Gå til innhold

Forsøk på Iron Mic...


Gunnar Seljeseth

Anbefalte innlegg

Fra søndag og utover til lørdag kommer jeg til å bemanne tårnet i Alta en god del med tanke på å muligens kunne klare å ta en Iron Mic til Norge... Siden jeg for tiden holder til på New Zealand vil det først og fremst bli bemanning etter kl. 1800 og utover kvelden/natten, til tider ut i de "grå morgentimer"...

 

All trafikk er velkommen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig ikke Cato

 

Alta har mindre trafikk generelt sett hvorpå Gardermoen i 72 timer ville gitt ca 70% mer trafikk over de 72 timene slik at en faktisk bør ha mer tilstedeværelse der en i nord teit forklart.

 

På Alta generelt sett kan man dra på jobb i 8 timer og komme hjem uten en eneste registrert bevegelse ( hypotetisk sett) mens på Gardermoen ville statestikken hypotetisk sett vært mer i mot deg gjennom de 8 timene

 

Imponerende var det at Gunnar var våken i 72 timer, hvor god ATC han var i de siste 24 er en annen sak..

 

Derfor Gratulerer til han fra meg.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge vatsim, har det vært 25 bevegelser på en uke, og det er jo ca. tre pr. dag.

Jeg forstår jo Knudsens uttalelse: det er ingen "kunst" å sitte som ATC, bortsett fra å holde seg oppe, det har ingen ting med det å være en dyktig ATC.

Hvis man setter seg på en enda mer perifer plass, kanskje på Grønland, kommer det kanskje bare to bevegelser på en uke. Osv.

Så det er imponerende å holde seg våken så lenge, men det har etter min mening ingen ting med ATC å gjøre.

Hadde man sittet en hel uke på ENGM_APP hadde saken vært en annen.

Der er jeg enig med hr. Knudsen.

Men før noen i harnisk skriker et sint svar på dette innlegget:

Ja, imponerende i seg selv å holde seg våken så lenge.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tom får mene hva han vil for min del...

 

Gardemoen er en fin plass for trafikk dersom det er målet, men avsidesliggende posisjoner er utmerket dersom du ønsker å ha muligheten til å gjøre andre ting ved siden av, som å studere ;)

 

For meg er det en positiv ting å få en og annen avbrytelse i studiene, og Alta er en utmerket flyplass for formålet! :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville nå vært mer imponerende om du satt på ENGM og ikke en ensom forlatt flyplass i nord norge...

 

Syns dette høres mer ut som sjalusi, og slike kommentarer er absolutt ikke nødvendig å kringkaste, Tom. Hva har du å oppnå med å si sånn? Her ser vi janteloven i praksis med Tom som lovens håndhever.

 

Greit, Alta er ikke særlig traffikert, men Gunnar gjorde dette helt alene og fikk skandinavias første Iron Mic. Å gjøre det samme på ENGM hadde ikke vært mulig for ên mann. Det hadde rett og slett blitt for mye arbeid.

 

Om dere har et problem med det, gå ut å skrik dere hese i motvind, men hold dere for gode til å skrive slike ting da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns dette høres mer ut som sjalusi, og slike kommentarer er absolutt ikke nødvendig å kringkaste, Tom. Hva har du å oppnå med å si sånn? Her ser vi janteloven i praksis med Tom som lovens håndhever.

 

sjalusi ja Trond, det var en påstand i hvilken retning??

 

Tror neppe jeg er sjalu på noen som velger å studere og sitte ATC i 72 timer i strekk :)

 

Nei dette var mere et tappert forsøk på å fremheve et poeng om at ENGM i 72 timer ville vært en mer imponerende måte å få Iron Mic merkelse eller hva nå i alle dager det er av bemerkelse...

 

Studere og sitte ATC samtidig, vel det sier alt om trafikk bildet og meningen med Iron Mic...

 

Men å holde seg våken i 72 timer og samtidig klare å holde kontakten på Vatsim i 72 timer i strekk, vel det er mer imponerende og at Gunnar også klarte å studere i de siste 48 timene samtidig som han satt ATC, vel det er artig det.

 

Good on ya Gunnar....

 

 

Alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...