Andreas Ommundsen Skrevet 15. mai 2007 Skrevet 15. mai 2007 Kommer an på Andreas.. Vi selger mye av strømmen vår og kjøper mye også. Bl.a fra Danmark som bruker mye kullkraftverk (i tillegg til vind da). Kullkraftverk er jo idiotisk! Jon, om ikke det kan komprimeres ytterligere, sikkert, er det jo logisk at dette ikke funker bra. Er jo ikke "nytt" akkurat, da flyet fløy første gang i 1988. Siter
Jon Berg Jørgensen Skrevet 15. mai 2007 Forfatter Skrevet 15. mai 2007 Har dere glemmt disse? : Noen som har prisen på kjerra der? Forresten noen som vet hvoe mye LN-GMV bruker på en start og climb til 3000ft? Har dere glemmt disse? : Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 15. mai 2007 Skrevet 15. mai 2007 Aner ikke, men det er klubben jeg skal begynne å fly i imens jeg er i Trondheim så om en stud så kanskje jeg kan svare Siter
Jon Berg Jørgensen Skrevet 15. mai 2007 Forfatter Skrevet 15. mai 2007 Kanskje vi treffes da, Ler er nermeste flyplass her(dog 45km unna). Hadde tenkt å prøve en tur der jeg også, men jeg ser at to seteren med inntrkkbar propell er fjernet fra nettsidene deres :crazy: Er dette midlertidig eller permanent? noen som vet? Siter
T. Paulsen Skrevet 15. mai 2007 Skrevet 15. mai 2007 Nå er jeg usikker' date=' men jeg tror det er mulig å få elektromotorer i seilfly [/quote'] Jepp det finnes. Kjent som "Elektrodingler"... Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 15. mai 2007 Skrevet 15. mai 2007 Hydrogendrevne fly blir vel vanskelig å realisere, må jo ganske kraftige elektromotorer til for å drive et fly? Eller forbrennes hydrogenet i motoren? Siter
Andreas Nornes Skrevet 15. mai 2007 Skrevet 15. mai 2007 Sjønner at dette ennå ikke egner seg for vanlig passasjertransport med de tankdimensjonene' date=' men man må da kunne utvikle, eller er man ikke såpass interessert i miljøet? [/quote']De drev faktisk utvikling av passasjerfly med utvendige tanker, som tu-156. Under utviklingen av det ble det foreslått å plassere tankene både oppå og under vingene. En annen ide var Tu-156M2 der motoren montert i halen var droppet, og erstattet av en stor drivstofftank som gikk ca. halvparten av flyets lengde. Dessverre fløy aldri noen av disse, blant annet for di Tu-154M2 bare hadde en rekkevidde på 2.130 km ved MTOW. Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 15. mai 2007 Skrevet 15. mai 2007 Kommer an på Andreas.. Vi selger mye av strømmen vår og kjøper mye også. Bl.a fra Danmark som bruker mye kullkraftverk (i tillegg til vind da). Kullkraftverk er jo idiotisk! Jeg vil ikke gå for mye off-topic,men siden det har med miljøvennlighet og gjøre så sier jeg min mening. Helt enig at kullkraftverk er noe idioti fra en annen verden i disse dager,og nå vil tilogmed USA(som har flest kullkraftverk i hele verden og høyest forurensningtall per innbygger),doble antall kullkraftverk innen 2020(mener jeg cet var?). Hvordan i helgoland skal vi klare å bekjempe global oppvarming når vi har noen idioter(idioter med mye makt dessverre) som tror at alt vil løse seg på egenhånd? Siter
Tom André Brenna Skrevet 15. mai 2007 Skrevet 15. mai 2007 Vet at det er en mann som har fløyet over den Engelske Kanal med pedaldrevent fly Stemmer det.. I 1979 vant Bryan Allen 100 000 pund da han ble den første som krysset i et menneskedrevet fly. Han hadde da tråkket pedalene på det omkring 35 kg tunge Gossamer Albatross i tre timer. (wikipedia) Men om Norwegian hadde fått pedaler under setene på sine fly, spørs det om ikke jeg hadde valgt SAS i stedet.. Lavpriskonseptet hadde nok fått en ny betydning da.. :grin: Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.