Anders furse Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Skal ha det med i et foredrag. Om engelske biler og motorsykkler. Tenkte jeg bare skulle nevne at rolls Royce lage fly motorer og (Haster) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Hva med Google min kjære venn? :grin: Boeing 757 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders furse Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2008 Skulle gjerne googla, men jeg orker ikke plus at jeg heller vil ha svara fra flynerder som vet hva dem snakker om Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Jeg forstår.. Det er jo slik ett ork å google noe, mye bedre å la andre gjøre jobben for deg, slik at du kan copy paste? Nei, hva skal det bli med framtidens jobbstyrke. Godt vi har teknologi som gjør det mulig for oss å gjøre alt med øyene, slik at man slipper å løfte en finger! :sick: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Boeing 747, 757, 777 bruker RR motorer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gert Andreas Barring Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 http://en.wikipedia.org/wiki/Rolls-Royce_plc Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christopher Andersen Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 747,757,767,777,787,a330,a380,a340-500/600,l-1011, fokker-28/70/100 bac-111 og sikkert flere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Glemmer vi Concorde? :whistle: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gert Andreas Barring Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Ikke i følge linken min Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Nysveen Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 putrer ikke Harrier rundt ved hjelp av en slik en også? pegasus eller noe tror jeg kanskje den heter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christopher Andersen Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 putrer ikke Harrier rundt ved hjelp av en slik en også? pegasus eller noe tror jeg kanskje den heter? jepp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Gundersen Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Spitfire!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KJ Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 P-51 Mustang Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Rise Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 747' date='757,767,777,787,a330,a380,a340-500/600,l-1011,fokker-28/70/100 bac-111 og sikkert flere. [/quote'] Har ikke A-340 CFM 56-5C eller er det bare -200 og -300 som har disse? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Har ikke A-340 CFM 56-5C eller er det bare -200 og -300 som har disse? -200 og -300 har CMF56-5C(2/3/4/4P), mens -500 og -600 har RR Trent (-500; 553/556, -600; 556/560)... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Clausen Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Glemmer vi Concorde? :whistle: Jo. Det gør vi. Fra Wikipedia omkring Concorden: To be economically viable' date=' Concorde needed to be able to fly reasonably long distances, and this required high efficiency. For optimum supersonic flight, turbofan engines were considered, but rejected, as due to their large master cross-section they would cause excessive drag. Turbojets were found to be the best choice of engines.[15'] The quieter high bypass turbofan engines such as used on Boeing 747s could not be used. The engine chosen was the twin spool Rolls-Royce/Snecma Olympus 593, a version of the Olympus originally developed for the Vulcan bomber, developed into an afterburning supersonic engine for the BAC TSR-2 strike bomber and then adapted for Concorde. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Ericsson Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Lancaster Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael A B Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 http://en.wikipedia.org/wiki/Rolls-Royce_plc Den lista der er ganske komplett når det kommer til nyere maskiner, men ser at den mangler 727 (727-100QF, med Rolls-Royce Tay) :whistle: Merlin nevnes her - en perle av en motor som ble brukt i over tyve forskjellige maskiner Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gert Andreas Barring Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Må melde meg inn i klubben som elsker Merlin ja For en lyd! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Rise Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Har ikke A-340 CFM 56-5C eller er det bare -200 og -300 som har disse? -200 og -300 har CMF56-5C(2/3/4/4P)' date=' mens -500 og -600 har RR Trent (-500; 553/556, -600; 556/560)... [/quote'] Ok. da vet jeg det:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Rise Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Må melde meg inn i klubben som elsker Merlin ja For en lyd! Merlin har en heftig lyd det er jeg fullstendig enig i! når det kommer til turbofans ligger RR Trent700 og GE-90 på delt 1plass. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.