Gå til innhold

TPV-71 sin nyeste film


Ivar Hestnes

Anbefalte innlegg

  • Members

Hyggelig at dere liker filmen :)

 

Har vært mye arbeid med dette. Også for min del, selv om det er Tommy som har stått for all redigeringen. Han er jo bare helt rå til å fikse filmer :)

 

Dette er første filmen hans der det kombineres FS-film og real. Synes at det ble et kult resultat jeg også. Kjempefornøyd. Håper dere likte Isak på begynnelsen :grin:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe' date=' av en eller annen grunn så ville flightdirector ha meg over glidebanen. Og når jeg stupte litt nedover så jeg fikk 2 hvite og 2 røde så hylte glideslope alarmen.

 

Lurer på om det er noe tull med navdata for tromsø.

 

Hyggelig at dere liker filmen :) [/quote']

 

Helt normalt. Glidebanen i TOS er 4 grader. Dersom PAPI er kalibrert til 3 grader så er du under ILS GS på 2 røde/2 hvite.

 

Veldig bra film! Får du ikke tak i en skikkelig sjekkliste? Simmen din fortjener noe bedre enn den du har nå.

Og så må du slutte å fly redline på cruise! Fuel er dyrt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk bra laget.

 

Jeg lurer på en ting. Jeg la merke til de norske flya du hadde som AI. Hvilke programmer har du brukt for å implementere AI’en.

 

Selv har jeg bruk Trafic Tools under FS2004, men nå er jeg i FSX, og har ikke sett noen enkle programmer som kan hjelpe meg med å ”rigge” opp norsk flytrafikk, noe jeg savner utrolig mye. FSX blir ikke like morsomt uten norske flyplasser og flytrafikk med norske fly, spesielt når man er vant med FS2004 med full pakke og gjerne FSPassengers. Pr i dag driver jeg bare og ”samler” på fly og applikasjoner inntil jeg får tak i FSpassengers X.

 

Så, det jeg lurer på er om du kan tipse meg og resten på forumet om hvor og hva jeg bør bruke for å få en brukbar simulator ut av FSX?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Members
hehe' date=' av en eller annen grunn så ville flightdirector ha meg over glidebanen. Og når jeg stupte litt nedover så jeg fikk 2 hvite og 2 røde så hylte glideslope alarmen.

 

Lurer på om det er noe tull med navdata for tromsø.

 

Hyggelig at dere liker filmen :) [/quote']

 

Helt normalt. Glidebanen i TOS er 4 grader. Dersom PAPI er kalibrert til 3 grader så er du under ILS GS på 2 røde/2 hvite.

 

Veldig bra film! Får du ikke tak i en skikkelig sjekkliste? Simmen din fortjener noe bedre enn den du har nå.

Og så må du slutte å fly redline på cruise! Fuel er dyrt!

 

Da lærte jeg noe nytt. Takker :) Har ikke tid til å lære meg å bruke simmen skikkelig enda. Må bygge ferdig først ;) Ganske tidkrevende, men snapper jo opp noe info her og der imens. Endel passasjerer ble også sterile da Vær-radaren stod på ved gate :grin:

 

Heldigvis brenner vi bare simulert fuel, så vi bruker gjerne litt fuel vi :grin:

 

Men en skikkelig sjekkliste er høyt på ønskelisten. Og også papirer for planleggingen av en flight ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Members
Fantastisk bra laget.

 

Jeg lurer på en ting. Jeg la merke til de norske flya du hadde som AI. Hvilke programmer har du brukt for å implementere AI’en.

 

Selv har jeg bruk Trafic Tools under FS2004' date=' men nå er jeg i FSX, og har ikke sett noen enkle programmer som kan hjelpe meg med å ”rigge” opp norsk flytrafikk, noe jeg savner utrolig mye. FSX blir ikke like morsomt uten norske flyplasser og flytrafikk med norske fly, spesielt når man er vant med FS2004 med full pakke og gjerne FSPassengers. Pr i dag driver jeg bare og ”samler” på fly og applikasjoner inntil jeg får tak i FSpassengers X.

 

Så, det jeg lurer på er om du kan tipse meg og resten på forumet om hvor og hva jeg bør bruke for å få en brukbar simulator ut av FSX?

[/quote']

 

Nå bruker jeg FS 2004 enda. Så gode AI-pakker til FSX må noen andre tipse om tror jeg. AI`en jeg bruker til FS9 er en miks av litt forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...