Gå til innhold

Finnes det helt miljøvennlige fly?


Anbefalte innlegg

Kommer an på Andreas.. Vi selger mye av strømmen vår og kjøper mye også. Bl.a fra Danmark som bruker mye kullkraftverk (i tillegg til vind da). Kullkraftverk er jo idiotisk!

 

Jon, om ikke det kan komprimeres ytterligere, sikkert, er det jo logisk at dette ikke funker bra. Er jo ikke "nytt" akkurat, da flyet fløy første gang i 1988.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjønner at dette ennå ikke egner seg for vanlig passasjertransport med de tankdimensjonene' date=' men man må da kunne utvikle, eller er man ikke såpass interessert i miljøet? [/quote']

De drev faktisk utvikling av passasjerfly med utvendige tanker, som tu-156. Under utviklingen av det ble det foreslått å plassere tankene både oppå og under vingene. En annen ide var Tu-156M2 der motoren montert i halen var droppet, og erstattet av en stor drivstofftank som gikk ca. halvparten av flyets lengde. Dessverre fløy aldri noen av disse, blant annet for di Tu-154M2 bare hadde en rekkevidde på 2.130 km ved MTOW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på Andreas.. Vi selger mye av strømmen vår og kjøper mye også. Bl.a fra Danmark som bruker mye kullkraftverk (i tillegg til vind da). Kullkraftverk er jo idiotisk!

Jeg vil ikke gå for mye off-topic,men siden det har med miljøvennlighet og gjøre så sier jeg min mening.

Helt enig at kullkraftverk er noe idioti fra en annen verden i disse dager,og nå vil tilogmed USA(som har flest kullkraftverk i hele verden og høyest forurensningtall per innbygger),doble antall kullkraftverk innen 2020(mener jeg cet var?).

Hvordan i helgoland skal vi klare å bekjempe global oppvarming når vi har noen idioter(idioter med mye makt dessverre) som tror at alt vil løse seg på egenhånd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at det er en mann som har fløyet over den Engelske Kanal med pedaldrevent fly ;)

Stemmer det..

I 1979 vant Bryan Allen 100 000 pund da han ble den første som krysset i et menneskedrevet fly. Han hadde da tråkket pedalene på det omkring 35 kg tunge Gossamer Albatross i tre timer. (wikipedia)

 

Men om Norwegian hadde fått pedaler under setene på sine fly, spørs det om ikke jeg hadde valgt SAS i stedet..

Lavpriskonseptet hadde nok fått en ny betydning da.. :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...