Gå til innhold

Virtual NATO er her!


Espen Furfjord

Anbefalte innlegg

Heisann Jan Fredrik.

 

Ja dette har tatt tid ..faktisk bortimot 4-5 år og et tusentalls timer.

Må takke deg og SAS Technical på Gardermoen for hjelpen med service/check systemet vårt.

 

Test ja en enkel liten sak ""

 

737 og PMDG har vi inne ja .. Også til Medevac formål

Fly el textures finner du i hangaren vår som er tilgjengelig når du er registrert som bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var inne på nettsiden.....Utrolig med arbeid dere må ha lagt ned her ja!!! NICE!!!

 

Takker,ja som Espen sier det har vært en lang prosess for å få dette til.Mange møter,røykepauser og fortvilelser.

Sluttresultatet er vel noe av det beste man kan finne i et VA. ""

Må rette en spesiell takk til Ilan Sharoni(System Engineer)som har hatt tid og tolmodighet for å få dette realisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske vrien test, men en ting jeg savner at det står hvilken score du får. Jeg prøvde i opera og jeg kom bare tilbake til forsiden. Så enten strøyk jeg, eller så virker den ikke i opera. Litt dumt du bare kan ta testen en gang om dagen.

Så får prøve igjen i morra i explorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker idag

44 fly av:

C-20 Gulfstream (PAX)

C-40 Clipper (737-700) (PAX/Cargo/combi)

TCA (707-329) (E-3 Training/Cargo/PAX/combi)

E-3A (707-320) (AWACS)

C-5 Galaxy (Cargo/Pax)

 

 

..Vi kommer til å bruker kun disse i en tid fremmover men har utvilket systemet til å ta inn flere ved behov.

 

Vi har i tillegg til fly også bakkeradar-posisjoner og AWACS radar til bruk. Dette krever dog minst STU rating på vatsim og har noen viktige retningslinjer å følge. Dette er på ingen måte en full ATC-stilling og har ingen rettigheter ovenfor andre ATC'er på VATSIM, men er kun for bruk i forhold til Virtual-NATO fly.

 

 

 

Det er som i virkeligheten kun E-3A og TCA som er ekte NATO-fly mens de andre tilhører medlemslandene våre/NATO.

 

Vi har pr idag ingen jagere til fast bruk, men er aktuellt å bruke i spesielle flyins og treninger.

Dette sjiktet ligger mer til andre Virtual Airforces.

 

Jeg prøvde meg på testen og ble hevet tilbake på startsiden når jeg skulle sende inn svarene. Bruker firefox.

Dette er som nevnt over pga. for liten prosent rette svar.

Såvidt jeg husker krever testen 80% rette svar.

De fleste spørsmål lar seg lett finne svar på nett. Andre er logiske eller trenger utregning.

Det er bare ta seg god tid.

Mye av testen går ut på å sjekke om kandidaten kan navigere da dette er et vesentlig pungt for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som dere har åpnet VNATO lurte jeg på hva reglene er for å scanne slike:

[image]http://i70.photobucket.com/albums/i120/fjenss/P1020551.jpg[/image]

Hvis ingen kan bekrefte at det er lov å dele dem kommer jeg ikke til å scanne. Tror ikke det står noe om hemmelige systemer i den. Virker som den kun beskriver 707-systemer med andre vekter og mål.

Kunne VNATO være interessert i noe slik hvis det er lov? Fant den på loftet her en dag.

 

Angående den testen deres fikk jeg bestått med over 80%, men ikke hvilken prosentsum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...