Gå til innhold

KLM ankommer Princess Juliana


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Saftsuse for noen flotte bilder! Greit, du får mye "gratis" fra dette flotte sceneryet, men du har utnyttet mulighetene til å ta bilder fra de rette vinklene, dramatiske utsnitt og med bevisste perspektiver!! Det blir resultater av slikt, og du fikk opp pulsen hos meg! Veldig bra jobba :D .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine bilder :) . St. Martin er favoritt øya mi. Har mast mye på mamma og pappa om å dra dit. Har sett video av mange landinger der. Det som skiller flyplassen fra stranda er jo bare en motorvei. På videoene så virker det som om flya bare er 2-3 meter over biltakene. Tenk hvor herlig det måtte ha vært for oss flyinteresserte å dra dit på ferie og være på stranda der hver dag å føle hvordan det er, filme og ta bilder :D . Jeg har hørt at rullebanen er akkuratt lang nok til en 747 så jeg tror ikke en A380 ville ha klart å lande der.

 

EDIT: oppdaget en skrive feil seint, det sto "Det som skiller flyplassen fra øya..." skulle ha stått stranda og ikke øya :crazy: . Er endret nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som skiller flyplassen fra stranda er jo bare en motorvei.

 

Er nok ikke en motorvei nei. Det er en helt vanlig 2 felts vei, med 50 eller 60 tror jeg.. VELDIG smal vei, og hvis jeg ikke husker feil er det ikke lov for biler og passere når fly lander.. Kan rive med seg bilen, eller blåse den bort.. :/

 

Samme er på Säve flygfelt (Göteborg City Airport). Der er stenges veien når fly lander, det er 3-4meter fra veien til rwy! Tror ikke det er gjerder engang! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som skiller flyplassen fra stranda er jo bare en motorvei.

 

Er nok ikke en motorvei nei. Det er en helt vanlig 2 felts vei' date=' med 50 eller 60 tror jeg.. VELDIG smal vei, og hvis jeg ikke husker feil er det ikke lov for biler og passere når fly lander.. Kan rive med seg bilen, eller blåse den bort.. :/

[/quote']

 

Nå har jeg sett noen videoer derfra igjen, og du har helt rett det er bare en vanlig 2 felts vei. På den ene filmen ser jeg klart og tydlig at det er flere biler der, i begge kjøre retninger. her :crazy:

 

EDIT: fant en grammatisk feil, litt seint men. Det stod: "... der som i begge kjøre ..." Retta på det og fjerna "som"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som skiller flyplassen fra stranda er jo bare en motorvei.

 

hvis jeg ikke husker feil er det ikke lov for biler og passere når fly lander.. Kan rive med seg bilen' date=' eller blåse den bort.. :/

 

Samme er på Säve flygfelt (Göteborg City Airport). Der er stenges veien når fly lander, det er 3-4meter fra veien til rwy! Tror ikke det er gjerder engang! :o [/quote']

 

Hehe, Hvertfal ikke når de tar av, da blåser de av ;)

Boeing 747 på TNCM

se den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha dette er jo bare komisk hahaha! Tenk deg en flyplass rett ved mjøsa, så ligger du der og soler det, så skal et føy ta av så bøåser du ut i vannet, burde ikke vært lov hahahahaha...tsunami feil vei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte at det ikke var lov med reverse thrust på TNCM' date=' vet noen av dere om det er sant?

 

Veldig fine bilder forresten! Også kult at du postet bildene på fs2004.com :) [/quote']

 

 

Jeg vet ikke... men banen er jo ikke så lang, så jeg ville tro att man fikk bruke revers-bremsen. :/

 

Jeg googlet litt nå, og det viser ser at egentlig så er det ikke lov med reverse thrust, men det er ikke så mange som bryr seg om det tydeligvis. Se her Jeg har landet mange ganger på TNCM i FS2004, og da er det mer enn nok rullebane hvis jeg bruker spoilers og autobrake på 4, så det skal gå fint i virkeligheten også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...