Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg vet denne videon har blitt tatt opp utallige ganger, og jeg vet mange her er overbviste på at det er piloter ombord, men det virker ikke sånn når jeg leser dette. ""

 

 

Seriøst ??!? ALLE de følgende sitatene nedenfor er hentet direkte og i rekkefølge ifra siden du linker til (men tydeligvis ikke har lest i det hele tatt):

 

----

 

Three passengers were killed

 

Captain Asseline asserted the altimeter read 100 feet (30 m) despite video evidence that the plane was as low as 30 feet (10 m). He also reported that the engines didn't respond to his throttle input ...

 

The accident and resulting fire killed 3 of the 130 passengers

 

----

Skrevet
Jeg vet denne videon har blitt tatt opp utallige ganger, og jeg vet mange her er overbviste på at det er piloter ombord, men det virker ikke sånn når jeg leser dette. ""

 

 

Seriøst ??!? ALLE de følgende sitatene nedenfor er hentet direkte og i rekkefølge ifra siden du linker til (men tydeligvis ikke har lest i det hele tatt):

 

----

 

The accident and resulting fire killed 3 of the 130 passengers

 

På denne flighten så var det vel ingen passasjerer?

Så hvorfor nevne at 3 av 130 passasjerer døde?

De tre som døde var crew.

Skrevet

Ut ifra det jeg husker var dette et charterfly som skulle ta en lowpass over et flystevnet for så å gå videre til sin destinasjon. Dette var også aller siste gang (dog ikke så sikker på det) at vanlige passasjerer i en airliner skulle være i flyet under en oppvisning.

 

Dette var iallfall det de sa på Discovery da de sendte et program om flyulykker som også hadde med denne ulykken.

Skyld på Discovery hvis jeg har feil.

Skrevet
Ut ifra det jeg husker var dette et charterfly som skulle ta en lowpass over et flystevnet for så å gå videre til sin destinasjon. Dette var også aller siste gang (dog ikke så sikker på det) at vanlige passasjerer i en airliner skulle være i flyet under en oppvisning.

 

Dette var iallfall det de sa på Discovery da de sendte et program om flyulykker som også hadde med denne ulykken.

Skyld på Discovery hvis jeg har feil.

 

Leste lengre ned på youtube og det bekrefter det du sa ""

Skrevet

Captain Asseline flew the aircraft manually. He had been instructed by Air France to overfly the airfield at 100 ft above ground. When he increased throttle to level off at 100 ft, the engines did not respond. So after some seconds he got worried and thought there was something like a short-circuit in the completely computerized throttle control. So he pulled the throttle back all the way and forth again. By that time the aircraft had touched the trees.

 

After the accident, Captain Asseline was very astonished when he saw on an amateur video tape that the gear was only 30 ft above ground when the aircraft was passing over the runway. He affirms the altimeter of the Airbus A320 indicated 100 ft.

 

Altimeter instrumentet på flyet var feil.

Han lå i 100ft i følge instrumentet, men på en amatør video så han at var 30ft over bakken.

 

http://www.airdisaster.com/investigations/af296/af296.shtml

 

var også noe kødd med "black boxes".

Skrevet

Ja myten om den charteren som surret seg over Jarlsberg ble jo forvandlet til en jumbojet (vanlig mann i gata sier "sånn med to etasjer og 4 motorer") som tok T`n G der så... ""

 

747 på JB ville nok satt kaffen i halsen på bonden det.. ""

Skrevet

Jeg vet at dette er et tema som har blitt tatt opp før, derfor jeg nevnet at det hadde blitt det. Men det står så mye forskjellig så mange steder at man begynner å undre litt. Ingen vits å be meg søke på forumet for jeg har lest alle diskusjonene før. Var ikke meningen at folk skulle ta helt av. Men jeg får skylde på meg selv, jeg leste ikke nok, og ikke søkt nok på internett om det.

 

Men hva er egentlig Fly-By wire?

Skrevet
Men hva er egentlig Fly-By wire?

At forbindelsen mellom stikka og motorene til rorflatene går via elektriske kabler (og datamaskiner) i steden for at en benytter seg av de gode gamle mekaniske forbindelsene.

Skrevet
Dette var også aller siste gang (dog ikke så sikker på det) at vanlige passasjerer i en airliner skulle være i flyet under en oppvisning.

 

Det var passersjerer ombord på Bergen Airshow under diverse små-show. ""

Skrevet
ok denne debatten igjen da... hehe nå venter vi bare på at godeste T.Fjeld skal komme inn å gi korrekt fakta, akkurat som sist.

""

 

Sorry, men nå gidder jeg ikke mer om denne hendelsen... bruk søkefunksjonen.

 

 

Hilsen Torbjørn

Skrevet

Geir:

 

Det var derfor jeg skrev "dog ikke så sikker på det".

Jeg mener jeg selv har sett passasjerfly full av mennesker i ettertid fly low app. osv. på et flystevnet, men på Discovery sa dem at dette var siste gang.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...