Fredrik Rise Skrevet 7. november 2007 Skrevet 7. november 2007 Til Royal Norwegian Airways. Drop alle de leasede fly du har. Det koster kassen' date=' og du får ikke nok penge til at betale dem. [/quote'] Jeg har ingen problemer med å betale dem, økonomien bare svinger litt i blandt. Jeg kjører en Norwegian Air Shuttle stil med en leased fleet. Går alt rett vest så leverer jeg alt inn og begynner på nytt med de flyene jeg eier. rutenetet mitt begynner å bli greit nå synes jeg, eller hva synes du Johan? Siter
Nicklas Winger Skrevet 8. november 2007 Skrevet 8. november 2007 Dersom du leaser alle maskinene dine, så kan jeg umulig skjønne hvordan du kan tjene noe særlig penger? Greit nok at du kanskje tjener akkurat nok til å betale lease pr mnd, men, du kommer vel aldri noen vei? Ser på valuen din at den er ganske lav. Vil absolutt anbefale å kjøpe fremfor å leie. Siter
Fredrik Rise Skrevet 8. november 2007 Skrevet 8. november 2007 Kanskje jeg skal prøve å gradvis "fase ut" de leasede flyene og kjøpe istedet. jeg må legge ned en del long haul ruter da. Siter
Fredrik Rise Skrevet 8. november 2007 Skrevet 8. november 2007 Noen son har lyst på en gate på JFK eller PHL? Siter
Nicklas Winger Skrevet 8. november 2007 Skrevet 8. november 2007 Kanskje jeg skal prøve å gradvis "fase ut" de leasede flyene og kjøpe istedet. jeg må legge ned en del long haul ruter da. Tror ikke det er så veldig dumt nei. Du får undersøke litt hva som lønner seg. Jeg ville kvittet meg med såpass at jeg hadde en eller to maskiner på lease, slik at jeg kunne gå i overskudd hver måned etter at lease for fly, gates og andre div. utgifter er betalt. Må nesten bare bite i det sure eplet og gjøre det på den måten, hvis ikke blir det vanskelig. Slik jeg måtte gjøre det i starten, da jeg selv ble litt for overivrig etter å tjene raske penger. Smilte helt frem til månedsskifte, da jeg gikk kraftig i minus Siter
Fredrik Rise Skrevet 8. november 2007 Skrevet 8. november 2007 Har allerede begynt med det. jar gar nå e eller 4 fly på lease mot 7 eller 8 tidligere. har kjøpt to gamle rustholker også så jeg kan opprettholde de smårutene jeg har her til lands og i sverige Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 8. november 2007 Skrevet 8. november 2007 Noen som kan avse noen gater på CPH? Siter
Werner Rafteseth Skrevet 8. november 2007 Skrevet 8. november 2007 Werner Du har ikke lyst å bygge den nå? Har ikke helt råd enda Kjøpte et fly først i stedet. Jeg mangler ca. 11 millioner nå, med en DOP på 800k, så det tar litt tid. Siter
Johan Luiggi Skrevet 8. november 2007 Skrevet 8. november 2007 Og nâ har Air Corsica offisielt begynt ruter til JFK! Skal bestille flere DC-6B til ruter over dammen og til Asia. Skal ogsâ kjöpe Convairs til â erstatte de 3 leasede flyene mine. Siter
Ole Sannes Riiser Skrevet 8. november 2007 Skrevet 8. november 2007 Når er det egentlig lurt å bygge egen terminal på sin egen base? Siter
Johan Luiggi Skrevet 8. november 2007 Skrevet 8. november 2007 Nâr du har behov for flere gates! De fleste stedene er tomme for gates, og hvis man har basen pâ et sted uten gates bör man bygge en terminal! Siter
Ole Sannes Riiser Skrevet 8. november 2007 Skrevet 8. november 2007 Ok så hvis jeg en dag trenger nye gates, og det er 0 gates tilgjengelig, så er det bare å smelle opp en terminal da? Siter
Andreas F Berger Skrevet 8. november 2007 Skrevet 8. november 2007 Ser ut som om jeg må lage en terminal på Gardermoen, har sprengt kapasitet på de gatene jeg har. Siter
Werner Rafteseth Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 3 gater blir frigjort på ENGM klokken 18:30. Werner Siter
Cato Støle Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 Jeg har bare leasede fly, tjener penger som aldri før! Siter
Andreas F Berger Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 3 gater blir frigjort på ENGM klokken 18:30. Werner Midt i treninga jo Siter
Cato Støle Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 Greit nok å kjøpe fly, men da sitter man der plutselig med gammelt metall ingen vil ha! Siter
Johan Clausen Skrevet 9. november 2007 Forfatter Skrevet 9. november 2007 Nogle af de mindre selskaber var mye interesseret i min DC-5 og mine Vickers Vikings. Billige, og derfor brugbare for dem. Ellers er der kun scrap tilbage. Siter
Cato Støle Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 hvilket av de tilgjengelige flyene nå har lengst range? Super Constellation L-1049? Siter
Johan Clausen Skrevet 9. november 2007 Forfatter Skrevet 9. november 2007 Bristol 167 Brabazon har en range på 5520 mod L-1049'erens 5405. Siter
Cato Støle Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 Har dere sett hvor mange DC-3 som er tilgjengelig? Ikke bare fornuftig å kjøpe nei. Siter
Martin Adam Martinsen Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 Dæven. Avanserer ca 10plasser i topp rankingen hver eneste spille mnd. :cool: Er for mange selskaper som begynner å bli store og de kvitter seg med sine DC-3. Jeg driver å handler store fly nå. Men er ikek lenge til jeg slepper alle mine Martin 4-0-4 og Curtis CW-20. altså 24 stykk til sammen. Bare å si ifra om noen er interessert etterhvert? Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 10. november 2007 Skrevet 10. november 2007 Jeg trenger en gate på Charles de Gualle SNAREST! Noen som kan hjelpe meg? Send meg en PM. Siter
Johan Clausen Skrevet 10. november 2007 Forfatter Skrevet 10. november 2007 Har stortset opgivet Europa. Der er ingen gates tilbage. Så kigger nu i nordafrika, Asia og Nordamerika. Siter
Andreas F Berger Skrevet 10. november 2007 Skrevet 10. november 2007 Jeg har laget base på Lanzarote, håper på å nå store deler av afrika derifra. Ellers blir det alltid noen gater ledig ved månedsskifter, jeg fikk tak i 2 på Gardermoen og 1 på Heathrow nå nettopp Siter
Martin Adam Martinsen Skrevet 11. november 2007 Skrevet 11. november 2007 Ble nettop fratatt 3 gates på ENGM. Hadde planer til å bruke dem, men de 3 nye flyene har ikke blitt levert i tide. så nå må jeg utvidde terminalen.... Siter
Johan Luiggi Skrevet 11. november 2007 Skrevet 11. november 2007 Trenger gate pâ London City ganske fort! Skal fâ brukt opp de ekstra hoursene jeg har pâ min Convair 340. Siter
Johan Clausen Skrevet 11. november 2007 Forfatter Skrevet 11. november 2007 Endelig er min Airline Value over 500 mio Ced gpodt, at det langt fra er så mye som andre her inde, men jeg er tilfreds. En DOP på 2,7 mio er gangke fint for mig. Siter
Werner Rafteseth Skrevet 11. november 2007 Skrevet 11. november 2007 Da var jeg over millionen i DOP DOP: €1,028,711 Airline Cash: €14,206,380 Airline Value: €112,068,750 Average Loadfactor: 99.47% Date: 19 Jun 1952 Avro 642: 1 Convair 240: 1 Douglas DC-3: 19 Douglas DC-5: 1 Martin 4-0-4: 1 Tenker på å begynne å bytte ut mine DC-3 snart, men det er ikke enkelt å bli kvitt de for tida :crazy: Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.