Gå til innhold

klappsete


Kai R Sivertsen

Anbefalte innlegg

Husk at om du ikke får svar på mail er det bare å gjøre som så mange har berettet om her på forumet før, gå på flyet og i det du kommer inn døra presenter deg som en person med ekstrem interesse for fly, og i den forbindelse høre om du ikke kan få et par ord med gutta bak spakene. Hvis du får stikke hodet fram er det bare å ta presentasjonen på nytt, nå er det lurt å ta med alt som en pilot kan mene gjør deg mer "verdig" en klappsetetur. At du f. eks. har jobbet på en flyplass (arbeidsutplassering f. eks.) eller kanskje flydd sim på sas academy kan øke sjansene dine radikalt. Bare vær hyggelig og fortell raskt om din interesse for fly, og du har en god sjanse for å få sette deg på klapp (snakker av erfaring, fikk nemlig klappsete på to turer ut av tre i går ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok Dag mente det som en spøk...? Ville vært ganske så rart hvis en administrerende direktør i Norwegian med milliardformue satt å svarte på klappseteforespørsler fra ivrige simmere. Tror nok han har litt viktigere ting å ta seg til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt to selv, men da fungerte det å gå frem på tilsvarende måte uten lapp, presentere meg og mine interesser først for vertinna i døra og be om å få snakke litt med gutta forran om en mulig klappsetetur, for så å ta presentasjonen på nytt, og så vennlig spørre om det ikke var en mulighet for å få en klapptur i dag siden man er så ekstremt interesert i fly og flyvning. Funket i 66% av tilfellene, bare på siste flight, hvor jeg spurte kapteinen i terminalen på gardermoen, fikk jeg ikke lov, men det må man bare ta med i beregningene, det er vel egentlig policy at en som ikke har noe med sas å gjøre ikke skal sitte der såvidt jeg har skjønt(?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant ut at hos norwegian lønner det seg å være sent ute, for de har så kort turnaround at hvis du er først vil de ha alle inn, og ikke noe som stopper i døren. derfor fikk jeg ikke muligheten til å sitte klapp til rygge når jeg fløy dit for et par uker siden. Det jeg fikk vite når jeg kom frem i cockpit på vei ut var derimot at jeg hadde fått lov å sitte der dersom de hadde hatt tid til å slippe meg frem (riktignok bare fordi jeg har avinor kort som kapteinen sa).

Dette viste seg å fungere strålende på tilbakeveien, da ble det klapp med NOB på vei til Bergen, men som kapteinen sa der også, i og med at de har nye regler etter 9/11 var det kortet som gjorde utslaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...