Gå til innhold

SAS Norge mister kjempekontrakt med Forsvaret!


AMO

Anbefalte innlegg

Norwegian overvant SAS Norge i en anbudskonkurranse om frakt av personell for Forsvarets Personellservice og Forsvaret generelt. Avtalen Norwegian nå ønsker å sikre seg har en verdi på pluss/minus 500 millioner kroner, og har i en årrekke vært betjent av SAS, som blant annet er et fast skue tre ganger daglig på Bardufoss Lufthavn. Dette innebærer at SAS blir byttet ut med Norwegian, om vi ikke ser begge to til og med, selv om det er heller tvilsomt. Bardufoss er sikkert ikke alene i en sånn situasjon, og dette kan jo love bra for både Forsvaret og Norwegian.

Dog er klagefristen for anbudskonkurransen 21.desember, så vi får vente og se om SAS retter en klage mot avgjørelsen.

 

Detaljene rundt kontrakten har jeg ikke fått vite noe om ennå, så noe mer har jeg altså ikke å komme med :) Men det som står her kan dere se her:

Norwegian til Bardufoss - Troms Folkeblad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forde det bare er sånn' date=' og den avtalen er gullkantet for SK.

 

Heller SK en DY hvilken dag som helst. [/quote']

Hva er det som gjør den så mye mer gullkantet for Sas fremfor Norwegian?

 

Må være det dummeste.

"Jeg-har-sterk-tilknytning-til-sas-og-boikotter-alle-andre-av-den-grunn."

 

Enig med deg der Nicklas. Jer har faktisk er eurobonuskort fordi jeg flyr med SAS igjennom jobben, men det er bare fordi det er firmaets reisebyrå som bestiller billettene, desverre befinner de seg i Italia.

 

Men har fremdeles en forkjærlighet for DY. De har kommet seg opp og frem helt selv uten den statsstøtten SK har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke lov å like SAS her ?. Jeg foretrekker SAS for Norwegian når som helst.

 

Jeg har fløyet med Norwegian 2 ganger, første gangen gikk mye til dundas,men jeg tenkte jeg skulle gi dem en sjanse til. Det kosta meg dyrt og Norwegian var ikke engang villig til å hjelpe meg med å få låne en telefon da mobilen min gikk tom for strøm.

 

Norwegian er det eneste selskapet jeg har vært med på som driter i kundene ved irregulariteter. Nå skal det nevnes at jeg ikke har prøvd RyanAir..

 

Selv om jeg i mange år jobbet for Braathens har jeg altid hatt ett godt forhold til SAS og det faktum at jeg nå jobber for ett av de flyselskapene jeg setter mest pris på er bare en bonus.

 

Nei takke meg til SK og Star Alliance. Av alle selskapen jeg har fløyet med er det kun British Airways og United jeg trives like godt ombord i.

 

Så det var en trist nyhet at SAS gikk glipp av denne kontrakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Stein Arne, jeg er kansje den største SAS fan her av alle sammen, ha ha, foruten deg da.....nei, banan fly med raumaling i nasa, det er ikke poppis her.

 

Men må inrømme, har flydd litt Norwegian, for jeg fikk så mye pepper på forumet her en stund, at jeg måtte bare sjekke litt, om det var jeg som var helt ute av kurs, og joda jeg hadde noen fine turer med Norwegian, det gikk opp i lufta og ned igjen på en fin måte. Men jeg er lojal til en for meg ypperlig partner som transporterer meg rundt, og mye i cocpit også. Og med slike flotte store skjerma i fronten med nymotens tall og systema. Bættre mæ for et fint selskap. :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, men se litt på tallet her da Bjørn Erik

 

 

1 av 62, det vil si at av 1240 passasjerer var det 20 stk som fikk bagasjen forsinket og 1220 stk som fikk den på tide.

 

Eller av ett fly med 120 stk ombord er det 2 stk som får bagasjen sin for sent.mens for de andre 118 stk fikk alle sitt.

 

Det er også en viss feilmargin i de automatiserte bagasjehåndteringsanleggene. Så jeg syntes ikke det er så veldig kritisk akkurat. Og du vil ALDRI finne ett bagasjehåndterings system som funker 100 prosent feilfritt til en hver tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fløyet ukentlig med begge de senere år, ikke mista bagasje med noen av dem. Regularitet/pris, vel konsernet jeg jobber for er mest opptatt av at jeg kommer frem til rett/avtalt tid, så pris blir noe underordnet. Men det må sies at man søker å velge andre alternativer fremfor SK, pga alle streiker. Og der de flyr, velges DY, sånn er det bare. Men helt klart en debatt vi kommer til å se mer av fremover, spes hvis DY kliner til som planlagt fra Rygge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Jeg har i snitt ca 150-250 flyvninger i året, og de fleste med SAS. Har holdt på med dette i tja 15 år minst. Har aldri mista en eneste bagasje. Men har gang på gang, opplevd en fleksibilitet fra SAS som er outstanding, dvs. En vilje til og søke løsninger ved utfordringer som som regel har tatt meg til destinasjon.

 

Nå i det siste har jeg fått bagasjen min raskt også, en liten lapp med Priority hektet på som regel, jeg har ikke bedt om det. Så tanponger, det lar jeg kona surre med en gang i måneden. :grin:

 

Men bevare meg vell, jeg hører mange som er storforøyd med Rødnesene, og det er bra det, men kjenner SAS godt , også på innsiden, og har gjort mitt valg inntill de begynner og fucke up....så langt har det gått bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva dere sier, så er ikke dette akseptabelt. Hva hvis det skulle være så mye slurv i bedrifter ellers? Hvordan tror dere det hadde blitt da? Jeg er fortsatt av den oppfatning at SAS og alle andre flyselskap snart bør begynne å ta dette mer alvorlig. Jeg er fullstendig klar over at det finnes en del bagasje som ikke er merket ordentlig, men det er ikke bare det som er årsaken. Slurvete medarbeidere, og kanskje utro medarbeidere. Man kan ikke utelukke det heller. Utro medarbeidere finnes det over alt i samfunnet.

Også synes jeg det er flott at Norwegian har fått denne kontrakten. Nå har forsvaret en gyllen mulighet til å vurdere hvem som er best av SAS og Norwegian. Det er bare sunt med litt konkurranse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende at du kanskje må ty til annet selskap likevel for en periode: Ny streik truer som følge av farene for at ytterligere 10000 ansatte med god grunn har begynt å frykte for jobbene sine..

 

Kan ikke være greit å være SAS ansatt for tiden med titalls maskiner grounded og som suger ut det lille overskuddet SAS for en gang skyld hadde, tap av Forsvarsavtalen, ikke finansiell styrke til å kjøpe nye fly og en ledelse som sannsynligvis ikke er helt på høyde med virkeligheten.

 

Jeg synes oppriktig synd på de ansatte, og ikke minst passasjerene som ikke lenger helt kan stole på hva SAS foretar seg fra tid til annen.

 

SAS 'skrangler'.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...