Gå til innhold

Favoritt innflygning


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

Ja vi bor et land med veldig variert landskap og dermed blir innflygningene til flyplassene veldig forskjellig og har veldig forskjellig vanskelighetsgrad..

Hvilken favoritt-innflygning har dere?

Min personlige er,klart,mo i Rana [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

MVH Ole Martin Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey..prøv å land i Honningsvåg med Wind 010 at 12..he-he Lykke til.. [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

LN-EMK/VWF-040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke om dere mener i FS eller REAL ?

Men jeg tar begge deler [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Real: Så var jeg på St.Maarten i sommer, og det er den råeste innflyvingen jeg har vært med på !..... Noe jeg sent kommer til å glemme var da vi med vår 747-200 fra Air France stupte fra 36000 ft og ned til en rundt 4000 ft, dette med spoilere på nesten fult !!!!.... [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

FS: Så vil jeg nevne feks Tromsø !!......Og Mo i Rana som nevt tidligere [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Snakkes

_______________

Stian Svensen

ICQ 113263567

Bilder jeg har tatt ! http://www.airpics.com/search.php?string=Stian+Svensen&si=0&count=10&st=1"'>http://www.airpics.com/search.php?string=Stian+Svensen&si=0&count=10&st=1" TARGET=_blank>http://www.airpics.com/search.php?string=Stian+Svensen&si=0&count=10&st=1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av Norske flyplasser har jeg følgende favoritter:

  • Honningsvåg. Mye fjell og presisjonsflyvning. Skikkelig utfordring i hardt vær.

  • Hammerfest fra nord. Bratt nedstigning mellom høye fjell.

  • Framnes og Mo i Rana. Spennende med svingen på finalen.

  • Sandane. Høye vestlandsfjell og skikkelig offset ILS.

Forøvrig så mener jeg å huske at Alta har fått litt lengre rullebane ganske nylig - en flott flyplass er det uansett.

Håkon

[ 06-08-2001: Endret av: Håkon Aarøen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Håkon Aarøen:

Av Norske flyplasser har jeg følgende favoritter:

Forøvrig så mener jeg å huske at Alta har fått litt lengre rullebane ganske nylig - en flott flyplass er det uansett.

Håkon

[ 06-08-2001: Endret av: Håkon Aarøen ]

Er ikke helt sikker på om Alta har fått utvida rullebanen sin, men det har Kirkenes fått for et eller to år siden. Men i Kirkenes kan dem ikke ta fly med mere last nå enn tidligere da dem "glemte" ett fjell i den ene enden av rullebanen [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den aller råeste innflyvningen i Norge synes jeg er Mo I Rana. En veldig spesiell innflyvning både i "real life" og i FS! Spesiellt hvis man må sirkle rundt til bane 14. Det er virkelig en utfordring i dårlig vær!

Er det noen som forresten vet hvordan "instrument departure" (SID) er for bane 32 på Røssvoll?

Ellers må jeg jo si at innflyvningen til bane 01 på Narvik/Framnes er ganske stilig, spesiellt i "real life" når man gjør en ganske skarp venstresving på short final samtidig som flyet stuper bratt ned pga. fjellet som ligger rett sør av flyplassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LLZ/DME innflyvning til bane 10 på Bardufoss er en spennende innflyvning, både i FSim og virkeligheten. Minima er på 1200 ft, og du må holde deg på denne høyden til du ser rullebanen, men ikke lengre inn enn 3 nm DME, da blir det missed approach. Siste del av innflyvningen følger en skråning som går nedover fra Andsvatnet mot Andselv og rullebanen. I virligheten ser det ut som flyet skal kutte toppen av trærne med understellet. I denne skråningen ligger også Sentralskytebanen, der har jeg ligget og forsøkt å konsentrere meg om skyting, men det er ikke enkelt når det kommer fly glidende inn over deg, iallefall ikke som flyinteressert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Karl R Pettersen:

Framnes, Røssvoll, Sunndal, Honningsvåg, Anda, Helle, Reinsvoll og Bjørnli. Mange kun med småfly.

Av 'internasjonale' flyplasser må
TARGET=_blank>dette være noe av det råeste [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Rått?....mer....SINNSYKT!!!

det er noe av det rareste jeg har sett!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!SID'en for rullebanene på Røssvold er vel ikke publisert i AIP Norge...men de flyr vel en form for SID!

Ved dep. rwy 32 klatrer de på rwy heading til de svinger nordover på radial-190 BDO eller mot BALAK/FSK(avhenger kanskje av ATC)

Men hvis de skal sørover(Laksfors) gjør de en knapp sving etter at de har klatret ca 2000ft(?)og flyr tilbake over flyplassen før de svinger ut til Gruben NDB.

Ellers flyr de ut etter at de har fått nok høyde og ut mot Strømmen eller fixene etc..

Ble kanskje litt bolkete forklart men egentlig så skal du vel helst ha kommet opp i en høyde som klarerer de fleste hindrene før du gjør noen slags form for sving etter avgang rwy 32 [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

MVH Ole Martin Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge er ett vakkert land, det kan man trygt si. De som er så heldige å ha sett store deler av landet fra luften kan oppleve mye fin natur langs vårt langstrakte land. Har alltid hatt nordvestlandet som favoritt, mye flott landskap, og værguder som kan gjøre sitt for at flyturen kan bli en spesiell opplevelse. Innflygningene til Molde og Kristiansund er vakker, og er mine favoritter i dette temaet.

Arne Lunde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...