Gå til innhold

Widerøe-flyger ble hindret av råner


Geir Teigo

Anbefalte innlegg

Sakset fra bt.no

 

En flyger for Widerøe måtte gi opp planen om å føre morgenflyet fra Sandane lufthavn på grunn av en råner som lagde bråk hele natten.

 

Flygeren ante fred og ingen fare da han skulle legge seg til å sove på Gloppen hotell torsdag kveld. Men natten ble ikke som forventet. I stedet for søvn ble det en lang våkenatt for mannen på grunn av rånekjøring i Sandane sentrum.

 

– Jeg hadde ikke blund på øyet hele natten på grunn av tullekjøring på veien forbi hotellet. Derfor kunne jeg ikke gjøre jobben og føre morgenflyet fra Sandane, sier flykaptein Øystein Eriksen til Firda Tidend.

 

Heller ikke en flyvertinne slapp unna bråket.

 

Enden på historien ble at flygeren måtte tas ut av tjeneste.

 

– Selskapet setter sikkerheten i høysetet, og da vi meldte fra om situasjonen, ble vi umiddelbart tatt ut av tjeneste. Heldigvis lå styrmannen på den andre siden av hotellet og hadde sovet slik at han kunne føre flyet. Men fortsetter dette bråket, kommer det til å ende med kansellering av morgenflyet, sier Eriksen.

 

Han forklarer at råneren startet med å tråkke på gasspedalen allerede ved 22-tiden på kvelden.

 

– Så var det fullt kjør med gassing, spinning og et fælt leven. Slik holdt de det gående fram til klokken nærmet seg 3 om natten, sier Eriksen.

Godt at de tar hviletidene alvorlig i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrekkelig at skikkelige folk med viktige stillinger skal få ødelagt ei hel natt og påfølgende arbeidsdag med ditto vidspredte konskvenser for mange mennesker, bare fordi noen kjøtthuer av uansvarlig krimnelt avskum skal få lov å terorriserer og fritt herje ute på nattestid for bevisst å drive faenskap, provokasjon, og med sine manglende sjelsevner her på sin fattige måte delta med et skikkelig gjennomtenkt (øhh..) og ekte egasjement helt i tråd med tiden vi lever i både for naturen, miljøet, de fastboende og ikke minst de som er gjester i den lille byen. Lenge leve egoismen og dumheten!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sånn at jeg bor 150 meter fra hotellet der dette skjedde, og har de samme drittungene kjørende utenfor mitt soveromsvindu som vender ut mot gata. Det er et par snørrunger som kjører rundt i "kebab-trallene" sine med eksosanlegg tilpasset gamle Mantorp banen i Sverige. IQ er jo heller ikke noe disse gutta er kjent for.....

 

Problemet er at det skjer så sporadisk at det er vanskelig å ta tak i det for Lennsmannskontoret her på stedet. Den politibetjenten som uttalte seg i sakens anledning er også en ivrig flight-simmer, og forstår godt at pilotene og andre gjester også kan være disse idiotene sin oppførsel foruten.

 

Men jeg har nå sagt meg villig til å "sondere" terrenget litt her, for mulig å få slutt på galskapen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor sporadisk snakker vi egentlig Richard?

 

Jeg trodde faktisk Sandane var et såpass relativt lite sted at oddsen for at noen visste identiteten til de lokale heltene var nokså stor. Hvis rånerne her er like proffesjonelle i sitt virke som andre småsteder,(som de vel er når de burner opp og ned samme gate i 5 timer i strekk) har de vel også mye lett gjenkjennelig utsmykning på sine doninger.

 

Du får filme de i aksjon. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sånn at vi vet identiteten til den ene, men man må ta dem på "fresken" for å få vite hvem som faktisk er sjåfør i doningen. I natt startet idiotene kl. 04:00 men det varte ikke så lenge da....

 

Det med filming er absolutt et aktuelt tema, og jeg har informert politiet her om at jeg gjerne kan ta meg en tur ut å filme Sandne by night.

 

Men som det er sagt tidligere i denne tråden, så er det jo mulig for hotellet å legge disse gjestene på rom som mot baksiden på hotellet, og derved mindre støy.

 

Forøvrig så skal vi førstkommende helg av Bluesfestival der, så alle her burde ta seg en tur for skikkelig god musikk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner Richard. Personlig syns jeg i og for seg lyden av en veltrimmet turbomotor er vel så vakkert som blues. Men det er vel noe med dette de sier; "alt til sin tid"...? ;)

 

Det jeg tenkte på med filming var at man med det kanskje kan sørge for at lensmannen kan gjøre bileier klar over at "vi vet hva du driver med" og har deg i kikkerten. Litt på samme måten politiets uro- patruljer jobber i større byer.

Kanskje det hjelper, kanskje ikke.

Å få tatt, og med påfølgende fellende dom, førerkort beslag, osv, er som du sier ikke så enkelt som man kanskje skulle tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, man da kan man ta seg litt hjelp fra f.eks. en liten sovepille Chris. Men her kommer nok pilla litt for nære inn på flygingen til at det kanskje er helt lovelig..

 

Gode ørepropper er selvfølgelig et bra alternativ, men problemet er å våkne til rett tid igjen. Putte mobilen med vekkerklokka med vibrator innstilt inni trusa skal visstnok være en både behagelig og en populær variant (blandt begge kjønn). :whistle:

 

Men det beste er nok allikevel når jævelskapen allikevel fortsetter å gi faen, å bruke øreproppene og så få hotellpersonellet til personlig å selv tråkke til og fysisk komme opp å vekke deg på rommet ditt tidlig neste morgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at de tar søvn på alvor, men de er da familiefolk ? Kolikk osv osv ? Småbarn og lite søvn..trodde de fleste folk tålte såpass.

 

Kjenner til at folk i andre yrker ( ;) ) der søvnmangel ikke er noe særlig, ofte velger å sørge for at den som skal på jobb tidlig intar gjesterommet og bruker ørepropper etc. Så får heller den hjemmeværende (der det er mulig) ta seg av avkommet.

Virker som det går greit å bytte, for det er jo skiftarbeidere det er snakk om, og skal du på jobb langt utpå dagen, blir det for din tur.

 

Når det er sagt, har jeg blitt tilbudt både den ene og den andre ungen på billigsalg av kolleger med poser under øynene! ;):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...