Lars B. Frostad Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Ja slik kan det faktisk gå, når piloter skal være "snille" og slippe pax inn i cockpit. Dog gjelder altså dette MyTravel England, og i England er jo regelverkene blit svært så strenge (les: latterlig). Dette var i tillegg ikke en "vanlig" charterflyvning, men flyet var chartret/leid ut til et fotballag (Blackburn) - da piloten fikk en forespørsel fra en av spillerene som sliter med litt flyskrekk. Piloten ville gjerne gjøre sitt, for at spilleren skulle få så mye info og forklaring som mulig. Dette hadde dog ikke MyTravel Airways- ledelsen noe til overs for, som ser på dette som et rent regelbrudd. MyTravel Airways ga derfor piloten sparken siden dette var en såkallt "terror-trussel" og sier videre: ..Vi har nulloleranse for enhver handling som kan true sikkerheten til våre passasjerer eller ansatte, sier en talsmann... Mer om saken her: Pilot sparket etter Blackburn-flytur (Dagbladet) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 hmm utallige grunner til at dette er helt koko, men også andre ting til forsvar.. Blackburn tilhengere i cockpit, ikke på min vakt he he... Neida, men Torbjørn, nå ble det vist en åpning ledig til deg, så bare å søke.. Fra spøk til reinspikka alvor, er de virkelig så strenge i england? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Ommundsen Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Så IDIOTISK! Jeg har ikke ord... Målløs! Tom: Blackburn tilhengere i cockpit Tilhengere? Dette her var en spiller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Nafstad Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Alt for strengt. Det er det ingen tvil om, og da også sparken. Hva med en advarsel istedet? Stakars pilot, får sparken for det lille der ... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars B. Frostad Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2007 Fra spøk til reinspikka alvor' date=' er de virkelig så strenge i england? [/quote'] Oh yes indeed! Selv piloter/kabinansatte osv. som reiser i sivil (selv i "eget selskap") kan bare glemme å komme inn i flightdeck, her har engelske myndigheter null-toleranse - og dette håndheves selvsagt gjennom flyselskapene selv. Selv når man flyr med et flyselskap (som ikke er engelsk), så er det ingen vits å spørre etter klapp/besøk i flightdeck dersom man flyr inn/ut av England. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir G Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Total boikott av MyTravel fra nå av folkens! :grin: All støtte til denne piloten. Har ikke lest hele artikkelen, men hvordan fant ledelsen ut at det satt noen i cockpit? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paul Thomas Kvam Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Har ikke lest hele artikkelen' date=' men hvordan fant ledelsen ut at det satt noen i cockpit? [/quote'] Kanskje noen her fra forumet har sladret Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Lorentzen Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Oh yes indeed! Selv piloter/kabinansatte osv. som reiser i sivil (selvi "eget selskap") kan bare glemme å komme inn i flightdeck, her har engelske myndigheter null-toleranse - og dette håndheves selvsagt gjennom flyselskapene selv. Selv når man flyr med et flyselskap (som ikke er engelsk), så er det ingen vits å spørre etter klapp/besøk i flightdeck dersom man flyr inn/ut av England. Da er det ett par Skippere i BA som sliter, sendte rett som det var ID crew på jumpseat fra OSL til LHR.. noen i sivil andre i uniform, men offduty. Vel vel, nå er de ikke mitt problem lenger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars B. Frostad Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2007 Ja det finnes nok flere unntak, er sikkert flere piloter her og der - som trosser reglene. Men etter sikkerhetshysteriet pga. 11/9, opererer engelske selskaper under et svært rigid regelverk. På tide at reglene blir mykt opp noe, slik at slike latterlige situasjoner som dette - blir unngått. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Sikker på at det er total forbud å siotte på klapp inn/ut og domestic i England? Mener å ha hørt at det er lov å besøke cockpit under cruise, men ikke under avgang/landing, mens på flighter til/fra USA er det ingen andre enn crew som skal være i cockpit. Kan godt hende reglene har endra seg i det siste men det var det siste jeg har hørt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars B. Frostad Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2007 Er ikke 100% sikker på dette nei, men vet om flere spesifikke tilfeller - der pax har blitt nektet besøk i flightdeck også under cruise. Men det kan jo hende, om dette avhenger om flyet var i engelsk luftrom osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir G Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Kan selv bevitne at det blir gjort unntak for klappsetetur til/fra London :whistle: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Tilhengere? Dette her var en spiller. oh ok :blush: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode Skibrek Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Har du helt glemt å lese før du svarer på noe i det siste tom? :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Nysveen Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Selv når man flyr med et flyselskap (som ikke er engelsk)' date='så er det ingen vits å spørre etter klapp/besøk i flightdeck dersom man flyr inn/ut av England. [/quote'] Gjelder dette også dersom man flyr til Skottland? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paul Thomas Kvam Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 England eller Skotland, her er det U.K regulations som gjelder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Har du helt glemt å lese før du svarer på noe i det siste tom? Tydeligvis Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode Skibrek Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Ikke noe negativt med mitt spørsmål forresten... bare lurte Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Jørgen Søberg Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Er det noen som lurer på hvorfor jeg foretrekker Widerøe når jeg er ute og reiser? Har ikke opplevd å få nei til klappsete... Edit: hvorfor i huleste får jeg automatisk link til WF når jeg nevner dette flyselskapet?.. Greit nok for jeg bruker bare dem når jeg bestiller billetter.. men likevel. Og i tillegg til tradedoubler. Kanskje en avtale Dag har fikset? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl Mathias Moberg Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Sikker på at det er total forbud å siotte på klapp inn/ut og domestic i England? Mener å ha hørt at det er lov å besøke cockpit under cruise' date=' men ikke under avgang/landing, mens på flighter til/fra USA er det ingen andre enn crew som skal være i cockpit. Kan godt hende reglene har endra seg i det siste men det var det siste jeg har hørt. [/quote'] Ja. Det er toaltforbud.. Ingen inn eller ut av cockpit under en flight til/fra england. Dette har jeg snakket med en pilot i Virgin Atlantic om.. Tenk dere selv.. Når er letteste måten å kapre ett fly? Under takeoff fra Oslo eller under cruice der alt er klart for en landing på heathrow f.eks.. Og der er bare å smelle flyet rett inn i no.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bernt Sulebust Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Dette er da vel egentlig såre enkelt. Har en bedrift ett sett sikkerhetsregler som de ansatte skal forholde seg til så skal de ansatte holde seg til de. Da er det ingen unnskyldning at "... man skal bare....". Bryter man reglene så må man også være villig til ta konsekvensene. Dette er ikke unikt for flyselskapene. Om utenforstående synes reglene er idiotiske er det totalt revnende likegyldig i denne sammenhengen. -B Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svein T. Henriksen Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Vel,jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har vært i cockpit hele turen LHR-OSL-LHR,så..ikke alle som er limt fast inne i sin egen eller andres lille firkanta boks,men bruker litt skjønn.Godt er det! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.