er bare internett regningen på 1356kr, før var den mye høyere!! Jeg har en 704/128 linje! betaler 452kr mnd!

JAV [image]images/icons/cool.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får vel nøye meg med ISDN [image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image] Internettregning på 1000 i måenden [image]images/icons/blush.gif" border="0[/image] [image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset har vi holdt oss unna Telenor i alle år så langt det er mulig.

Det eneste vi betaler til dette selskapet er basic grunnabonnement for telefon,tellerskrittene går til Tele2,samt kabelTV via Avidi (men nå skal vi kutte ut det også til fordel for parabol).Hva angår internett har vi ADSL fra Nextgentel som fungerer utmerket.Både min og konas mobiltelefon går gjennom Netcom.

Min mening og erfaring med Telenor er at dette er et selskap som ovenfor sine kunder opptrer på en arrogant og til tider frekk og uhøffelig måte,uten at jeg finner det hensiktsmessig å gå i detalj her i forumet.

Hans Petter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Fint for Telenor at Bø og andre er fornøyde kunder, det er bare det at de annonserer med slike 99.- tilbud som OM at de har dekning i hele Norge, noe som slettes ikke er tilfelle.

I dette området av Tromsø by er det faktisk ikke planlagt oppgradering i sentralen i det hele tatt! Dette svaret får man også hvis man spør hos andre ADSL aktører som har planer om å tilby tjenester i alle større byer i Norge.

Innhenter nå tilbud på trådløs tilkopling som faktisk er et alternativ fra et lokalt firma i Tromsdalen, og ser om ikke jeg klarer å gjøre meg uavhengig av monopolet på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telenor er et monopolitisk, lite kundevennlig og samfunnsøkonomisk dyrt konsern som har fått en gavepakke fra fra DNF (Det norske folk) i form av kobberlinjer og infrastruktur. Dette utnytter de til det fulle både på privat og bedriftsmarkedet og Telenor er et strålende eksempel på hvorfor monopol er en uting. De fleste monopol hindrer fremskritt, mens konkuransse presser på pris og gir nye forbedrede produkter.

Jeg har kun en oppfordring; ikke bruk Telenor. Finnes det et alternativ - bruk alternativet i stedet. Det er den eneste måten man kan få gjort noe med jævlene som hindrer fremskrittet i Norge.

Få inn Netcom og Tele 2 på fast og mobiltelefonen din. Kjøp datautstyr fra Komplett.no eller El-kjøp. Kjøp oppringt internett fra Tiscali og bruk minst mulig kroner på Telenor Avidi om de er det eneste alternativet ditt. Og for bredbånd - bruk alternativene om de er tilgjengelig!!! UPC (kvasi-bredbånd men billig), NetGenTel og Bredbåndsfabrikken er gode alternativer.

70% av alle mobilbrukere har Telenor Mobil-abonnement. Nå kan du bytte mobil-leverandør uten å måtte bytte nummer. Det er på tide at du gjør noe selv for å få bedre konkuransse på telefoni i Norge. Bytt leverandør i dag!!!

[ 05-01-2002: Endret av: Tore Sætre ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en misforståelse å tro at Telenor (eller andre som satser på profitt) har som oppgave å drive distriktspolitikk. De skal tjene penger, og etter at konsernet ikke lenger er statlig, kan heller ikke politikerne bidra til et tilbud som er like godt uansett hvor man bor. Vi lever i et kapitalistisk samfunn på godt og vondt. Den gang Telenor (Televerket) var statlig, fikk de minst like mye pepper (ukesvis venting på å få lagt inn telefon o.l.).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nå skal jeg endelig få ADSL, men ikke Telenor... NextGenTel har endelig ankommet stedet, så nå er det like før. Billigere på NextGenTel i forhold til Telenor.

398 for 640

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ADSL ja, akk, når kommer det hit til meg? Har brukt det siste året og gå inn på www.online.no og sjekke nummeret mitt hver dag! samma som før.. ikke tilgjengelig..

Har kabel-tv fra Avidi, men nei, er ikke retur-kapaks i nettet så internett der er utelukket..

sendte mail til kundeservice og spurte når jeg kunne få adsl... fikk dette som svar:

Nettavd. undersøker linjeforhold og kabelkvalitet

og tilbakemelder vår avd. Vi kontakter deg umiddelbart

etter at tilbakemelding foreligger.

men, tviler på at de kontakter med "umiddelbart".

nei, jeg hater TELEHOR .. bruker TISCALI internett i stedet for øyeblikket... [image]images/icons/mad.gif" border="0[/image] [image]images/icons/mad.gif" border="0[/image] [image]images/icons/mad.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det verre enn alle dere til sammen!

Altså, jeg bor nå i Blystadlia, sjekket nummeret hos Bluecom, og de sa at jeg kan få installert ADSL. Men jeg skal flytte ut til høsten igjen. ARGH!! Det er fælt, fælt fæælt.. *hulk*. Jeg bare vet at det ikke kommer til å være ADSL på det neste stedet jeg flytter, sånn er det alltid.

Huff..

ISDN bruk ugjør fort en formue. Har nettopp meldt meg inn i CoShopper´s Telepool, som skal gi billigste tellerskritt på markededet (vanlig skryt, får håpe det er noe bak).

Her er adressen til TelePool tjenesten. Om mod fjerner den har jeg forståelse for det, men mener ikke å spamme eller noe [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Klikk her for å gå til CoShopper´s TelePool tjeneste

 

Håvard

[ 06-01-2002: Endret av: Håvard Lund ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telehor ja... Et mørkt kapittel for Norge det ja..

Selv bestillte jeg ADSL i slutten av November, fikk modemet 5. Desember, og linja ble koblet opp 11. Desember. Virker det? NEIDA!

Jeg har nå snart brukt vanlig dialup i en hel måned mens ADSL-modemet har ligget her og lyst så pent. Ikke engang software til modemet har de klart å sende ennå!

Svar som:

  • "Det er nok ikke hos deg feilen ligger, så vi skal sette folk på det"
  • "Saken har blitt oversendt ADSL-avdelingen"
  • "Har du ikke blitt kontaktet av teknikeren??"
  • "Det skal vi ordne med en gang"

...er nå blitt så gamle at jeg automatisk begynner å kjefte når noen sier det...

En ting har jeg gjort Telenor veldig klar over: De får ikke ei krone av meg for ADSL'en før den virker, da snarere får de hele rasket i retur, for jeg betaler ikke dem for en tjeneste de ikke yter!

Så inntil de får fikset dette så får jeg fortsette å brenne 2.000,- +++ pr. måned med et 56k modem...

At man kommer hit og opplever Telenor popups med reklame for ADSL-kampanjen deres, er en annen sak... [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I løpet av det ene året som har gått siden Telenor lanserte ADSL i massemarkedet, er det gjennomført et storstilt utbyggingsprogram i hele landet. I snitt har én sentral blitt klargjort hver dag, og Telenor tilbyr nå ADSL i over hundre av landets kommuner.

Ved årsskiftet kan halvparten av alle Telenors telefonikunder få ADSL. Telenor ligger med dette foran utbyggingsplanen. les hele pressemeldingen her

Hei alle sammen!

Vel kan skyte inn at ADSL'n vakte litt harme her i gården også. Ting Tar Tid. 5 hele uker gikk det fra bestilling til alt var OK, hvor mesteparten av tiden gikk til flaskehalsen Bravida og venting på installasjonen av modemet.

Leverandør ble ikke Telenor, men Webonline, da slapp vi å ha hustelefon-abonnement (\\som hos telenor), men gikk kanskje glipp av noen internett tilleggstjenester.

En uke gikk også vekk til oppsett av nettverket, siden dette var et ferskt område for montøren med driverdiskettene (2 stasjonære, 1 bærbar og switch).

Ellers er det trass venting absolutt å anbefale. Linjen er på 1024/256Kbps, ca 6-700,-nkr, og det er trege servere som setter begrensningene.

Det er jo trist med ventetiden på ADSL i mindre sentrale strøk, men det er vel ikke helt hensiktsmessig å kjefte på folk som bare gjør jobben sin.

Og tellerskrittene på mobiltelefonen går fortsatt til............................ Telenor mobil [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Gert Gundersen:

Det er jo trist med ventetiden på ADSL i mindre sentrale strøk, men det er vel ikke helt hensiktsmessig å kjefte på folk som bare gjør jobben sin.


 

Jeg kjefter ikke på folk som faktisk gjør jobben sin... Jeg kjefter på alle de som ikke klarer å gjøre jobben sin, og hva Telenor og Bravida angår så har de tydligvis mange sånne... [image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel du har nok helt rett i det Kenneth.

Hos oss fikk vi beskjeden "vi regner med det tar 1-2 uker" og det tok 5. (Webonline) (var i både butikken og på telefon med purring annenhver dag til arbeidet ble utført)

Så det blir som i din situasjon. Hadde alle gjort jobben sin skikkelig, burde vi selvsagt ha fått en mer nøyaktig estimate for levering, og fornuftige svar å forholde seg til når dette overskrides.

Mvh. Gert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Kenneth G. Sørensen:

At man kommer hit og opplever Telenor popups med reklame for ADSL-kampanjen deres, er en annen sak... [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Akkurat det er skikkelig rævva!

Jeg har Telenor ADSL, men likevel kommer det opp popups med reklame for Telenor ADSL. At de ikke bare kunne lagt inn en liten linje kode som sjekka IP-adressen... [image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

quote:

Opprinnelig postet av Jakob Jakobsen:

Akkurat det er skikkelig rævva!

Jeg har Telenor ADSL, men likevel kommer det opp popups med reklame for Telenor ADSL. At de ikke bare kunne lagt inn en liten linje kode som sjekka IP-adressen... [image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image]

Med mitt Telenor ADSL abbonement (1Mbit/256) som forøvrig har fungert prikkfritt, så fulgte det med Norton brannmur....En hendig liten funksjon er "ad-blocking".....

[image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] Har ikke sett en eneste pop-up fra Telenor jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare få sagt til dere som klager over Telenor og deres ADSL dekning: PRØV NOEN ANDRE LEVERANDØRER.

Når jeg sjekket hadde hverken Telenor eller NextGenTel ADSL dekning hos meg, men det hadde Tiscali !

Har nå hatt Tiscali ADSL i ca 4 måneder og kan anbefale dem varmt!

Hadde noen oppstartsproblemmer pga feil med ADSL routeren jeg fikk, men de var flinke og lette å få tak i på support!

Båndbredden har jeg alldri hatt problemmer med, her har det gått på "full gass" hele veien.

I tillegg har Tiscali som politikk at båndbredden kan du bruke akuratt som du vil! Mao, du kan f.eks. koble på så mange PC'er du ønsker og evt ha server.

For de tekniske leserene kan jeg skryte videre av:

* Du får en ADSL ROUTER (ikke modem), med innebygget NAT'ing og filter som du kan konfigurere selv om du vil!

* Du får fast IP adresse uten ekstra kostnader (standard i abonnementet). Gjelder sikkert å hoppe på her mens de fremdeles har addresser ledige.

* Routeren har innebygget DHCP server slik at med en liten hub til noen hundre kan du koble opp flere enheter (kjøleskapet?) eller venner på besøk uten "videre seremoni" eller oppsett av nettverksdeling fra den ene PC'en.

http://adsl.tiscali.no/

[ 10-01-2002: Endret av: Frode Danielsen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Frode Danielsen:

Må bare få sagt til dere som klager over Telenor og deres ADSL dekning: PRØV NOEN ANDRE LEVERANDØRER.


Greit å si det for en som bor midt i smørøyet med flusst av tilbydere. Her jeg bor er det ingen av landets ADSL/SDSL/kabelnett tilbydere som har noen som helst planer å tilby noe som er raskere enn ISDN. Det er en WAN tilbyder her (Sucom) men det ser ut til å være en flopp, litt norsk vintervær med snø eller regn/tåke i luften og bai bai til signaler. My drittvær her på nordvestlandet, så WAN har jeg avskrevet totalt.

vel kanskje om 3-5 år så er det en tilbyder som tilbyr ADSL her, når dere andre har VDSL eller bedre [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Men Telenor skal vel leve de også. mister de alle storforbrukerne av tellerskritt så blir vel ikke det bra heller. når ADSL er spredt utover i Norge om 5-6 år så tror jeg at ting vil skje. Da oppdager dem at ADSL kunder ikke gir nok inntekt i forhold til dialupkundene de hadde før. Da kommer det nok betingelser som månedlig MB limit på download, overskride den så betale dyrt osv. Time will show.

Jan Roar Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

*Sitat*

***Jeg har spart mye på og få meg ADSL! Nå er bare internett regningen på 1356kr, før var den mye høyere!! Jeg har en 704/128 linje! betaler 452kr mnd!***

betyr dette at du betaler 452 i månden, eller 452++ ?

Sten A

har forresten bestilt ADSL fra NExtgentel, bestilte i juni 2001, har ikke fått det ennå... TTT er greit nok, men dette er jo nesten latterlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Jan Roar Rød:

Her jeg bor er det ingen av landets ADSL/SDSL/kabelnett tilbydere som har noen som helst planer å tilby noe som er raskere enn ISDN.

Du har min dypeste medfølelse...

Er trådløst virkelig så "ræva"?

Har du sjekket priser på fast ISDN tilknyttning? Mener å ha hørt at det finnes. (Sikkert ikke billig, men kan jo være verdt en sjekk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...