Gå til innhold

Hvor skal du på ferie i år?


Werner Rafteseth

Anbefalte innlegg

Har nettopp vært i Nice. Anbefales. Er vanligvis ikke særlig opptatt av båter men da jeg så alle de lekre yachtene ble jeg så oppslukt av å se på dem at jeg ikke så meg for og gikk rett i en lysstolpe i stål. (Minner litt om Toyotareklamen) I fra borgen(?) oppdaget jeg at det var kanakenede god utsikt til flyplassen!! Skla i slutten av juli en tur til Honningsvåg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var meningen vi skulle til Arendal for å se på offshore racet, og dra ned med båt (Cobra 28' for de invidde). Kom rundt Tungenes og inn i 'litt' bølger. Fant det best å ligge over i Tananger på bedre vær. Snakka med noen tyskere som kom sørfra, som hadde hatt 4-5m bølger. Dro tidlig neste dag, men måtte gjøre vendereis, da det så ekstremt svart ut sørover, pluss alt for høye bølger. Liker ikke å utfordre skjebnen på den måten. Better safe than sorry.

Ferien min: Så offshore resultatet på TV [image]images/icons/frown.gif" border="0[/image]

Håper neste uke blir noe bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Thomas Lorentzen:

Har allerede vært på St. Maarten, hva som blir neste (Uke 31) vet jeg ikke. Jeg har selv lyst på å dra til Nice, vi får sjå !

Var du på http://www.aviationpics.de/app/app.htm" TARGET=_blank>stranden på St Martin?? [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel vel - jeg fløy ikke - men håper dette kan godkjennes for det [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

En tur som kan anbefales (til de som ikke hater bilkjøring):

Oslo - Göteborg(en dag på Liseberg?) - Kiel(Tyskland) - Ceský Krumlov(Tsjekkia) - Rennweg(Østerrike) - Portoroz(Slovenia, anbefales på det sterkeste at du blir der noen dager, flotte bademuligheter og bra uteliv, temparatur rundt 30 grader om sommeren) - San Lorenzo(Kroatia, bli der også noen dager, masse å gjøre i omegnen!) - Cortina D´Ampezzo(italia, her kan du gå i fjellet) - Zell Am See(Østerrike, en haug med aktivitetstilbud, bl.a. fjellturer) - Kiel - Göteborg - Oslo.

Hadde en topp ferie på denne ruta! Anbefales som sagt til alle som kan tåle å kjøre bil, pluss folk som liker å kombinere avslapnings- og aktivitetsferie.

 

FORTSATT GOD SOMMER!!! [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

[ 21-07-2001: Endret av: Eirik Hovland ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ventet i over ett år - og nå er tiden snart inne. "Øy-hopping" i Middelhavet med en 70.000 tonner... Vel - 2 ukers cruise med "Splendour of the Seas" er vel mer korrekt. Flere greske øyer, pluss Tyrkia og Croatia. Skal fly Braathens til Amsterdam og KLM City-hooper til Venezia med en Fokker F70 - er det noen som har fløyet med denne type maskin?

Forsatt god ferie

Harald O.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Harald Oanes:

KLM City-hooper til Venezia med en Fokker F70 - er det noen som har fløyet med denne type maskin?


Jeppers.. jeg fløy KLM-Cityhopper(F70) fra TLS til AMS for en drøy måned siden, og det var en helt "vanlig" flyopplevelse. Satt langt foran, og det var lite støy fra motorene (litt mer støy var det da jeg satt bakerst i en MD-90 [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] )

Ellers registrerte under approach at nesen pekte kraftig nedover, men det kan kanskje skyldes været?

Men selve flyopplevelsen med F70, var som en hvilken som helst MD-8X. Og forøvrig var det mye bedre service på Cityhopper enn hos "mor" KLM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i Varkiza i ferien [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Det ligger ca 2 mil sør for Aten. Ikke en plass som jeg kan andbefale for ungdomer. Men for familier så var det en ok plass. Jeg ville heller vært på en av øyene der nede. Noe bedre service der. Men det som morsomt var at innflygingen gikk rett over stranden [image]images/icons/cool.gif" border="0[/image]

Så der fikk jeg se mye rare fly som jeg aldri har sett. Men fikk også sett 747 - 400 live [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...