Gå til innhold

Datamasikin på fly


Rasmus Spanne

Anbefalte innlegg

Som andre av dere også skal, har jeg tenkt meg en tur på FLG i høst. Men måten jeg skal komme meg til oslo fra stavanger har jeg enda ikke tenkt ut enda. Jeg vil gjerne ta fly siden det bruker så liten tid i forhold til tog og buss, men jeg vet ikke om jeg tørr å stole på bakkemanskap siden av og til bare slenger på bagasje og datamaskiner er ikke bygd for å gjennomgå slikt. Derfor lurte jeg på om noen av dere har transportert en datamaskin på fly og hvordan dere gjorde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøkkelordet er skumgummi! Få tak i en gammel skumgummimadrass eller lignende.

 

Bruk skumgummi på alle sider av PC'en, og putt det hele i en solid pappeske (ikke slike med tynne vegger).

 

Har du ikke en eske som passer, så er det enkelt å lage en av en større eske.

 

Ikke la det være noe tomrom inne i esken slik at ting kan røre på seg.

 

Teip alle hjørner og kanter for å beskytte esken.

 

Har du en flatskjerm, så kan denne puttes i samme esken som kabinettet (husk skumgummi imellom), men har du en CRT-skjerm, så bør du nok pakke den for seg.

 

Meget viktig: Esken må passe inn i en åpning på 80 x 120 cm da det er dimensjonene på lasteromslukene på 737. Dette er felles for alle 737'ene uansett modell.

Dette er ganske store tall, men bare ha det i bakhodet når du pakker...

 

 

Skulle jeg sendt pc'en min med fly, så er dette fremgangsmåten jeg ville brukt... Man får mye skumgummi, papp, og teip for prisen av en ny pc...

 

Edit: ....og hvert kolli kan ikke veie mer enn 32 kg som bagasje!

 

 

Mvh.

Stuer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe problem. Jeg har selv gjort det og brukte eskene jeg fikk datamaskinen i. Der var det isoporformer som passet til maskinen og skjermen, og det gikk helt fint, ikke en skramme engang :)

 

Så det er ikke noe problem om du pakker den ordentlig som Kenneth sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men forvent å betal dyrt for å få med godsaken din på flyet. I 2003 hadde jeg med PC å skjerm (19"crt) Det biligste alternativet jeg kom ut med var å sende skjermen som flyfrakt. Pcn fikk jeg sjekket inn som vanlig bagasje. Kostet meg 1000kr å få med skjermen. flybilleten kosta meg 370kr den gangen. Skulle fly Evenes-Oslo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...