Gå til innhold

Fly nødlandet - fryktet brann i vingen Rygge


Rune Koppen

Anbefalte innlegg

"Barcelona-flyet med 162 passasjerer ombord måtte foreta en dramatisk nødlanding"

"Alle passasjerene er nå i ferd med å evakueres over til den militære delen på Rygge Flystasjon"

"bekrefte at Barcelonaflyet er kalt tilbake -men vil ikke si noe om årsaken til tilbakekallingen."

"Norwegianflyet var på vei til Barcelona, men ble kalt tilbake for nødlanding"

"bekrefter at flyet måtte snu for nødlanding etter 10 minutter i luften"

"Alle de 162 passasjerene er nå evakuert via nødlandingssklier"

 

Hela artikeln i moss-avisen kunde ha fått plats på 5 rader om dom inte upprepat det dom reda skrivit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Au da, en ulykke kommer sjelden alene nei. DY har virkelig vært

passe uheldig nå, enda godt at det ikke var noe brann. Det var

tydeligvis feilindikasjon på brann i en av de mindre "hjelpemotorene"

til flaps, som var årsaken. Flere slides har vært utløst i denne

evacen ja, det blir en dyr regning hundretusen-kroners klassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjettekonkuranse hehe

Da starter jeg ut med mitt forsøk: Årsaken var at orange antiice væske dryppet/rant av ene vingen, og grunnet lysforhold/sol så dette til forveksling likt ut som brann i vinge eller motor.

 

Altså et synsbedrag var årsaken denne gangen...

 

Bør kanskje avsløre at dette er ikke mine ville spekulasjoner altså, det var hva de sa på TV2 nyhetene om saken. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjettekonkuranse hehe

Da starter jeg ut med mitt forsøk: Årsaken var at orange antiice væske dryppet/rant av ene vingen' date=' og grunnet lysforhold/sol så dette til forveksling likt ut som brann i vinge eller motor.

 

Altså et synsbedrag var årsaken denne gangen...

 

Bør kanskje avsløre at dette er ikke mine ville spekulasjoner altså, det var hva de sa på TV2 nyhetene om saken. :) [/quote']

 

Det er noe av det dummeste jeg har hørt! At de faktisk får lov til å presentere sånt piss, og i tillegg bli sitert i nyhetene, er utrolig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryktene sier at Rune Kloppen (og nyhetene) hadde rett.

Jeg trodde faktisk det var umulig at en pilot ville skru av en motor, returnere til avgangsflyplassen, hive seg på bremsene og evakuere en flymaskin, fullstendig uten noen indikasjoner i cockpit på noe som helst, kun basert på det noen i kabinen "har sett".

 

Det bør stå et ledig kapteinssete i det selskapet dersom dette stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke enig, hvis passasjerene har sett dette på vingen ville jeg returnert på sekundet. Tenk hva som kunne ha skjedd hvis det faktisk var en brann, indikatorne var ute av funksjon (f. eks. i Madrid) og pilotene hadde fortsatt flighten? Plutselig er det ikke en brann på overflaten, det har blitt et flammeinferno på vei mot bakken. Jeg vil tørre å påstå at får man høre at det er en brann på vingen bør man få seg ned på bakken omgående, og den regninga på slidene og annet evac-utstyr er vel verdt det. Aktuelle kapteinstol hos NAX bør ikke bli ledig med det første

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piloter er ikke limt fast i setet. Det er heller ikke de kabinansatte. Få noen til å sjekke, for f!

 

Flypassasjere ser, lukter, hører og føler noe galt hele tiden. Jeg har nesten ikke tall på alle de gangene jeg har fått beskjed om ting som nesten har fallt av, stukket ut/opp/ned, etc, etc.

 

Piss poor avgjørelse, dersom ryktene har rett! Dobble brannvarslingssystemer på motorene, og det å shutte ned en motor bare fordi noen "har sett" noe, er utilgivelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryktene sier at Rune Kloppen (og nyhetene) hadde rett.

Rune ville ikke si det han, så det var nok jeg som vant konkurransen Aslak :grin:

 

He he, og det er jo nesten så jeg angerer på at jeg feiget ut gjennom å legge til at det ikke var mine teorier, bare for å oppleve all hetsen for å komme med en så tåplig og usannsynlig teori... :D

 

Men hvis det nå er dette som har skjedd, ville det ikke være naturlig å sende førstedamen, eller andrepiloten, eller en eller annen, for å ta en titt? Eventuelt har det blitt gjort kanskje?

 

Edit: forum hang seg opp litt, så ser du nevner at det ikke ble sendt noen fra besetning for å sjekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...