Gå til innhold

Flesland-Gardermoen + litt spotting i Oslo "32stk"


Gjest Eivind Oterhals

Anbefalte innlegg

Gjest Eivind Oterhals

Hei igjen!

 

Prøver med bilder igjen jeg..

 

Flight: ENBR-ENGM

Plane: Project Open Sky Boeing 757-200W

Wheather in Bergen: Clear skies, wind 32 gust 54

Wheather in Oslo: Clouds, severe thunderstorms in the area, wind changes.

 

Beklager rød tekst på noen av bildene :blush:

Nok prat, her er bildene.

 

Taxer til rwy 17 på flesland

1-1.jpg

 

2-1.jpg

 

3-1.jpg

 

"Hold short caution the Boeing 737 on final"

4-1.jpg

 

Da greide 737'n å komme seg ned...

5-1.jpg

 

...slik at det ble vår tur :grin:

6-1.jpg

 

Airborne

7-1.jpg

 

Turning right

8-1.jpg

 

Vi flyr over Flesland airport 9-1.jpg

 

757....

10-1.jpg

 

Dagens panel, jeg bruker Wilco 777 siden det er det eneste panelet jeg har FMC i..

11-1.jpg

 

Wing View

13-1.jpg

 

Passengers view

14-1.jpg

 

 

15.jpg

 

16.jpg

 

17.jpg

 

Fly by view

18.jpg

 

Jeg spottet litt oppe i lufta..

19.jpg

 

20.jpg

 

More Wing View

21.jpg

 

Da slo vi på værradaren, huff for et vær! :crazy:

24.jpg

 

Vi begynte tidlig ned til Oslo og rullebane 01L..

34.jpg

 

35.jpg

 

36.jpg

 

Enda et fly by view

38.jpg

 

Da var vi snart på final..

41.jpg

 

... og kom oss tilslutt ned etter en ganske så ristende approach med både turbulens og crosswind :sick:

42.jpg

 

Taxi to gate

43.jpg

 

Det var det siste bildet jeg fikk tatt pga at FS ville gi seg...

44.jpg

 

Da kommer spottebildene:

 

1.

46.jpg

 

 

2.

45.jpg

 

Og tilsutt: 3.

48.jpg

 

Håper det ikke ble for mange bilder på en gang.

Konstruktiv kritikk mottas med stor glede ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eivind Oterhals

Jeg bruker Paint Shop Pro X ikke Photoshop.

 

Det eneste jeg brukte var: One-Step Photo Fix jeg.

Og lurer på om dette var bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker bildene :) Motiv, vinkler, lyssetting, bakkescenery og liveries til flyene, alt ser kjempebra ut. Så lurer jeg på: Hva gjør at taxiways ser så sprukken ut, både på Flesland og Gardermoen, hvis du skjønner hva jeg mener? :crazy: Jeg vil også foreslå, hvis grafikkortet ditt tåler det, at du prøver høyere texture settings og å slå på Ainti-Aliasing. Dette er ikke et krav selvfølgeglig, men det får bildene til å se enda bedre ut ;) Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eivind Oterhals
Jeg liker bildene :) Motiv' date=' vinkler, lyssetting, bakkescenery og liveries til flyene, alt ser kjempebra ut. Så lurer jeg på: Hva gjør at taxiways ser så sprukken ut, både på Flesland og Gardermoen, hvis du skjønner hva jeg mener? :crazy: Jeg vil også foreslå, hvis grafikkortet ditt tåler det, at du prøver høyere texture settings og å slå på Ainti-Aliasing. Dette er ikke et krav selvfølgeglig, men det får bildene til å se enda bedre ut ;) Stå på! [/quote']

 

Jeg prøver dettet med AA, men får det ikke til :cry:

 

Grunnen til at taxiway ser så sprukken er at jeg har lagt inn en annen taxiway texture enn de originale.

 

Takk for posisitive kommentarer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva jeg skal si om bildene dine. Du har fine vinkler og en et bra utvalg, men resten er ikke bra. Bildene er for skarpe og bakketeksturene ser rare ut. Ikke for å være slem, men vær på engelsk skrives weather og ikke wheater. Husk det neste gang da :). Engelsk er et språk med mange forskjellige skrivemåter, så jeg forstår at noen ganger glemmer man seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du tips til hva jeg kan gjøre bedre neste gang?

 

Det har jeg vel :)

 

-(Hvis du brukte Photoshop på bildene) ikke bruk sharpen hvis du ikke har AA skrudd på

 

-Unngå vinkler som viser blurry bakkegrafikk.

 

-Fiks teksturene på flyplassen. Noen steder på bildene er gresset helt misfarget.

 

-Fjern rød tekst og unngå å ha med FSX-menyen.

 

Lykke til neste gang da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som allerede Hans Frederik har rotet i gamle poster, kan jeg kanskje foreslå og gå tilbake til fs2004 for bedre ytelse. Det er 10 ganger bedre enn dette. Ikke for å være slem, men dette er "FSX-voldtekt". :o Har sett ordenlig gjennom, og synes nå ikke dette ser bra ut, beklager :(:) Stå på, så blir det bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns at bakketexturene dine var grusomme og flesland så helt elendig ut

 

Ærlig talt! Går det an å være mer uprofesjonell?

 

Hvis du skal kommentere, så gjør du det på en ordentlig og konstruktiv måte. Så utrolig unødvendig og meningsløst å komme med sånne negative kommentarer som det der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som allerede Hans Frederik har rotet i gamle poster' date=' kan jeg kanskje foreslå og gå tilbake til fs2004 for bedre ytelse. Det er 10 ganger bedre enn dette. Ikke for å være slem, men dette er "FSX-voldtekt". :o Har sett ordenlig gjennom, og synes nå ikke dette ser bra ut, beklager :(:) Stå på, så blir det bedre! [/quote']

 

Ehh...den må du lengre ut på landet med!

 

Maken til feilinformasjon...FS2004 ser ut som tegnet på pappkartong i forhold til FSX. I FSX har jeg flottere texturer enn noensinne før, og man må være blind for å ikke se at de er bedre, basta!

 

Ser også at noen sier her at bakketexturene må fikses. Det er da ikke feil på bakketexturene i det hele tatt. Det er noe fundamentalt feil med gamma eller med selve skjermkortet til Eivind...fargene er jo helt på jordet. Hvorfor har ingen bemerket dette??

 

Eivind, post et *uredigert* bilde. Så finner du kanskje ut om det er gamma, redigeringsprogram eller skjermkort som er feil. Innholdet i bildene dine er ålreit det, men det faller gjennom på farger.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaller du bakketeksturene på bildet nr 18 bra? :)

 

Nei, men du sa det på en så frekk og ukonstruktiv måte at du like godt kunne la være.

 

Samme går til deg, Stian Alexander. Eller prøver du deg på ironi? Mistenker at det er det...

 

Se heller på kommentaren til Andrew. Det er et profft og konstruktivt bidrag, i motsetning til den søpla dere kommer med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaller du bakketeksturene på bildet nr 18 bra? :)

 

Nei' date=' men du sa det på en så frekk og ukonstruktiv måte at du like godt kunne la være.

 

Samme går til deg, Stian Alexander. Eller prøver du deg på ironi? Mistenker at det er det...

 

Se heller på kommentaren til Andrew. Det er et profft og konstruktivt bidrag, i motsetning til den søpla dere kommer med. [/quote']

 

jeg og stian var jo bare erlige :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaller du bakketeksturene på bildet nr 18 bra? :)

 

Nei' date=' men du sa det på en så frekk og ukonstruktiv måte at du like godt kunne la være.

 

Samme går til deg, Stian Alexander. Eller prøver du deg på ironi? Mistenker at det er det...

 

Se heller på kommentaren til Andrew. Det er et profft og konstruktivt bidrag, i motsetning til den søpla dere kommer med. [/quote']

 

jeg og stian var jo bare erlige :grin:

 

Dummeste jeg har hørt.

Om dere ikke har noe konstruktivt å si, kan dere holde det for dere selv, selv om dere sikkert er meget inoxiderte (orso)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med Ole! Unødvendig med sånne kommentarer! jeg tror nok at han ikke la ut disse for å få en sånn tilbakemelding, men heller si hva han skal gjøre neste gang hvis dere har så mye peiling!

 

Anyways!! Detta var jo mange fine bilder da! selv om noe av grafikken kanskje ikke var på topp, men jeg må si at det var mye morsomt å se på all den AI trafikken det likte jeg :) har vel ikke noen tips, paulo ga deg jo mange fine:) lykke til neste gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...