Gå til innhold

Norwegian Eagles - Utfordrende flyplasser!


Ivar Skaugstad

Anbefalte innlegg

-----------------------------------------------------------------------------

Norwegian_eagles_small.jpg

-----------------------------------------------------------------------------

 

Jeg vet hvilken dag det er i dag, og jeg vet også at mange er på "hugget" etter å ha blitt lurt trill rundt, men dette innlegget har ingenting med 1. April å gjøre! :)

 

-----------------------------

 

Det skal være sagt at månedene flyr, bokstavelig talt! Nå er det April måned, og det er på tide å arrangere to nye turer, og to nye destinasjoner. Denne månedens tema har jeg gledet meg til lenge, da av flere grunner. Disse to destinasjonene har begge en utfordring uten like, i tillegg har vi valgt å varriere litt mht. flytyper. Dette er foruten tvil den mest krevende måneden for Norwegian Eagles piloter noen sinne!

 

Velkommen til:

 

-----------------------------------------

 

[color:#000099]Østerrike - Innsbruck (LOWI) 20 April 2008 [/color]

1313483.jpg

Foto: Thierry Deutsch

http://www.airliners.net/photo/-/-/1313483/L/

 

-----------------------------------------

 

[color:#000099]Franske Alper - Megeve (LFHM) 27 April 2008 [/color]

megeve.jpg

 

-----------------------------------------

 

I korte trekk vil vi fly slik:

 

 

  • Oslo, Gardermoen (ENGM) - Innsbruck (LOWI) 20 april (Fri flytype! )
  • Innsbruck (LOWI) - Megeve (LFHM) 27 april (Cessna, Piper etc. Cruice speed skal IKKE være høyere enn 120 knots indicated!)

 

---------------------------------------

 

Mer informasjon vil komme senere, vi sees! :grin:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja denne gangen FORVENTER jeg at du blir med Einar! :grin:

 

Artig å se at dette faller i smak, dette blir spennende og utfordrende for både erfarne og mindre erfarne! Ser dere er ivrige også, litt tidlig å ploppe ut med callsign etc. ennå, isåfall må dere skrive det på nytt når hovedposten for hvert av de turene kommer. :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På grunn av stor plassmangel på Megeve er vi nødt til å begrense oss i størrelse på de gitte flymaskinene som skal være med.

 

Det er derfor ikke ønskelig at vi flyr fly som er stort større enn Cessna 206/210 og Piper Archer.

 

Kravet er derfor at flyet SKAL VÆRE SINGLE ENGINE, og vingespenn på mindre enn 12 meter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan godt fly SIAI Marchetti'ien, liten og snerten flymaskin det. Men da får du være svært tilbakeholden på throttle for å holde deg under 120 knots. :)

 

Hvordan vi gjør det med plass har jeg ennå ikke funnet ut av. Mest sannsynlig vil vi sette opp slik at vi får fly videre til Geneve etter Megeve hvis vi blir svært mange. Ha uansett godt med fuel, kan nok påberegnes noe venting i luften.

 

For ordens skyld vil det bli satt opp prossedyrer som vi SKAL overholde. :)

 

Men som dere ser av bildet så er det helt OK med plass, med en smart parkeringsløsning skal vi nok komme godt ut av det. :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare lurer på en ting angående turen til Megeve' date=' får vi lovt til å fly Spitfire? jeg har sjekka litt rundt, og vingespennet skal være rundt 11.22 meter [/quote']

 

Helst ikke, vi ønsker å holde realismenivået oppe samt at å fly Spitfire i 120 knop kan bli litt traust i lengden. Kom heller med ett litt mer vanlig småfly hvor du ikke trenger å fly med flaps ute for å holde farten nede. :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på at Copenhagen Overload arrangeres nå på søndag ønsker jeg å forhøre meg litt om hva dere synes er ett fornuftig tidspunkt for departure fra Innsbruck? Flyturen til Megeve tar ca. 2-2,5 timer.

 

Hadde jo vært supert om vi kunne fått det slik at samtlige piloter får mulighet til å være med på begge event'ene! :)

 

Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emil-André Gundersen

Hei et Spørsmål: må man melde seg på noe for og være med Norwegian Eagles ?

ser ut som dere har mye morro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt på TS. Om du legger om tidspunktet slik at vi er ferdig 20-2030 lokal tid så rekker man en tur ut og en inn til CPH etter NE turen. Jeg har allerede booka om mine turer slik at det skal passe med å ta Megéve flighten først,Copehagen real time etterpå.

Hilsen Ole Brum,"Ja takk begge deler" :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei et Spørsmål: må man melde seg på noe for og være med Norwegian Eagles ?

ser ut som dere har mye morro :)

 

Hei! Det er ikke ett krav at man må melde seg på for å delta på våre turer. Hvis du derimot ønsker en slot tid blir du nødt til det, men hvis ikke kan du fritt bli med. Dog, man må regne med å komme sist i køen. :)

 

Norwegian Eagles er åpent for alle, men vi krever ett vist nivå på deltakerne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt på TS. Om du legger om tidspunktet slik at vi er ferdig 20-2030 lokal tid så rekker man en tur ut og en inn til CPH etter NE turen. Jeg har allerede booka om mine turer slik at det skal passe med å ta Megéve flighten først' date='Copehagen real time etterpå.

Hilsen Ole Brum,"Ja takk begge deler" :D [/quote'] Agree vil ha en tur som ikke ender 21-22 hvis man skal fly GA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...