Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fantastisk artikkel Dagbladet :P

Når det gjelder dette flyet, "A2" så vil jeg tippe at det aldri blir noe reatilitet, ikke dette flyet. Hvorfor? Det kan jeg desverre ikke svare på, men er slik det bruker å være når en produsent av noe planlegger det allerede nå, men ikke kan levere det før om 25 år.

Skrevet

DE har DESIGNET flyet ja.Men at det kommer noe lengre enn designstadiet tror heller ikke jeg,dette minner om artiklene i "Illustrert Vitenskap",det det står at"slik blir fremtiden"...leste noen slike blader fra 80-tallet nylig,og ser jo at disse fantasiene om fremtiden stort sett aldri slår til.Heldigvis,kan man si,det går ikke an å se inn i fremtiden.

Argumentet om at framtidens generasjoner kan ta en dagstur til Australia for 35000 kr sier jo sitt. :grin:

Om 25 år er det kanskje ikke så mange fly i luften lenger,ihvertfall ikke av den sorten som sluker fossilt brennstoff og spyr ut CO2...

Skrevet

Min mening:

hm, 143 meters lengde, men en avstand mellom MLG og nose gear som er over det dobbelte av hva en A388 har... gleder meg til å se den svinge rundt på taxebaner og terminalområder...

Og med en slik lengde gleder jeg meg til å se det strukturelle designet deres, hvordan de tenker å avstive en 143 meter lang struktur og samtidig holder den lett... Hver kilo ekstra som en putter opp i lufta koster x antall kilo ekstra drivstoff, og når en i tillegg skal ha maskinen opp i mach 5.25 blir det ikke bedre...

Fire stykk (av det som ser ut som) turbojet-/ramjetmotorer - jah, det blir spennende mtp støy (og i det hele tatt at en får utviklet noen motorer i denne thrustklassen,) i alle fall når en tenker på hvor mye thrust hver motor må gi for å få en slik maskin (med et så lite vingeareal, og dertil høye takeoff-hastighet) opp fra bakken...

Og jeg gleder meg til å se resultatene av vindtunnel-testingen, og da spesielt luftstrømmen rundt vingeroten og motorfestene...

 

Dette er en ønskedrøm i mine øyne.

Skrevet

Never ever vil det fly komme til at flyve. Den ligner lidt Boeings utgave af Concorden, som dog aldrig kom op at flyve. De lavede vist en mockup, men droppede flyet derefter.

 

Tænk også på, at man ikke må flyve over befolkede område med over Mach 1. Det var jo grunden til, at Concorden kun kunne flyve over Mach 1 når den var over havet. Tanken er god, men det lykkes aldrig!

Skrevet

Nei, er nok ikke realistisk i det hele tatt.

Dette er vel bare en eller annen som har ytret sine ideer ovenfor ett pressebyrå, så har db snappet opp denne saken, og gjort den til en stor sak.

 

Jeg kan vedde en del trafikkflyver utdanninger sponset av meg om dette flyet er i lufta om 25 år, og flyr Europa - Australia på 5 timer.

Skrevet
Never ever vil det fly komme til at flyve. Den ligner lidt Boeings utgave af Concorden' date=' som dog aldrig kom op at flyve. De lavede vist en mockup, men droppede flyet derefter.[/quote']

Problemet til Boeing 2707 var i stor grad vekt, de gikk gjennom flere store designendringer som satte prosjektet over to år tilbake i tid. Deretter kom miljøfokuset på banen, og det hele endte med at den økonomiske støtten Boeing fikk fra myndighetene ble trukket tilbake. Dermed kunne Boeing ikke lenger håndtere kostnadene på prosjektet, selv om de hadde ordre på over hundre maskiner.

Skrevet

Ja, kan være at det fungerte. Men jeg setter meg aldri i ett fly som ikke har vindu, spesielt til pilotene. Er ikke noe nytt at avanserte ting går adundas, og at det enkle ofte er det beste! Ser ikke for meg hvorfor det skal være nødvendig å reise til Austarlia på 5 timer, halve moroa med ferie er jo å sitte lenge på flyet å kjede seg før man kommer frem.

Skrevet

Ja. Bunden af rymfærgen er lavet af et helt bestemt materiale, som kan klare en mye høy temperatur. Det der skete i 2003 var, at en gruppe af disse "kakler" som hele bunden består af, faldt af under lift-off da de blev ramt af noget metal eller noget i den stil. Under nedstigningen udvidede dette hul sig, og derfor havde varmen direkte adgang til de mye vitale dele i en af vingerne, hvorfor de begyndte at brænde op. Og da den vinge så forsvandt er der ikke mye at gøre.

 

Siden da er NASA begyndt at undersøge hele bunden af rymfærgen med et kamera man har fået installeret på robotarmen. Så kan man sikre sig, at der ikke er noget galt med bunden, og at der ikke mangler nogle "kakler".

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...