Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tjejen skulle flyga Oslo - Stockholm ikväll 2130 med DY828 och hon sa INNAN jag åkte hem med tåg i Fredags att "mitt flyg kommer garanterat bli försenat". Nu ser man på osl.no att DY828 är 45 min försenat. Hennes flyg har varit försenat VARJE gång dom senaste 5-6 gångerna från Oslo - Stockholm, medans flygningarna Stockholm - Oslo går utan problem.

 

Någon som vet vad detta beror på och kan man begära någon form för kompensation pga förseningen ikväll ?

  • Svar 198
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Skrevet

Jeg ankom med DY575 fra Sola klokken 1600 i dag ettermiddag, og der var det en times forsinkelse på bagasjen, så det kan nesten virke som om RørosFly er litt underbemannet i dag, uten at jeg kan bekrefte noe som helst. :)

Det var i hvertfall mye forsinkelse når det kom til bagasjen, så mulig det innvirket på avgangene også.

Skrevet

Off topic men ikke uten sammeneheng... det er merkelig egentlig at når vi har muligheten til å reise fortere og fortere så bli vi mer og mer følsomme for hvert minutt i forsinkelse... Kanskje ikke fra dag til dag, men fra 50 år siden og til i dag...

Skrevet

Er enig der ja! Har nå i det siste flydd SAS og Norwegian om hverandre, og har aldri, ALDRI hatt en flight med dem uten at det har vært ihvertfall 30-40 minutter forsinkelse. Når vi fløy til Nice i fjor, var flighten 2 timer forsinket, begge veier..

 

Fatter ikke at folk går med på det.

 

Andreas: Må se på japanerene, hvis en buss eller ett tog er mer enn 1 MINUTT forsinket, går de nesten på veggen! :)

 

Mathias

Skrevet

Skjønner godt at folk blir irriterte, men noen minutter skal ikke være noe problem da.. Hvis 45min er ille, bruk bil i stede og se hvem som kommer først frem.

 

Angående japanere; Tok Shinkansen i fjor, og da var et av togene 1 time forsinket. Tror du ikke at japanerne tok bilde av skiltet som viste forsinkelsen? Selvfølgelig, fordi det hadde de aldri sett før :D

Forøvrig er gjennomsnittsforsinkelsen på Shinkansen 0.2 sekunder..

 

EDIT: En annen kilde sa 0.4min forsinkelse, men det var med jordskjelv, tyfoner osv.

Skrevet
Off topic men ikke uten sammeneheng... det er merkelig egentlig at når vi har muligheten til å reise fortere og fortere så bli vi mer og mer følsomme for hvert minutt i forsinkelse... Kanskje ikke fra dag til dag' date=' men fra 50 år siden og til i dag... [/quote']

 

Det är nog ganska sant :)

 

 

Skjønner godt at folk blir irriterte' date=' men noen minutter skal ikke være noe problem da.. Hvis 45min er ille, bruk bil i stede og se hvem som kommer først frem.

[/quote']

Ja då vinner faktiskt bilresan om man räknar dörr till dörr ! :)

Skrevet

[color:#FF0000]Fly;[/color]

Kjøre til flyplassen: 45min

Tid på flyplassen: 75min

Fly: 45min

Vente på bagasje: 30min (svensker vet du :whistle: )

Skyss til byen: X

 

[color:#FF0000]Bil;[/color]

Usikker på hvor langt det er mellom Oslo og Stockholm, men kanskje 5-7 timer i bil?

 

[color:#FF0000]Resultat: [/color]

Fly: + - 195min + tid fra Arlanda til byen

Bil: 300min - 420min

Skrevet

Gjövik - Gardermoen med flygbussen = 90 min.

75 min på flygplatsen.

60 min flyg.

30 min på bagage.

60 min med bussen hem (+ evt väntetid på bussen om den inte går direkt)

 

= 315 min.

 

Bilvägen är 58 mil dörr till dörr så det tar ungefär 5 timmar att köra = 300 min. ;)

 

Ok, det var ju inte massa tid att spara och det kan ju vara bilkö, men you get my point.

Skrevet

Dere må ikke glemme at forbrukeren har fått det de ønsket mest. Billige flyreiser.

Tid har dere vel nokk av, vente på bagasje er da bare sosialt, Har vel aldri sett dirrektøren i et billig selskap stressa. Like cool og sloopy som en billig reise han.

Men et faktum er at kvalitet og pris henger sammen, sån er det bare.

Like idiotisk som folk som reiser til Sverige for å handle flesk.

Sparer 150 kr på flesket. bruker 100 kr i bensin. is og greier til unga 100 kr.

Så da har de fått billig flesk og alle er glade, tapt 50 kr og plaga unga med 3 timer i bil. Jippi.

 

Skrevet

Hei

Må bare si noe her.

Vet ikke om dere har hørt om slottider.Man kan ha en avgangstid f.eks kl 07.00.

Da alt med boarding og klart til push kansje kl 06.45,og da får pilotene plutselig beskjed at det er ny slot.Det kan variere fra 10 min til på det værste fall 1 time.Så man skal ikke bestandig skylle på flysleskapene.Jeg opplever dette nesten hver dag.Så det med Norwegian boikot er kansje litt drøyt skrevet.Se bare på Fly Nordic.Opplevde i går at den kom inn til Rygge 4 timer forsinket.

Rune

Skrevet

Skjønner godt at folk blir irriterte, men noen minutter skal ikke være noe problem da.. Hvis 45min er ille, bruk bil i stede og se hvem som kommer først frem.

 

Ja,jeg bruker bil istedet når jeg reiser fra Halden til Trondheim.

Det tar ca 7,5 timer å kjøre.

Å fly fra Gardermoen til Værnes tar ca. 40 minutter.Men hele reisen inkludert busser,drosje og ventetider tar ca 7 timer,jeg sparer altså 30 minutter,hvis flyet er sånn nogenlunde i rute,da..

 

Skrevet

Vet jo det da at det er norwegian.Det kom jo inn med snag og måtte ha airstart.Dett er jo ekstra tid, og det kom fra chania og det er så at jeg tror du ikke skal klandre noen selskaper jeg.Det er en masse som spiller inn ang forsinkelser.

Jeg har stått 5 timer å ventet på SAS jeg så dette skjer alle.Men synes det er veldig barnslig å ha det emnet du har valgt.Skal man da boikotte alle selskap da kansje.Og det med alltid forsening er jeg ikke enig i å det tror jeg flere som er enige med meg.Å for å si det sånn så er jeg helt nøytral når det gjelder flyselskap PS jobber ikke i norwegian.Forsinkelser blir det alltid innen flygning desverre.Så hvis du ikke vil være med på det så ta tog eller buss.

Ha en fin kveld

Ps er jo forsinkelser på tog og buss også foresten hehe.

 

Rune

 

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Ja den stattestikken levner jo liten tvil om at man får det man betaler for.

Skrevet
..........og det er så at jeg tror du ikke skal klandre noen selskaper jeg.Det er en masse som spiller inn ang forsinkelser.

Jo visst är det mycket som spelar in på en förseningm MEN' date=' låt säga att det är fel på bagagebandet, för lite folk i tornet (ATC) eller fuelproblem, varför har inte dom andra flygbolage samma förseningar ??

 

Har flugit många gånger med SAS mellan Oslo och Stockholm och har haft EN försening som jag kan komma ihåg och det var när dom flög upp en A330 från CPH till OSL för att flyga oss (20st?) till ARN. Däremot har jag flugit kanske 10 gånger med Norwegian och jag vågar påstå att ALLA, 100% av flygningarna har varit försenade medans jag har upplevt ett par, kanske 3 förseningar på sträckan Stockholm - Oslo.

 

 

Ja se där ja. Svart på vitt.

Rune, konstigt om andra orsakar har lämnat Norwegian på 10e plats, eller hur ??

 

 

Ja den stattestikken levner jo liten tvil om at man får det man betaler for.

Det där har jag skrivit om förut här på forumet. Jag tycker det där är ett ordspråk många använder utan att det är sant. Man får ofta bättre saker även om man betalar mindre. Mycket frukt och grönt i lokala småbutiker istället för ICA är bättre. Elektronik på webhallen är billigare än t.ex Elkjöp men med samma kvalitet och garanti.

Vad gäller punktlighet' date=' se bara på Ryanair som är Europas punktligaste flygbolag perioden Jan - Mars 2008. Ingen kan väl påstå att man betalar mycket för deras biljett ? :)

Skrevet
Ja den stattestikken levner jo liten tvil om at man får det man betaler for.

 

Av 20 flighter hver ville SAS Norge ha fått 17' date='8 fly på rute, mens Norwegian ville fått 16,4. Hvis dette er så ekstrem forskjell så vet ikke jeg. Prisforskjellen er i hvert fall mye større enn forskjellen i delays :)

 

Syns det faktisk er ganske bra at Norwegian fikk 10. plass blant alle flyselskapene i hele Europa. Den lista viser jo topp 10 [b']mest presise[/b], så dette er jo de beste. Hvorfor ikke heller boikotte LH eller BA? Disse er jo ikke med på listen en gang..

Skrevet

Inlegget ditt viser hvordan man kan bruke statestikk.

20 flights, det er fra jeg begynner på jobb om morran kl 0600 og ca 45 min det, så har de første 20 tatt av, og vel så det.

 

Sier vi nå at det er 200 flights, hadde SAS fått avgårde 178 fly på rute og Norwegian 164. Det vil si at Norwegian har 14 fly mer med delay. Det vil si at ca 2100 flere passasjerer berørt. Tar du så 2000 flights, 21000 Pax berørt osv.

 

Hadde ikke disse statestikkene betydd noe, hadde de ikke blitt laget og fulgt opp.

Men de er et verktøy som brukes mellom storkunder og selskap for å se om selskapet holder sin del av kontrakten de har komittet seg til.

Med andre ord et kvalitets og forhandlings verktøy.

 

 

Skrevet

Ja jeg gjør det, men ikke i SAS Norge, men for, er det latterlig?????He He.???

Og statestikken har ikke jeg laga, men jobber hardt for å holde vår største kunde på toppen. Det heter å være profesjonell i jobben, og seriøs. Og det bør man absolut være i denne bransjen om dagen. Du kommer ikke langt med brede glis når olje prisen raser i været. Da må du tørke av deg fliret å begynne å tenke nytt. Og litt forover.

Slot tider rammer alle. Men i mindre grad hvis du flyr på øde flyplasser og store omveier. Billig landingavgift, men dyrere og fly rundt. Også billigere å lande midt på natta.

 

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...