Gå til innhold

Norwegian-flyet stupte 4000 fot på få sekunder


Timmy Brandt

Anbefalte innlegg

http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/07/05/505474.html

 

 

 

Är det konstigt att media får en vriden bild av verkligheten.

 

Noen mente kapteinen hadde sagt «emergency exit», andre «prepare for crashlanding».

lysene med fest setebeltene gikk på og kapteinen sa noe sånn som "cabin crew, prepare for emergency exit".

 

"Han sa noe som....." vadå han sa noe som..... om en passagerare uppfattar saken fel kan det ju bli:

Han sa noe som "vi kommer alla att dö"

 

Bara för att passagerare tycker det är obehagligt och inte helt hör vad kapten säger, så behöver dom ju inte skriva det så förbannat dramatiskt i tidningen.

Jag är säker på att att det var obehagligt, men mer fakta än "noe som" "jeg mener å huske at kanskje muligens" hadde varit bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... ser for meg overskrifta om dette hadde skjedd med eit fly over Oslo.

 

"Fly fallt flere tusen fot på få sekunder. Halve Oslo i livsfare. Minst 15 000 kunne dødd."

 

VG er og blir den mest useriøse avisa me har etter mi meining.

Tvilar sterkt på at piloten hadde sagt "prepare for crash landing" om det så hadde vore tilfellet at han måtte føreta ei "krasjlanding"... me vert i allefall trena på at det kallast "forced landing" då dette pedagogisk sett er mindre skremande for passasjerar, og prosedyren er at me skal gi beskjed til folk ombord om å "brace for forced landing". Rett nok er det forskjell på ein C172 og ein B733, men det er ikkje så stor forskjell på folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært passasjer på flyet hadde jeg selv opplevd dette som både skremmende og dramatisk, slik tror jeg alle her på forumet hadde opplevd det.

 

Ser en merkelig feil i artikkelen.

 

Eksempel:

 

DY 5065, hadde bare vært i lufta i fem minutter da flyet begynte å stupe.

Like etter at kapteinen hadde sagt vi cruiser mot Oslo i 36 000 fot og forholdene er bra, stupte flyet

 

Så flyet kom seg opp på 36 000 fot på fem minutter? Hva slags motorer hadde dette Norwegian flyet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bara för att passagerare tycker det är obehagligt och inte helt hör vad kapten säger' date=' så behöver dom ju inte skriva det så förbannat dramatiskt i tidningen.[/quote']

 

Avisa burde pyntet på sannheten, mener du?

 

 

Jag är säker på att att det var obehagligt, men mer fakta än "noe som" "jeg mener å huske at kanskje muligens" hadde varit bra.

 

Avisa burde rettet på intervjuobjektene og fortalt dem hva de skulle si, mener du?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...