Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Kim Vanvik med sin PSS 757-200,som COA1030 skal være med også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Tandberg Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Da får jeg ønske dere god tur! Og lov å komme med bilder denne gangen også :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Vanvik Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Etter den store sukssesen sist søndag, så stiller jeg med min B757-200 som COA1030 riktig Lars. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jakob Arne Brønstad Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 jeg må bare si at jeg kan desverre ikke være med, da jeg venter på aktiveringskode til ariane sin BBJ. kommer den innen timen blir jeg med:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars strømsnes Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Kommer mest sansynlig med B733 callsign NAX007. Kan hende jeg blir litt forsinket, men bare kanskje. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werner Rafteseth Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Jeg tok meg den frihet og skrev en liten liste, med gates. Det er mange som kommer i dag, og vi bør vel derfor ha en liten kontroll på hvor vi står. Kjedelig om 4 fly står inni hverandre på stand 50. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Filip Gundersen Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Supert! Men jeg har gjort et lite bytte og kommer til å fly 767 i stedet for 737 som jeg først sa, så er gate 39 stor nokk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werner Rafteseth Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Da kan vingene dine skrape borti her og der.. anbefaler 184. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 17. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2008 Så artig å se at så mange blir med! Dette blir bra! Har du tatt over eller Werner? :grin: Var så vidt jeg kunne bli med da jeg har vært uten internett i dag, men den kom tilbake i grevens tid! Og da før jeg så denne posten, så Lars-Petter, du får pent bytte gate med meg da jeg har kapret 49! :grin: Vi vil i dag, som forrige søndag benytte oss av TeamSpeak for å slå av en liten trall på turen sørover, kanalen er Norwegian Eagles under ts.vaccsca.org serveren. Hjertlig velkommen! Vi ble en god del fly sist søndag også, uten at det ble noen form for "kaos" der nede på bakken, har tro på at dette går i boks uten store problemer. Uansett så står jeg ved gaten nå, skriver de siste linsjer nå idet jeg finner fram checklister og flightplan for å gjøre de siste forberedelsene. Vi sees folkens! OG TIL SLUTT! Hadde vært kjempe om alle kunne ha /NORWEGIAN EAGLES/ i remarks! På forhånd takk! :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werner Rafteseth Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Hehe, ikke helt :grin: remark norwegian eagles it is Edit: ENGM fylles opp *click for pic* *pic 2* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 17. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2008 Ja... Tommy Hansen, takk skal du ha, neste gang hold deg langt unna slew knappen! :mad: Her ble det restart og computercrash fordi ett vist selskap ikke bryr seg om pilotenes kvalifikasjoner.. :grin: Hevnen er søt Tommy.. hehe :whistle: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Henrik Dahl Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 henger meg på jeg også som UA986, B747-400 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard Mardahl Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Jaja da var min ''flytur'' over kom ikke lenger enn å bli ferdig med pushback før alt gikk til skogs.... Det er vel full crash det heter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Regner med alle vet hvordan man vet hvordan man slår av Aircraft Collision i FS, men dette hjelper jo ikke som noen sikkert vet hvis man flyr med FSPassengers. Fant en post på VACCSCA forumet med beskrivelse for hvordan man slår av collision i FSPax også. Link: link Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 17. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2008 Takk Per-Kristian! I skrivende stund er vi 18 stk. som er enroute til Alicante! UTROLIG gøy å se at så mange er interissert, det hjelper veldig på humøret etter mitt lille uhell nede på Gardermoen. Det er iallefall gøy å se Bobbo og Øyvind S. dere har jeg ikke sett på lenge gutter, godt å ha noen trofaste travere med oss også! :grin: Som nevnt tidligere så sitter vi her å prater saklig og usaklig på teamspeak, ts.vaccsca.org Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Holmseth Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 jaja..dere får ha go tur da..Sitter å erger meg at jeg ikke kunne være med Der funket jo FMCen slik den skulle også..Standing by for neste Dest. Ivar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Ja,god tur.Ble selfølgelig forheftet for å være med denne gang også..Sukk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 17. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2008 Da er det like før vi starter descenet etter nok en herlig flytur! :grin: For de som ønsker det så er dere hjertlig velkommen til å bli med på retur, planlagt avgang fra Alicante for min del er 21:10 UTC. :grin: Stakkar spanjolen som skal ta oss ned, høres ut som han begynner å få mye å holde fingrene i nå. :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 jeje.dett var dett.out of memory rett etter landing :mad: .Fikk ikke unloade fspax heller.Bittert.Men en artig tur alikevel. Med en stressa barcelona radar :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nils Erik Eriksen Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Ja, tusen takk for en koselig tur. Fikk en CTD rette etter takeoff, og så selvsagt en ny rett før landing. Tror han spanske ATC'en var stresset ja .. måtte stupdive ned fra 190 til 50 med alt som var av bremser .. ;-) Mvh Nils Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Ja' date=' tusen takk for en koselig tur. Fikk en CTD rette etter takeoff, og så selvsagt en ny rett før landing. Tror han spanske ATC'en var stresset ja .. måtte stupdive ned fra 190 til 50 med alt som var av bremser .. ;-) Mvh Nils [/quote'] Jepp.med en tung 744,blir det dive off death nesten :crazy: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Henrik Dahl Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 dette var en veldig morsom tur skal si ATC var stesset under landing Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 hehe ja han spanjolen fekk kjørt seg han gitt :grin: men me kom oss nå ned etterkvart Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bobbo Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Jo takk for det Ivar.... Vi slengte oss på i siste liten. Gav kattaen i "familiesøndagen" Innstallerte sceneryet og skumleste checklister, og avgårde bar det. Selv fikk jeg probl med speeden. Men det ordnet seg etterhvert. Var sistemann ned på Alicante. Jeg hadde probl med å komme inn på TS'en Måtte registrere meg hver gang jeg skulle inn i "rommet" Noen som vet hvorfor. Ellers må jeg bare stille meg i rekken av takknemlige piloter - for en kjempefin tur. Stå på Ivar og kom med flere turer..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werner Rafteseth Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Takk for en flott tur, alle sammen Desverre så slutta lyden å fungere hos meg, så jeg fikk ikke med meg noen stresset spansk atc. Jeg kobla fra og til igjen etter handoff til TWR, og da fungerte lyden igjen. Gleder meg til neste tur allerede! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars strømsnes Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Synes og det var artig å være med, selv om jeg ikke brukte voice. Kanskje litt i lengste laget for min del men, men... Skal være sikkert og vist at han var stressa han spansken. Fikk en lang melding fra han, så skrev han etterpå: "Do not read back(egentlig text back da...) :grin: Da var han nokk stressa ja :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nils Erik Eriksen Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Synes og det var artig å være med' date=' selv om jeg ikke brukte voice. Kanskje litt i lengste laget for min del men, men... Skal være sikkert og vist at han var stressa han spansken. Fikk en lang melding fra han, så skrev han etterpå: "Do not read back(egentlig text back da...) :grin:Da var han nokk stressa ja :grin: [/quote'] hei, husker ikke helt hva slags airspace det var, men tror det var før Barcelona. Der var det en som forsøkte å sende 'mayday' men fikk beskjed at ATC hadde mer enn 40 fly og var 'real busy'. Så det var nok ganske travelt ja. Det var jo en del som snakket spansk da, men det forstod ikke jeg så mye av .. ;-) Mvh Nils Eriksen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Fredrik Furøy Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Hei Det kom opp noen spørsmål i går på Teamspeak om hvordan legge inn DME ARC i FMC hvis den ikke ligger i SID eller STAR. (noe helt annet å fly den... En grei måte å vise en DME arc på er å bruke FIX funksjonen i FMC'n. Man vil da ihvertfall se arc'n og kan legge inn fixer via place/distance/bearing funksjonen. Fix page: Legg inn ALT i LSK1L (Alicante) Legg inn distanse fra VOR i LSK2L (/20 for 20nm) Voila.. en arc på 20nm fra ALT VOR. Det å legge inn arc er ofte nyttig ellers også mht høyder, når man skal svinge etc. Masse henvisninger til dette både i SID og STARS samt ILS kart. Man kan også bruke page 2 i FIX og legge inn et nytt punkt med distanse der, hvis man ønsker et krysningspunkt. Denne funksjonen finnes i FMC for PMDG B737 og B747. Husker ikke hvordan dette er i LevelD B767, men antageligvis lik. Mvh Jan Fredrk SAS807 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl Mathias Moberg Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Hehe, var ikke akkurat få personer som dro ut fra Gardermoen nei! Så morsomt har jeg ikke hatt det på ENGM_GND siden FLG06 (nei ikke 07, der var det ikke pålangtnær så mye traffikk som vi hadde under 06). Mathias Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Members Øyvin Sommer Skrevet 18. februar 2008 Members Del Skrevet 18. februar 2008 Hei Hvis du også legger inn radialene for startpunkt og stoppunkt for arcen, vil dette også vises på sirkelen. Disse er ofte markert på kartene, og da er det bare å svinge inn på ILS når man kommer til det stoppunktet for arcen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.