Elias Lundereng Skrevet 26. februar 2007 Skrevet 26. februar 2007 Jeg vet denne videon har blitt tatt opp utallige ganger, og jeg vet mange her er overbviste på at det er piloter ombord, men det virker ikke sånn når jeg leser dette. Siter
Kenneth G. Sørensen Skrevet 26. februar 2007 Skrevet 26. februar 2007 Selvfølgelig var det piloter ombord? Den fløy jo ikke av seg selv akkurat... Siter
Halvdan Hellenes Skrevet 26. februar 2007 Skrevet 26. februar 2007 Det står jo 3 steder at 3 mennesker ble drept i ulykken Elias. Forøvrig er ulykken som du sier godt diskutert flere ganger tidligere her på forumet, inkl. av en av flygerne her inne som fly Airbus. Ta et søk. Siter
Johan Clausen Skrevet 26. februar 2007 Skrevet 26. februar 2007 Det som har forvirret folk med lige netop den video er, at Airbus bruger Fly-by-wire. Det vil mange "ikke-flykendere" sige er, at den flyves af en computer, og ikke af piloter. Siter
Tarjei Lundarvollen Skrevet 26. februar 2007 Skrevet 26. februar 2007 Jeg vet denne videon har blitt tatt opp utallige ganger, og jeg vet mange her er overbviste på at det er piloter ombord, men det virker ikke sånn når jeg leser dette. Seriøst ??!? ALLE de følgende sitatene nedenfor er hentet direkte og i rekkefølge ifra siden du linker til (men tydeligvis ikke har lest i det hele tatt): ---- Three passengers were killed Captain Asseline asserted the altimeter read 100 feet (30 m) despite video evidence that the plane was as low as 30 feet (10 m). He also reported that the engines didn't respond to his throttle input ... The accident and resulting fire killed 3 of the 130 passengers ---- Siter
Anders johansen Skrevet 26. februar 2007 Skrevet 26. februar 2007 Jeg vet denne videon har blitt tatt opp utallige ganger, og jeg vet mange her er overbviste på at det er piloter ombord, men det virker ikke sånn når jeg leser dette. Seriøst ??!? ALLE de følgende sitatene nedenfor er hentet direkte og i rekkefølge ifra siden du linker til (men tydeligvis ikke har lest i det hele tatt): ---- The accident and resulting fire killed 3 of the 130 passengers På denne flighten så var det vel ingen passasjerer? Så hvorfor nevne at 3 av 130 passasjerer døde? De tre som døde var crew. Siter
T. Paulsen Skrevet 26. februar 2007 Skrevet 26. februar 2007 Det var passasjerer på denne flighten jo. Siter
Anders johansen Skrevet 26. februar 2007 Skrevet 26. februar 2007 hmm. trodde det bare var i forbindelse med et airshow og at det ikke var passasjerer. På youtube er det også noen som nevner at de tre som døde var de eneste ombord. jaja.. Siter
Øyvind Hansen Skrevet 26. februar 2007 Skrevet 26. februar 2007 Jeg slutter aldri å forundre meg over seiglivetheten til denne myten. Hendelsen er godt dokumentert og selvsagt offisielt etterforsket. Likevel er den en slags urban myte i flyforumer som dette. Siter
T. Paulsen Skrevet 26. februar 2007 Skrevet 26. februar 2007 Ut ifra det jeg husker var dette et charterfly som skulle ta en lowpass over et flystevnet for så å gå videre til sin destinasjon. Dette var også aller siste gang (dog ikke så sikker på det) at vanlige passasjerer i en airliner skulle være i flyet under en oppvisning. Dette var iallfall det de sa på Discovery da de sendte et program om flyulykker som også hadde med denne ulykken. Skyld på Discovery hvis jeg har feil. Siter
Anders johansen Skrevet 26. februar 2007 Skrevet 26. februar 2007 Ut ifra det jeg husker var dette et charterfly som skulle ta en lowpass over et flystevnet for så å gå videre til sin destinasjon. Dette var også aller siste gang (dog ikke så sikker på det) at vanlige passasjerer i en airliner skulle være i flyet under en oppvisning. Dette var iallfall det de sa på Discovery da de sendte et program om flyulykker som også hadde med denne ulykken. Skyld på Discovery hvis jeg har feil. Leste lengre ned på youtube og det bekrefter det du sa Siter
Steinar Grindstein Skrevet 26. februar 2007 Skrevet 26. februar 2007 Tom du har delvis rett mener jeg! Tar ikke jeg veldig feil var dette en demo tur for pressefolk for å vise kor fint og avansert det A320 flyet var. Siter
Anders johansen Skrevet 26. februar 2007 Skrevet 26. februar 2007 Captain Asseline flew the aircraft manually. He had been instructed by Air France to overfly the airfield at 100 ft above ground. When he increased throttle to level off at 100 ft, the engines did not respond. So after some seconds he got worried and thought there was something like a short-circuit in the completely computerized throttle control. So he pulled the throttle back all the way and forth again. By that time the aircraft had touched the trees. After the accident, Captain Asseline was very astonished when he saw on an amateur video tape that the gear was only 30 ft above ground when the aircraft was passing over the runway. He affirms the altimeter of the Airbus A320 indicated 100 ft. Altimeter instrumentet på flyet var feil. Han lå i 100ft i følge instrumentet, men på en amatør video så han at var 30ft over bakken. http://www.airdisaster.com/investigations/af296/af296.shtml var også noe kødd med "black boxes". Siter
Kenneth G. Sørensen Skrevet 26. februar 2007 Skrevet 26. februar 2007 Det er igrunn utrolig at denne myten er i live ennå... Siter
T. Paulsen Skrevet 26. februar 2007 Skrevet 26. februar 2007 Ja myten om den charteren som surret seg over Jarlsberg ble jo forvandlet til en jumbojet (vanlig mann i gata sier "sånn med to etasjer og 4 motorer") som tok T`n G der så... 747 på JB ville nok satt kaffen i halsen på bonden det.. Siter
Elias Lundereng Skrevet 26. februar 2007 Forfatter Skrevet 26. februar 2007 Jeg vet at dette er et tema som har blitt tatt opp før, derfor jeg nevnet at det hadde blitt det. Men det står så mye forskjellig så mange steder at man begynner å undre litt. Ingen vits å be meg søke på forumet for jeg har lest alle diskusjonene før. Var ikke meningen at folk skulle ta helt av. Men jeg får skylde på meg selv, jeg leste ikke nok, og ikke søkt nok på internett om det. Men hva er egentlig Fly-By wire? Siter
Michael A B Skrevet 27. februar 2007 Skrevet 27. februar 2007 Men hva er egentlig Fly-By wire? At forbindelsen mellom stikka og motorene til rorflatene går via elektriske kabler (og datamaskiner) i steden for at en benytter seg av de gode gamle mekaniske forbindelsene. Siter
Tom Knudsen Skrevet 27. februar 2007 Skrevet 27. februar 2007 ok denne debatten igjen da... hehe nå venter vi bare på at godeste T.Fjeld skal komme inn å gi korrekt fakta, akkurat som sist. Siter
Geir G Skrevet 27. februar 2007 Skrevet 27. februar 2007 Dette var også aller siste gang (dog ikke så sikker på det) at vanlige passasjerer i en airliner skulle være i flyet under en oppvisning. Det var passersjerer ombord på Bergen Airshow under diverse små-show. Siter
T F Skrevet 27. februar 2007 Skrevet 27. februar 2007 ok denne debatten igjen da... hehe nå venter vi bare på at godeste T.Fjeld skal komme inn å gi korrekt fakta, akkurat som sist. Sorry, men nå gidder jeg ikke mer om denne hendelsen... bruk søkefunksjonen. Hilsen Torbjørn Siter
T. Paulsen Skrevet 27. februar 2007 Skrevet 27. februar 2007 Geir: Det var derfor jeg skrev "dog ikke så sikker på det". Jeg mener jeg selv har sett passasjerfly full av mennesker i ettertid fly low app. osv. på et flystevnet, men på Discovery sa dem at dette var siste gang. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.