Gå til innhold

Alltid försening med Norwegian - Boikott !


Timmy Brandt

Anbefalte innlegg

  • Svar 198
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Tja, man må jo bare sjekke og sammenligne....

 

Jeg har billett hjem i vinterferien, slik var prissammenligningen da:

Norwegian: 401 kroner totalt.

SAS Youth: 594 kroner totalt

SAS Happy: 805 kroner totalt

 

Er ikke vanskelig å se at Norwegian ble billigst her. Dessuten som du sier Kenneth, det er ikke godt gjort å få norwegian billigere enn ungdomsbillett, ettersom prisen på en ungdomsbillett er fast og dermed ofte kan være dyrere enn annet. Før når jeg har sjekka hos SAS har Youth vist seg å være dyrere enn Happy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Terje og andre med samme ønske om å avslutte tråden: Hvorfor må vi absolutt slutte å diskutere et tema? Er det noen som dør om vi fortsetter? Vil dere ikke diskutere det mer, så la vær og opprett en annen tråd og la oss som vil diskutere temaet diskutere det videre uten å måtte høre på den forbanna sutringa deres om at dere er så lei av temaet! Så se for svarte å finn noe annet å diskutere selv i stedenfor å putte poster med bare piss inn i tråden som ikke har noe med tema å gjøre. Spamming kalles det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Johnsen

Har store problem med å føle noe sympati for denne reisende. Det står klart og tydelig at du skal være med gaten 20. min før flyet går. Har selv opplevd mange gang (både med SAS og Norwegian) at flyet er i gang med å taxe på avgangstidspunkt. At Aftenposten velger å bruke plass på dette er for meg uforklarlig.

 

Merk at overskriften på denne tråden er "Alltid forsinkelse med Norwegian". Når de gjør jobben sin, så er faktisk dette positivt. At en passasjer velger å bruke tiden sin til å handle i stedet for å møte opp til oppgitt tidspunkt, er det vedkommendes valg. At vedkommende etterpå blir sur, er rett og slett barnslig. Skulle tro at vedkommende skulle rekke en trikk, og ikke et fly.

 

Egil Johnsen

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med Egil her. Hun kan takke seg selv når hun heller vil prøve klær og sniffe på parfyme enn å sjekke skjermene med rutetider og få med seg når hun skal gå ombord. Hvis ikke hun greier det når alle andre greier det, så er det ikke Norwegian sin skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe Kjosen er artig :)

 

Føler også lite sympati for denne damen. Men om det faktisk hadde vært tilfellet at dette kunne skyldes på Norwegian, synes jeg det er dumt å dra hele selskapet ned i dragsuget pga en vanskelig sjel som kanskje heller burde jobbe på biltilsynet, NAV eller andre visse offentlige kontorer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Timmy, SAS går i rute fordi de ikke har så mye Europa ruter som er rammet. NAX har mange Europa ruter som blir rammet av dette, og Norwegian kan gjøre ekstremt lite med at flyplasser i Europa er mer eller mindre stengt.

 

Kan forøvrig også nevne at SAS ofte har planlagt stopp på 4-5timer for en god del fly på OSL, midt på dagen som gjør at de har et buffer. Dette har ikke NAX fly til og derfor blir resultatet som det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er hvertfall en liten kunde til Norwegian som ikke er enige i pris og dårlig service argumentene flere av dere kommer med:

 

Sitat fra E24

" I Visma har vi vektlagt Norwegians lave priser og gode service overfor forretningsmarkedet. Dette vil være en svært god avtale for våre kunder - og vi er glade for å kunne videreføre det gode samarbeid vi har med Norwegian, sier operasjonssjef Lars-Erik Jacobsen i Visma Advantage"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,om denne blir for OT kan en mod legge den i egen tråd. Men jeg har følgende tanke å kaste inn i denne debatten.

 

Har dere tenkt på hvorfor Norwegian har litt lavere on-time?

 

Hvilke utgifter har SAS sammenlignet mot NAS i det å produsere en setekilometer eller cask? Jo nesten det dobbelte, i år måtte SAS be det Skandinaviske folket om mer penger for og holde seg flygende, den luksussen har ikke NAS. Og tro at den prisen du betaler for og komme frem på tid med SAS kun står på bunnen av flybilletten blir feil. Du betaler faktisk over skatteseddelen også.

 

SAS må snart be om mer penger for og klare å tilby flyreiser på tid? De har alt for lange bakkestopper, den luksusen har ikke NAS, de må ha høy utnyttelse på flåten for og kunne tilby lave priser. Derved har de også en noe lavere punktlighet.

 

Den dagen SAS får ned cask mot det nivået de må ha for og kunne tjene penger, ja den dagen skal vi sammenligne produkt og punktelighet. Jeg bare håper SAS klarer det, alternativet er konkurs, for de kan ikke fortsette å selge billetter med tap og topp punktelighet. Det koster mye penger, alt for mye for og kunne holde den punkteligheten de har i dag. Så mitt spørsmål blir, er det verdt det?

 

Og bare for og ha sagt det, jeg er sterkt i mot å støtte SAS over skatteseddelen, klarer de ikke å tjene penger på billetten alene, ja da er det bare å stenge butikken desverre.

 

Men å oppfordre til boikott av NAS blir for drøyt, skulle SAS fortsatt få støtte av de Skandinaviske landene vil nok NAS tape i det lange løp. Da ender vi opp med skyhøye billett priser igjen og ingen andre aktører som tør og nærme seg landegrensen, hvem kan konkurere mot staten? Ingen, da har vi topp punktelighet og ditto priser. Er vi alle fornøyde da??

 

For du tror vel ikke du får en flybillett til ARN for under tusenlappen med de kostnader SAS har når de igjen er monopolister. Men flyet gikk på rute:-)

 

 

Bare en tanke!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt sagt Bjørn, skulle bare mangle at SAS har bedre punktlighet

enn Norwegian når de får 800 mill i direkte stats-støtte i år.

 

Dette er VÅRE skattekroner vi heller kunne ha brukt på syke, eldre

skole, miljø eller andre gode formål.

 

SAS har kun seg selv å skylde for sitasjonen de har kommet i;

1. Dårlig ledelse som har tatt mange elendige strategivalg.

2. Kravstore og streikekåte fagforeninger og ansatte som har gjort

alt de kan i årevis for å hindre effektivisering og kostnadskutt (intill nylig).

 

Åpenbart en del SAS ansatte her som tror de kan redde SAS ved

å slenge dritt om konkurrentene. Det i seg selv viser jo hvor desperate

man er i SAS for øyeblikket.

 

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg vri litt på argumentene dine, Bjørn;

De 800 millionene du nevner henger sammen med statens andel av aksjer i SAS. Samtidig mer enn matches de 800 millionene av penger SAS har motatt fra private investorer. Så lenge staten har et eierskap i SAS har de også tillhørende ansvar både ovenfor selskapet og medeiere.

 

Når det gjelder kostnader:

SAS har en kostnadsstruktur som henger igjen fra den regulerte/monopol-tiden. Norwegian har hatt muligheten til å bygge opp en ny og kostnadseffektiv struktur fra bunnen av. Det som da blir interessant er hvordan CASK mm. har utviklet seg i løpet av de siste årene i SAS. Uansett skal det mer enn en hånvending til for å endre et system som er såpas godt innarbeidet som det SAS har. Vi snakker altså om 2 ulike selskaper med ulike utgangspunkt.

 

Når det gjelder hva det koster å være "on-time" er det også et annet spørsmål som bør stilles: hva ville det koste for SAS å være kronisk forsinket (aka. tapt inntekt grunnet tapt anseelse)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Gunnar,

 

Du har rett, det er krise emisjonen på 6 milliarder jeg sikter til, der ca 3 milliarder ble gitt i statsstøtte fra de Skandinaviske landene. Et utrolig stort tall, 865 millioner bare fra Norge.

 

Alt i alt ønsket jeg og belyse at punktelighet har sin pris, og at det er en av mange faktorer for og holde rutetiden til enhver tid.

 

Jeg tror ikke at SAS har råd til å drive videre med den fly og crew planningen de har i dag, om og når de endrer den vil man få fler utfordringer med og holde rutetiden.

 

Det er ikke kun fly og crew planning som tapper SAS for penger, den skuta lekker fra mange hull. Og jeg vet man jobber med å tette de, men lange bakkestopper er et av flere store hull.

 

Det ble oppfordret til boikot av NAS, som du selv viser til er det to forskjellige selskaper vi snakker om. Alle har vi jo et valg når vi skal bestille billetter, men boikott er et kraft utrykk i mine ører. For på tross av at jeg mener SAS sløser med mine skattekroner ønsker jeg ikke og oppfordre til boikott av selskapet.

 

Jeg tror det koster for mye for SAS og sikre punkteligheten sin, og jeg mener at staten ikke budre eie konkuranse utsatte bedrifter. Det store spørsmålet blir jo hva skjer nå som SAS snart må ut og be sine eiere om mere penger? Svaret får vi i løpet av neste år.

 

Den Svenske stat har alt sagt at de ikke vil støtte en ny emisjon, dette blir spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå trua på at rimelig mange nokk går drit lei av den elendige punkligheten til billig selskapene.

Nå står SAS knallhart på for å være on time.

Etter å ha sett billigselskapenes begredlige statestikk i uka før jul, begynner nok folk å se etter alternativer som faktisk ikke koster mere i de fleste tilfellene.

Mange reiser med unger som griner, folk som skal møte å hente venter også i timesvis, ødelagte selskap og dårlig start på en ellers koselig jule ferie. Og alle de som mistet connection ut fra Gardermoen. Merkelig at de ikke har forstått at billigselskapene gir f.... i deg som person. De skal kun ha penga dine. Helst innbetalt et par måneder i forveien, for kapital har de ikke.

Og har noen sett på resultatet av billigselskapenes inntreden?

Hvor mange arbeidsplasser er forsvunnet til østblokkland?

Penger ut av landet. Hvor mange er blitt arbeidsledige i Norge, Severige og Danmark. Hvem er det som til syvende og sist betaler arbeidsledighets trygd, uføre trygd til de som fikk det riktig ille, Jo du selv. Kom for pokker ikke å klag på skatter og avgifter, de vil bare øke, etter deres ønske om å fly billig.Og hvem var det som virkelig tjente på dette, jo han som sier at hans eneste oppgave er å gi folk billig fly reise. Tror du virkelig det? Er du så utrolig naiv, har du sett en eneste toppleder i billigselskapene som nøyer seg med en normal lønn. For svarte de er mange miljonærer, det er det som driver dem og kun det. Hvor naiv går det ann å bli. Og de har blitt det på å avskaffe annsatte i Norge. Og hva ver det de Norske arbeiderene leverte, jo, meget høy kvalitet på det de utførte, til det beste for deg. Kom pokker ikke å klag på kvaliteten, du har valgt det selv. Men SAS holder ut, for vi har trua på at fler og fler går dritt lei av elendig punktlighet, service og kvalitet. Indelig godt å se at det finnes seriøse selskap som kjemper, og kjemper hardt for å få deg tilbake som kunde, vi er ikke bittre, vi tilgir deg for at du blindt kastet deg i armene på en slesk direktør. Du ble lurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten den såkalte sleske direktøren , så hadde flyprisene i Norge og Norge til utland, vært det dobbelte av hva SAS har som priser nå.

Så ja, jeg/vi har blitt lurt til å spare noen kroner. Søren ta.

Nå føler jeg meg dum altså.

Nå inspirerte du meg virkelig til å KUN fly SAS neste gang.

Ja, jeg skal t.o.m høre om mulighetene for å betale det dobbelte av den dyreste billetten. Da får jeg jo tross alt sikkert gratis kaffe OG peanøtter?

Så takk Tor. Nå redda du jula for meg.

Ja,antakelig redda du planeten vår fra undergang.

Du er en helt! :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tror du kan drite meg ut, så jeg blir taus tar du feil. Det er slikt FRP, Norwegian og Ryanair har prøvd lenge, Nytter ikke det ser du, må være litt mer seriøs.

Og han han lærer fort da. Svindler deg og dine når han påstår at det er kun å fly billigst mulig som teller.

bare se her. Hentet fra Boarding.no

*****

 

I likhet med hva tilbakemeldingene forteller, så har vi også observert at Norwegian på enkelte dager har opptil 3-4 ganger så dyre billetter fra Bardufoss hvor de er alene, i forhold til Evenes hvor SAS også opererer, sier han.

 

****

 

http://boarding.no/art.asp?id=39677

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvor gammel er du, Tommy? Ikke gammel nok til å finne frem til forumreglene?

 

Bardufoss er et godt eksempel på hva som vil skje dersom Norwegian får monopol. Malaga er et annet. Hva sitter vi igjen med dersom Norwegian skulle ta kontrollen på det norske markedet? Dårlig service, dårlig punklighet og dyre billetter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...