Ivar Skaugstad Skrevet 1. april 2008 Skrevet 1. april 2008 ----------------------------------------------------------------------------- ----------------------------------------------------------------------------- Jeg vet hvilken dag det er i dag, og jeg vet også at mange er på "hugget" etter å ha blitt lurt trill rundt, men dette innlegget har ingenting med 1. April å gjøre! ----------------------------- Det skal være sagt at månedene flyr, bokstavelig talt! Nå er det April måned, og det er på tide å arrangere to nye turer, og to nye destinasjoner. Denne månedens tema har jeg gledet meg til lenge, da av flere grunner. Disse to destinasjonene har begge en utfordring uten like, i tillegg har vi valgt å varriere litt mht. flytyper. Dette er foruten tvil den mest krevende måneden for Norwegian Eagles piloter noen sinne! Velkommen til: ----------------------------------------- [color:#000099]Østerrike - Innsbruck (LOWI) 20 April 2008 [/color] Foto: Thierry Deutsch http://www.airliners.net/photo/-/-/1313483/L/ ----------------------------------------- [color:#000099]Franske Alper - Megeve (LFHM) 27 April 2008 [/color] ----------------------------------------- I korte trekk vil vi fly slik: Oslo, Gardermoen (ENGM) - Innsbruck (LOWI) 20 april (Fri flytype! ) Innsbruck (LOWI) - Megeve (LFHM) 27 april (Cessna, Piper etc. Cruice speed skal IKKE være høyere enn 120 knots indicated!) --------------------------------------- Mer informasjon vil komme senere, vi sees! :grin: Siter
Petter Tandberg Skrevet 1. april 2008 Skrevet 1. april 2008 Dette ser jo ut til å bli veldig morosmt, kanksje jeg skal begi meg ut på min første Norwegian Eagles tur! Bare jeg får FMC'n i gang. Hvor kan man laste ned Megeve sceneryet? Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 1. april 2008 Forfatter Skrevet 1. april 2008 Scenery, flightplan etc. kommer etterhvert. Siter
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 1. april 2008 Skrevet 1. april 2008 Har du tenkt og ta livet av oss Ivar? :grin: Innsbruck blir jeg med til allefall. Kommer med 757-200 eller 300 som vanlig :grin: Siter
Andreas Nysveen Skrevet 1. april 2008 Skrevet 1. april 2008 Siden dere skal til insbruck tror jeg faktisk jeg vil prøve å stille som pilot med Q300, så WIF1180 prøver å være med der. Siter
Kai Dreyer Skrevet 1. april 2008 Skrevet 1. april 2008 Jeg stiller som Oslo tower, evt. APP. Bare si klokke slett Siter
Werner Rafteseth Skrevet 1. april 2008 Skrevet 1. april 2008 SAS710 - B737 LN-WER - C182 Et lite spørsmålstegn på ENGM-LOWI, da jeg skal i ny barnedåp denne dagen, men skal se om ikke jeg får bli ferdig tidlig der Siter
Johan Luiggi Skrevet 1. april 2008 Skrevet 1. april 2008 Stiller opp som NAX257 med 737 til LOWI, Megeve er ikke sikkert. Siter
Einar Kristiansen Skrevet 1. april 2008 Skrevet 1. april 2008 Aiai! Dette hørtes intresangt ut Ivar! Rødt kryss er avmerket på kalenderen for disse dagene. Nå er det jaggu på tide at du får med deg god gammel Gutta på Tur-veteran på dine turer I'm In! Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 1. april 2008 Forfatter Skrevet 1. april 2008 Ja denne gangen FORVENTER jeg at du blir med Einar! :grin: Artig å se at dette faller i smak, dette blir spennende og utfordrende for både erfarne og mindre erfarne! Ser dere er ivrige også, litt tidlig å ploppe ut med callsign etc. ennå, isåfall må dere skrive det på nytt når hovedposten for hvert av de turene kommer. :grin: Siter
Johan Holmseth Skrevet 1. april 2008 Skrevet 1. april 2008 Oj, dette så interesannt ut Ivar! Var på Innsbruck i Dash8 simmen på FLG så jeg tror jeg blir med Mulig og fly Twotter videre? greier og holde meg mellom 100-120 IAS Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 1. april 2008 Forfatter Skrevet 1. april 2008 På grunn av stor plassmangel på Megeve er vi nødt til å begrense oss i størrelse på de gitte flymaskinene som skal være med. Det er derfor ikke ønskelig at vi flyr fly som er stort større enn Cessna 206/210 og Piper Archer. Kravet er derfor at flyet SKAL VÆRE SINGLE ENGINE, og vingespenn på mindre enn 12 meter! Siter
Johan Luiggi Skrevet 2. april 2008 Skrevet 2. april 2008 Hva skjer hvis det er tomt for plass pâ Megeve? Divert til Courchevel? :whistle: Kan ihvertfall bekrefte flyet til Megeve (Piper PA28 Archer med fargene til aeroclubben i bastia). Siter
Marius Helstad Skrevet 2. april 2008 Skrevet 2. april 2008 Ivar, hva med en SIAI Marchetti =)? Skal prøve å få meg nedover fra Gardermoen.. Skal prøve å få fikta pc-en skikkelig! Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 2. april 2008 Forfatter Skrevet 2. april 2008 Du kan godt fly SIAI Marchetti'ien, liten og snerten flymaskin det. Men da får du være svært tilbakeholden på throttle for å holde deg under 120 knots. Hvordan vi gjør det med plass har jeg ennå ikke funnet ut av. Mest sannsynlig vil vi sette opp slik at vi får fly videre til Geneve etter Megeve hvis vi blir svært mange. Ha uansett godt med fuel, kan nok påberegnes noe venting i luften. For ordens skyld vil det bli satt opp prossedyrer som vi SKAL overholde. Men som dere ser av bildet så er det helt OK med plass, med en smart parkeringsløsning skal vi nok komme godt ut av det. :cool: Siter
Tony Nilsen Skrevet 4. april 2008 Skrevet 4. april 2008 Jeg bare lurer på en ting angående turen til Megeve, får vi lovt til å fly Spitfire? jeg har sjekka litt rundt, og vingespennet skal være rundt 11.22 meter Siter
Werner Rafteseth Skrevet 4. april 2008 Skrevet 4. april 2008 Om du holder farten nede, så skulle vel ikke det være noe problem Siter
Johan Holmseth Skrevet 4. april 2008 Skrevet 4. april 2008 Hvor lang tid bruker vi på innsbruck-megeve? Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 4. april 2008 Forfatter Skrevet 4. april 2008 Jeg bare lurer på en ting angående turen til Megeve' date=' får vi lovt til å fly Spitfire? jeg har sjekka litt rundt, og vingespennet skal være rundt 11.22 meter [/quote'] Helst ikke, vi ønsker å holde realismenivået oppe samt at å fly Spitfire i 120 knop kan bli litt traust i lengden. Kom heller med ett litt mer vanlig småfly hvor du ikke trenger å fly med flaps ute for å holde farten nede. :grin: Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 4. april 2008 Forfatter Skrevet 4. april 2008 Hvor lang tid bruker vi på innsbruck-megeve? I knall vær kan vi nok regne med ca. 2 timer, da vi bare kan fly mellom fjelltoppene. Hvis det derimot blir lave skyer og dårlig vær må vi nok fly langs dalene, og da kan tiden komme opp imot 2,5 timer. Siter
Vegard Mardahl Skrevet 7. april 2008 Skrevet 7. april 2008 Skal prøve å få til å bli med på begge turer, i såfall: Cessna R182 LN-VEG B767-300 BLX710 Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 13. april 2008 Forfatter Skrevet 13. april 2008 Hehe, utolmodig Werner? :grin: Har det litt småtravelt om dagene (no suprice!) men iløpet av dagen/morgendagen kjører vi på med ett innlegg for førstkommende søndag! Innsbruck, here we come! Siter
Werner Rafteseth Skrevet 13. april 2008 Skrevet 13. april 2008 Klart det :whistle: Det ser desverre ut som det bare blir Innsbruck - Megeve på meg, da min nevø skal døpes kommende søndag. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 20. april 2008 Forfatter Skrevet 20. april 2008 Med tanke på at Copenhagen Overload arrangeres nå på søndag ønsker jeg å forhøre meg litt om hva dere synes er ett fornuftig tidspunkt for departure fra Innsbruck? Flyturen til Megeve tar ca. 2-2,5 timer. Hadde jo vært supert om vi kunne fått det slik at samtlige piloter får mulighet til å være med på begge event'ene! Hva synes dere? Siter
Gjest Emil-André Gundersen Skrevet 21. april 2008 Skrevet 21. april 2008 Hei et Spørsmål: må man melde seg på noe for og være med Norwegian Eagles ? ser ut som dere har mye morro Siter
Tommy Hansen Skrevet 21. april 2008 Skrevet 21. april 2008 Som sagt på TS. Om du legger om tidspunktet slik at vi er ferdig 20-2030 lokal tid så rekker man en tur ut og en inn til CPH etter NE turen. Jeg har allerede booka om mine turer slik at det skal passe med å ta Megéve flighten først,Copehagen real time etterpå. Hilsen Ole Brum,"Ja takk begge deler" Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 21. april 2008 Forfatter Skrevet 21. april 2008 Hei et Spørsmål: må man melde seg på noe for og være med Norwegian Eagles ?ser ut som dere har mye morro Hei! Det er ikke ett krav at man må melde seg på for å delta på våre turer. Hvis du derimot ønsker en slot tid blir du nødt til det, men hvis ikke kan du fritt bli med. Dog, man må regne med å komme sist i køen. Norwegian Eagles er åpent for alle, men vi krever ett vist nivå på deltakerne. Siter
Johan Luiggi Skrevet 21. april 2008 Skrevet 21. april 2008 Som sagt på TS. Om du legger om tidspunktet slik at vi er ferdig 20-2030 lokal tid så rekker man en tur ut og en inn til CPH etter NE turen. Jeg har allerede booka om mine turer slik at det skal passe med å ta Megéve flighten først' date='Copehagen real time etterpå. Hilsen Ole Brum,"Ja takk begge deler" [/quote'] Agree vil ha en tur som ikke ender 21-22 hvis man skal fly GA. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.