Lars Aron Skrevet 17. juli 2007 Skrevet 17. juli 2007 http://www.lofotposten.no/lokale_nyheter/article2882691.ece Ja, det var jo en bombe da... Siter
Clamer F. Meltzer Skrevet 17. juli 2007 Skrevet 17. juli 2007 Nei, det er ingen bombe, men man kan jo fortsatt lure på hvorfor siden de er vant med operere på kortere baner enn Svolvær. Men noen ganger tabber man seg ganske enkelt ut, been there.. Siter
Geir G Skrevet 17. juli 2007 Skrevet 17. juli 2007 Men noen ganger tabber man seg ganske enkelt ut' date=' been there.. [/quote'] And you're not alone... Siter
Håvard Olsen Skrevet 17. juli 2007 Skrevet 17. juli 2007 I artikkelen står det at piloten brøt luftfartsloven og er ilagt ett forelegg på 13000,-... hvilken lov brøt han? Siter
Johan Holmseth Skrevet 17. juli 2007 Skrevet 17. juli 2007 Hvorfor tar de ikke Go Around og prøver på nytt? enn å bestemt skal sette flyet ned på første forsøk, og ødelegge flyet og de selv! Har tatt 2 minutter og tatt en ny landingsrunde og turen demmes ville ikke vært ødelagt, heller ikke flyet. Siter
Geir G Skrevet 17. juli 2007 Skrevet 17. juli 2007 Joda, men tror ikke at det de tenkte som alternativer var "Hmm, skal jeg knuse flyet og kammeraten min, ødelegge hele turen og få en bot på 13000, eller ta go-around? Ting skjer veldig fort, men det er mulig han bevisst tok en unødvedig sjanse... Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 17. juli 2007 Skrevet 17. juli 2007 Veldig etterpåklok nå kanskje? Selvfølgelig tar de en go-around om de mener det er det beste... det er jo ingen av de som VIL havne i en ulykke (håper jeg)... Ved å ta flytimer og teori får man PPL-A, men man LÆRER ikke å fly før man er "ferdig" med utdanningen og begynner å driter seg ut [Dette var kun mine subjektive meninger] Siter
Johan Holmseth Skrevet 17. juli 2007 Skrevet 17. juli 2007 Hehe..jo kansje litt etterpåklok..Men som Ole-Jørgen sa til meg, ang. Approach og landing: er det tvil, så er det ikke tvil! Men som sakt alt skjer ganske raskt så.. Siter
Anders Presterud Skrevet 18. juli 2007 Skrevet 18. juli 2007 NAK/NLF er kritiske til at Politiet har gitt et forelegg, og "oppklart" ulykken før SHT har fremlagt sin rapport. Siter
Kenneth G. Sørensen Skrevet 19. juli 2007 Skrevet 19. juli 2007 Ja det er jo ikke rart.. Når ble dette en oppgave for Politiet? Det er jo ikke uten grunn at man har havarikommisjon? Bra at Steinar tar opp dette... Siter
Jon Berg Jørgensen Skrevet 19. juli 2007 Skrevet 19. juli 2007 Nå er jo ikke havarikomisjonens oppgave å fordele skyld og ansvar da, de skal bare finne ut hva og hvorfor Siter
Kenneth G. Sørensen Skrevet 19. juli 2007 Skrevet 19. juli 2007 Sant nok, men kanskje Politiet burde sitte pent på foreleggsblokka si til den rette instans har slått fast "hva og hvorfor"? Det har fint lite for seg å ha en havarikommisjon, om Politiet allikevel kommer til å føre sin egen etterforskning parallellt med kommisjonen sin, og dømme vedkommende før kommisjonen har kommet med sin rapport? Siter
Jon Berg Jørgensen Skrevet 19. juli 2007 Skrevet 19. juli 2007 Formålet med kommisjonens arbeid er å hindre nye ulykker gjennom å få og spre kunnskap, de har lite med politiet å gjøre og i noen tilfeller har ikke politiet engang lov å bruke informasjonen som kommisjonen har fått. Siter
Kenneth G. Sørensen Skrevet 19. juli 2007 Skrevet 19. juli 2007 Så i praksis så kan piloter bøtelegges og straffes basert på ufullstendige opplysninger? Siter
Jon Berg Jørgensen Skrevet 19. juli 2007 Skrevet 19. juli 2007 Uskyldig inntil det motsatte er bevist. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.