Gå til innhold

Norwegian Eagles presents - ALICANTE Sun 17th


Ivar Skaugstad

Anbefalte innlegg

  • Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Så artig å se at så mange blir med! Dette blir bra!

 

Har du tatt over eller Werner? :grin: Var så vidt jeg kunne bli med da jeg har vært uten internett i dag, men den kom tilbake i grevens tid! Og da før jeg så denne posten, så Lars-Petter, du får pent bytte gate med meg da jeg har kapret 49! :grin:

 

Vi vil i dag, som forrige søndag benytte oss av TeamSpeak for å slå av en liten trall på turen sørover, kanalen er Norwegian Eagles under ts.vaccsca.org serveren. Hjertlig velkommen!

 

Vi ble en god del fly sist søndag også, uten at det ble noen form for "kaos" der nede på bakken, har tro på at dette går i boks uten store problemer.

 

Uansett så står jeg ved gaten nå, skriver de siste linsjer nå idet jeg finner fram checklister og flightplan for å gjøre de siste forberedelsene. Vi sees folkens!

 

OG TIL SLUTT! Hadde vært kjempe om alle kunne ha /NORWEGIAN EAGLES/ i remarks! På forhånd takk! :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Per-Kristian!

 

I skrivende stund er vi 18 stk. som er enroute til Alicante! UTROLIG gøy å se at så mange er interissert, det hjelper veldig på humøret etter mitt lille uhell nede på Gardermoen.

 

Det er iallefall gøy å se Bobbo og Øyvind S. dere har jeg ikke sett på lenge gutter, godt å ha noen trofaste travere med oss også! :grin:

 

Som nevnt tidligere så sitter vi her å prater saklig og usaklig på teamspeak, ts.vaccsca.org

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det like før vi starter descenet etter nok en herlig flytur! :grin:

For de som ønsker det så er dere hjertlig velkommen til å bli med på retur, planlagt avgang fra Alicante for min del er 21:10 UTC. :grin:

 

Stakkar spanjolen som skal ta oss ned, høres ut som han begynner å få mye å holde fingrene i nå. :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk for det Ivar.... Vi slengte oss på i siste liten. Gav kattaen i "familiesøndagen" Innstallerte sceneryet og skumleste checklister, og avgårde bar det.

 

Selv fikk jeg probl med speeden. Men det ordnet seg etterhvert. Var sistemann ned på Alicante. Jeg hadde probl med å komme inn på TS'en Måtte registrere meg hver gang jeg skulle inn i "rommet" Noen som vet hvorfor. Ellers må jeg bare stille meg i rekken av takknemlige piloter - for en kjempefin tur.

 

Stå på Ivar og kom med flere turer.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes og det var artig å være med' date=' selv om jeg ikke brukte voice. Kanskje litt i lengste laget for min del men, men... Skal være sikkert og vist at han var stressa han spansken. Fikk en lang melding fra han, så skrev han etterpå: "Do not read back(egentlig text back da...) :grin:

Da var han nokk stressa ja :grin: [/quote']

 

hei,

 

husker ikke helt hva slags airspace det var, men tror det var før Barcelona. Der var det en som forsøkte å sende 'mayday' men fikk beskjed at ATC hadde mer enn 40 fly og var 'real busy'. Så det var nok ganske travelt ja.

 

Det var jo en del som snakket spansk da, men det forstod ikke jeg så mye av .. ;-)

 

Mvh Nils Eriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei

Det kom opp noen spørsmål i går på Teamspeak om hvordan legge inn DME ARC i FMC hvis den ikke ligger i SID eller STAR. (noe helt annet å fly den... ;) En grei måte å vise en DME arc på er å bruke FIX funksjonen i FMC'n.

Man vil da ihvertfall se arc'n og kan legge inn fixer via place/distance/bearing funksjonen.

 

Fix page:

 

FMC1.jpg

 

Legg inn ALT i LSK1L (Alicante)

 

FMC2.jpg

 

Legg inn distanse fra VOR i LSK2L (/20 for 20nm)

 

FMC3.jpg

 

Voila.. en arc på 20nm fra ALT VOR.

Det å legge inn arc er ofte nyttig ellers også mht høyder, når man skal svinge etc. Masse henvisninger til dette både i SID og STARS samt ILS kart. Man kan også bruke page 2 i FIX og legge inn et nytt punkt med distanse der, hvis man ønsker et krysningspunkt.

Denne funksjonen finnes i FMC for PMDG B737 og B747. Husker ikke hvordan dette er i LevelD B767, men antageligvis lik.

 

Mvh

Jan Fredrk

SAS807

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...