Rasmus Spanne Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Som andre av dere også skal, har jeg tenkt meg en tur på FLG i høst. Men måten jeg skal komme meg til oslo fra stavanger har jeg enda ikke tenkt ut enda. Jeg vil gjerne ta fly siden det bruker så liten tid i forhold til tog og buss, men jeg vet ikke om jeg tørr å stole på bakkemanskap siden av og til bare slenger på bagasje og datamaskiner er ikke bygd for å gjennomgå slikt. Derfor lurte jeg på om noen av dere har transportert en datamaskin på fly og hvordan dere gjorde? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reidar Fredrik Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 har du bærbar kan du jo ta den inn på flyet, men har du stasjoner er det ett større problem. bærbar maskin har du lov til å med inn i flyet! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rasmus Spanne Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 det er snakk om en stasjonær på rundt 10-15 kilo + skjerm å alt som følger med :crazy: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus Eliassen Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Hvis du merker den med "glass" og "forsiktig" og alt sånn skal det gå bra. Tror det er like sikkert som å sende den i posten. Posten går jo med fly den også så... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Pakk det meget meget godt inn og send deg som cargo Husk å sleng på en hel masse " forsiktig " og " elektronisk utstry " klistrelapper og ps... Pakk det meget godt inn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaf Ghanizadeh Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Tja, jeg har vel en 2-3 skjermer, kan sikkert leie ut et par for akkurat den helga, om noen er interessert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Nøkkelordet er skumgummi! Få tak i en gammel skumgummimadrass eller lignende. Bruk skumgummi på alle sider av PC'en, og putt det hele i en solid pappeske (ikke slike med tynne vegger). Har du ikke en eske som passer, så er det enkelt å lage en av en større eske. Ikke la det være noe tomrom inne i esken slik at ting kan røre på seg. Teip alle hjørner og kanter for å beskytte esken. Har du en flatskjerm, så kan denne puttes i samme esken som kabinettet (husk skumgummi imellom), men har du en CRT-skjerm, så bør du nok pakke den for seg. Meget viktig: Esken må passe inn i en åpning på 80 x 120 cm da det er dimensjonene på lasteromslukene på 737. Dette er felles for alle 737'ene uansett modell. Dette er ganske store tall, men bare ha det i bakhodet når du pakker... Skulle jeg sendt pc'en min med fly, så er dette fremgangsmåten jeg ville brukt... Man får mye skumgummi, papp, og teip for prisen av en ny pc... Edit: ....og hvert kolli kan ikke veie mer enn 32 kg som bagasje! Mvh. Stuer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thor-Håkon Dallavara Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Jeg vil anbefale deg å ta me disken din i håndbagasjen. ellers så er det vell å bare pakke det godt inn som nevnt ett par gang her Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AMO Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Det er ikke noe problem. Jeg har selv gjort det og brukte eskene jeg fikk datamaskinen i. Der var det isoporformer som passet til maskinen og skjermen, og det gikk helt fint, ikke en skramme engang Så det er ikke noe problem om du pakker den ordentlig som Kenneth sier. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Bare ta en lapp utenpå kofferten og skriv "PC inside" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Holmseth Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Tja' date=' jeg har vel en 2-3 skjermer, kan sikkert leie ut et par for akkurat den helga, om noen er interessert. [/quote']Jeg er inntrisert! Skal du ha noe for å leie ut en skjerm? I så fall,hvor mye? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas F. Tollefsen Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Ta ut disken(e) fra maskinen så er det ikke stort som kan gå i stykker. Har du en modifisert cpu køler som veier en del kan det være greit å fjerne denne og så den ikke knekker cpu socketen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gert Andreas Barring Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Eller "eksplosiver" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Men forvent å betal dyrt for å få med godsaken din på flyet. I 2003 hadde jeg med PC å skjerm (19"crt) Det biligste alternativet jeg kom ut med var å sende skjermen som flyfrakt. Pcn fikk jeg sjekket inn som vanlig bagasje. Kostet meg 1000kr å få med skjermen. flybilleten kosta meg 370kr den gangen. Skulle fly Evenes-Oslo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AMO Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Hvorfor si at du har en skjerm? Jeg bre pakket skjermen inn i en eske, det gikk helt fint Og gratis! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.