Gå til innhold

19"/20"/21" Wide or normal view! hva har du


Geir-Anders Hansen

Anbefalte innlegg

Hjemme kjører jeg en BenQ 20" Widescreen, med 1680x1050 som oppløsning. Funker helt smertefritt i de spillene jeg har prøvd hittil, også i eldre titler (for eksempel IL2 og Neverwinter Nights). Var veldig skeptisk til Widescreen, mye på grunn av at de fleste widescreen-skjermer kjører litt halv-jalla oppløsninger som 1400x900. Blir veldig rart i mange spill o.l. Ble veldig positivt overrasket over kvaliteten på BenQ'en, som ikke akkurat er et merke jeg normalt har forbundet med kvalitet.

 

Hvorfor jeg byttet? Vel, jeg hadde en Eizo FlexScan F931 21" CRT-skjerm før. Råbra skjerm, men om noen trenger en ekstra varmeovn samt noe til å ta opp en halv kubikkmeter av rommet.....ring meg :P

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg en Asus 22" Widescreen skjerm. Fungerer helt ypperlig i alle spill så langt. Spesielt i Fs9, med VC og TrackIr, en helt annen opplevelse! :)

Var også skeptisk til hvordan Widescreen ville fungere i spill, men ble positivt overrasket. Er også helt ypperlig til film.

 

Byttet fordi CRT-skjermen på 17" begynte å bli litt vel sliten. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en BenQ 19" widescreen. En helt kurant skjerm som har maks oppløsning

på 1440x900. De fleste spill har widescreen støtte idag, det er selvfølgelig

noen eldre tittler som ikke er med på lasset, f.eks Battlefield 1942.

Brodern har en Samsung Syncmaster 22" wide som er en enormt bra skjerm til

en rimelig pris. Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører med en 30" Samsung SyncMaster305T på 2560x1600 fordi stort bilde er viktig for meg for å få en god opplevelse i flightsimmen. Jeg bruker den også som TV-skjerm.

Et lite minus med denne er at en må kjøre på med 25% ekstra fargemetning i skjermkortdriveren for å få normal styrke på fargene.

Etter å ha gått over fra 24" merker jeg en ørliten performance decrease i FS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette svaret fikk jeg fra Komplett.no når jeg spurte om de Samsung Syncmaster 22 skjermene de selger er av A eller S typen;

 

"Har desverre ingen mulighet for å finne ut dette da vi får inn begge typer på lageret i samme shipping. Beklager."

 

Skulle tro det var mulig å åpne boksen for å ta en titt, men dette er tydeligvis ikke mulig. Og da tror en enkel sjel som meg at alle skjermene de selger er av A typen.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...