Anders Raaum Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Da er det endelig bekreftet. Norwegian Air Shuttle ASA har bestilt 11 nye fly av typen Airbus A320 fra den franske produsenten Airbus. Dette er kostnadseffektive fly som er i teknologisk front og vesentlig mer miljøvennlig enn dagens flyflåte, og som samsvarer med profilen vi ønsker å bygge opp sammen med de nye 737-800 flyene. Airbus flyene har en reduksjon i brennstofforbruket opp til 33 % og reduksjon i NOx opp til 43 % i forhold til de eldste flyene som i dag brukes i Norwegians flyflåte. - De nye Airbus flyene vil styrke Norwegians konkurranseposisjon i det norske, nordiske og europeiske flymarkedet ytterligere sammen med vår Boeing fly. Samtidig er dette fly som er betydelig mer miljøvennlige enn de vi bruker i dag. Disse flyene vil redusere Norwegians utslipp av CO2 og de skaper vesentlig lavere støy enn andre fly, samtidig som vi sparer kostnader til drivstoff, sier Bjørn Kjos, adm. direktør i Norwegian Air Shuttle ASA. - Anskaffelsen åpner igjen nye muligheter for oss, og vi kan på nytt se på nye, interessante ruter, sier Kjos, som legger til at kjøpet gir større fleksibilitet ved utfasing av gamle fly og tilpasninger til markedsutviklingen. De 11 flyene vil bli levert over en 4-årsperiode fra 2010 til 2014, med ca. 2-3 fly i året. Selskapet har foretatt en sikring av kursforholdet mellom norske kroner og Euro i forbindelse med en større del av kjøpet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T F Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Good one! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jakob Arne Brønstad Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 haha:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Fredrik Sunde Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Noen som gidder å lage en Paint Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Lorentzen Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Dette er faktisk sant.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sondre Holmen Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Med tanke på hvem dag det er i dag, er jeg litt skeptisk:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl Mathias Moberg Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Good one, men hadde nok vært mere trolig hvis det hadde vært SAS Norge eller no.. Når Norwegian nettopp har kjøpt en haug med B737-800 så er sansynligheten for at de skulle kjøpe seg 11 A320 mindre enn at jeg får meg en Cessna til 18-årsdagen... :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nicklas Winger Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Stiller meg i samme bås som Karl Mathias her. Med tanke på at de nettopp har svidd av såpass mye på Boeing, så er det heller tvilsomt at de går til anskaffelse av 11 nye busser. Norwegian gjør det bra, men ikke så bra at de kan hoppe såpass mange hopp oppover på stigen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Denne velger jeg å ta med en stor klype salt. Det er tross alt Første April idag. Hvorfor skulle Norwegian gå til anskaffelse av Airbus etter at de har bestilt noen å 40 B738? Edit: På sidene til Norwegian står det ikke et ord om at de skal kjøpe 11 nye A320 fly. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Bernes Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Good one, men ikke i dag... :grin: Med andre ord, tviler Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Om dette hadde vært sagt for to uker siden har jeg rett og slett ikke trodd på det. Med en bestilling på 42 Boeing 737-800 på den nette sum på over $ 3,1 billioner lurer jeg på hvor de får alle pengene fra? Jeg kan aldri se for meg at Norwegian velger å ta i bruk Airbus, de og Boeing er ment to be! :grin: Tørr jeg forøvrig spørre om kilder til denne uttalelsen? :whistle: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Raaum Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 Noen som gidder å lage en Paint lagde denne... http://bildr.no/view/177509 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Neitakk, ser ut som en tampong i størrelse XXL. :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tony Nilsen Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Neitakk' date=' ser ut som en tampong i størrelse XXL. :grin: [/quote'] Haha den var god Ivar, men må si meg litt enig i at det ser ut som en tampong i XXL :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Fredrik Sunde Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Noen som gidder å lage en Paint lagde denne... http://bildr.no/view/177509 Den burde jo brukes som illustrasjon på fleet-info... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Adam Martinsen Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Uff takk og pris at det er kun spøk. Da måtte jeg slutte å være A320 fan! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Selv synes jeg A320 er grusomt å være passasjer på. Tørr luft og LCD-skjermer som spretter opp og ned mens de viser "safety on board" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gert Andreas Barring Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Selv synes jeg A320 er grusomt å være passasjer på. Tørr luft og LCD-skjermer som spretter opp og ned mens de viser "safety on board" Dette er jo ikke bare opp til flytypen da, men også flyselskapets ønsker. B737NG kan også ha "sprettopp-skjermer" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Selv synes jeg A320 er grusomt å være passasjer på. Tørr luft og LCD-skjermer som spretter opp og ned mens de viser "safety on board" Dette er jo ikke bare opp til flytypen da' date=' men også flyselskapets ønsker. B737NG kan også ha "sprettopp-skjermer" [/quote'] Har aldri sett at skjermene på en 737 går berserk før men Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gert Andreas Barring Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Så du sier det ikke går an? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Selvfølgelig går det an, har bare aldri opplevd tull med skjermene på B737. Sist jeg fløy A320 forsvant den ene skjermen opp i taket akkurat når skjermen på laptopen på videoen ble lukket igjen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Adam Martinsen Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Og det har med A320 å gjøre? :sick: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Raaum Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 Og for de som enda er i tvil: JA, dette var mitt forsøk på en aprilsnarr! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksander W. Lind Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Veldig bra det her, men tviler på at A320 modellen kommer til å kunne berherske Norwegian sine farger noe særlig bra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars B. Frostad Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Tja, synes DY-fargene kler Airbus ganske godt jeg. Her vises de f.eks. på en A319, lekkert spør du meg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksander W. Lind Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Syns det ikke ble så mye fint jeg Jaja, får nå vente og se på the real thing.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Jørgen Brenna Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Syns det ikke ble så mye fint jeg Jaja' date=' får nå vente og se på the real thing..[/b'] Du har skjønt at det var en spøk, right? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksander W. Lind Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Var ironisk Ikke så lett elektronisk.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Fredrik Sunde Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Først: beklager at jeg tar opp en urgammel tråd Jo Jeg har idag begynt (og snart ferdig) å painte NAX' farger på en PA A319 (reg. LN-NPD) (mangler bare noen små fix) Jeg painter den uten abel el på halen og jeg er snart ferdig (mangler å få testa fix'en (å evt fixe mer) før jeg legger den ut i Screenshotforumet for litt Kommentarer og Kritikk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Ja det var da også en grunn til å drege opp en Aprilspøk tråd... Jaja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.