Gå til innhold

CIA på sola


Bjørn.Hansen

Anbefalte innlegg

Helt enig Tom Arne!

 

"En regel for oss, en regel for andre" passer vel muligens i denne sammenhengen? Det er jo "ingen" som eier dette flyet. Aldri i verden om Norge eller andre land kunne tatt seg de samme frihetene, de flyene hadde nok blitt skutt ned lenge før de hadde rukket å se flystripa!

 

Vel, uansett - ut fra opplysningene om dette muligens CIA-flyet, så er jo ikke dette videre betryggende:

 

Registrert eier for flyet er Devold Holding & Leasing Inc i Lexington i North Carolina, USA. Det firmaet eksisterer ikke ifølge offisielle registre.

 

Alltid like "interessant" med slike fly, som er registrert på firmaer som faktisk ikke eksisterer i virkeligheten. Da spørs det vel om CIA har en finger eller ti med ja.. ""

 

Firmaet som står oppført som eier er altså: "Devon Holding and Leasing Inc." som har hovedkvarter i Lexington, N.C.

 

Dog eksisterer ikke firmaet på denne addressen, det finnes ingen telefonnummer tilknyttet firmaet eller addressen. Andre firmaer som har kontor på samme addresse har aldri hørt om firmaet osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er stygt redd for at verken Norske myndigheter eller andre på flyplassen, har NOE de skulle ha sagt. De har nok værsågod bare å holde seg langt unna flyet, men det er riktig som du sier - man skulle jo bare ha undersøkt hvert eneste fly som er såpass "suspekt" etter min mening. Da ville man også ha sluppet slike spekulasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er stygt redd for at verken Norske myndigheter eller andre på flyplassen, har NOE de skulle ha sagt. De har nok værsågod bare å holde seg langt unna flyet...

Tollere må da ha lov til å inspisere fly som ankommer Norge fra utenlandsk avgangsplass? Jeg tror til og med de har lov å inspisere militære fartøyer(?).

 

Personlig tror jeg neppe "alle disse hemmelige fangeflyene" på Sola har hatt fanger ombord når de har vært her. Dersom CIA (eller hvem de nå er) hadde hatt noe å skjule ville de vel gjort alt de kunne for å unngå landing på sivile flyplasser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor det er noen vits i å lage noen stor sak av at USA mellomlander i Norge med fangeflyene sine...

 

For å snu på fjøla og sette det litt på spissen: Hadde du likt at fremmede hadde tatt seg inn i ditt hus og tatt seg en lur og kanskje en matbit? Og når det samtidig er et høyst tvilsomt "foretak" sett ut ifra et menneskerettslig synspunkt, skulle det bare mangle om myndighetene ikke skulle få vite hva som egentlig foregår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CIA operer i Norge, de har fast avdeling midt i Oslo (ambasaden). skal man kaste CIA ut av landet blir det manko på folk på jobb i en amerikanske ambasaden. Det er vanlig at samarbeidende etteretningstjenester jobber i landene de samarbeider med.

 

at CIA-fly lander i Norge har jeg ingen problemer med. ekke værre at de såkalte "fangeflyene" får litt refueling her ( kanskje bytter de crew også). Det er ikke værre det enn at det kommer f-18, b52, tornado, harriers eller andre militærfly på øvelser/flystevner i Norge etter at dem først kanskje har vært å teppebomba terrorister i afghanistan/Irak/somalia.

 

Jan Roar Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CIA operer i Norge, de har fast avdeling midt i Oslo (ambasaden). skal man kaste CIA ut av landet blir det manko på folk på jobb i en amerikanske ambasaden. Det er vanlig at samarbeidende etteretningstjenester jobber i landene de samarbeider med.

 

at CIA-fly lander i Norge har jeg ingen problemer med. ekke værre at de såkalte "fangeflyene" får litt refueling her ( kanskje bytter de crew også). Det er ikke værre det enn at det kommer f-18, b52, tornado, harriers eller andre militærfly på øvelser/flystevner i Norge etter at dem først kanskje har vært å teppebomba terrorister i afghanistan/Irak/somalia.

 

Jan Roar Rød

 

Det er ikke flyene i seg selv som er problemet. Spørsmålet er hva de brukes til og på hvilket grunnlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal man kaste CIA ut av landet blir det manko på folk på jobb i en amerikanske ambasaden. Det er vanlig at samarbeidende etteretningstjenester jobber i landene de samarbeider med.

 

Om det blir manko på folk i den amerikanske ambassaden, er det vel amerikanernes skyld? Det er selvsagt ingen hemmelighet at e-tjenester samarbeider, men en ambassade er primært ikke noe etterretningshovedkvarter selv om de har innslag av e-folk der.

I denne saken er det etter min mening mest relevant å spørre som Geir-Tore gjør, nemlig hva flyene gjør her og hvem som er ombord. Norge har et ansvar for at menneskerettighetene ikke blir brutt på norsk jord, og USA har ikke akkurat vist at de overholder disse rettighetene 100 prosent.

Man skal være over normalt US-vennlig for å si at "det gjøkke meg noe" (eventuelt svært likegyldig ...?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CIA operer i Norge, de har fast avdeling midt i Oslo (ambasaden). skal man kaste CIA ut av landet blir det manko på folk på jobb i en amerikanske ambasaden. Det er vanlig at samarbeidende etteretningstjenester jobber i landene de samarbeider med.

 

at CIA-fly lander i Norge har jeg ingen problemer med. ekke værre at de såkalte "fangeflyene" får litt refueling her ( kanskje bytter de crew også). Det er ikke værre det enn at det kommer f-18, b52, tornado, harriers eller andre militærfly på øvelser/flystevner i Norge etter at dem først kanskje har vært å teppebomba terrorister i afghanistan/Irak/somalia.

 

Jan Roar Rød

 

Det er jeg helt enig med deg i Jan Roar. Men det er trendy og ikke like USA derfor skriker man. Jeg er faktisk så oppegående at jeg tørr lure på hvor hadde vi hvert uten USA i etterkrigs tiden og under krigen? Det er ikke nokk og kjøre på biodisel, spise biologisk mat på furubord med lilla skjerf rundt halsen og prompe oson fritt. Det har faktsik hvert en generasjon som har bygget dette landet, man kan jo spørre de hva de mener....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor det er noen vits i å lage noen stor sak av at USA mellomlander i Norge med fangeflyene sine...

 

For å snu på fjøla og sette det litt på spissen: Hadde du likt at fremmede hadde tatt seg inn i ditt hus og tatt seg en lur og kanskje en matbit? Og når det samtidig er et høyst tvilsomt "foretak" sett ut ifra et menneskerettslig synspunkt, skulle det bare mangle om myndighetene ikke skulle få vite hva som egentlig foregår.

Litt på spissen? Right...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat:

 

Sitat:

Skjønner ikke hvorfor det er noen vits i å lage noen stor sak av at USA mellomlander i Norge med fangeflyene sine...

 

 

 

For å snu på fjøla og sette det litt på spissen: Hadde du likt at fremmede hadde tatt seg inn i ditt hus og tatt seg en lur og kanskje en matbit? Og når det samtidig er et høyst tvilsomt "foretak" sett ut ifra et menneskerettslig synspunkt, skulle det bare mangle om myndighetene ikke skulle få vite hva som egentlig foregår.

 

 

Litt på spissen? Right...

Amen!

Og ikke litt bare,men ganske mye...

En veldig søkt sammeligning. Sola Flyplass er da vel ikke Norge sitt "hus" ei heller ditt Geir Tore? Og hva har dette såkalte CIA flyet tatt .. når de landet på Sola? Er det noe jeg ikke har fått med meg her? Du får det til å høres ut som om de landa uten klarering midt i nattemørket,stjal drivstoff og fløy videre så fort de kunne? Hva er det som forresten er så kontroversielt med å frakte fanger med et fly? Er du av den sorten rødstrømpe som vil stryke terrorister og andre kriminelle medpels og synes synd på dem siden de hadde det så "fælt" i barndommen at de måtte drepe noen eller kapre et fly for å få ut agressjonen sin? Den snillismen som råder hos blåøyde "treehuggers" psykopatiske og pengegriske forsvarsadvokater + likegyldige politikere og alt for mange andre her i landet er skremmende midt sagt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat:

 

Sitat:

Skjønner ikke hvorfor det er noen vits i å lage noen stor sak av at USA mellomlander i Norge med fangeflyene sine...

 

 

 

For å snu på fjøla og sette det litt på spissen: Hadde du likt at fremmede hadde tatt seg inn i ditt hus og tatt seg en lur og kanskje en matbit? Og når det samtidig er et høyst tvilsomt "foretak" sett ut ifra et menneskerettslig synspunkt, skulle det bare mangle om myndighetene ikke skulle få vite hva som egentlig foregår.

 

 

Litt på spissen? Right...

Amen!

Og ikke litt bare,men ganske mye...

En veldig søkt sammeligning. Sola Flyplass er da vel ikke Norge sitt "hus" ei heller ditt Geir Tore? Og hva har dette såkalte CIA flyet tatt .. når de landet på Sola? Er det noe jeg ikke har fått med meg her? Du får det til å høres ut som om de landa uten klarering midt i nattemørket,stjal drivstoff og fløy videre så fort de kunne? Hva er det som forresten er så kontroversielt med å frakte fanger med et fly? Er du av den sorten rødstrømpe som vil stryke terrorister og andre kriminelle medpels og synes synd på dem siden de hadde det så "fælt" i barndommen at de måtte drepe noen eller kapre et fly for å få ut agressjonen sin? Den snillismen som råder hos blåøyde "treehuggers" psykopatiske og pengegriske forsvarsadvokater + likegyldige politikere og alt for mange andre her i landet er skremmende midt sagt...

 

Var ikke meningen å starte noen politisk diskusjon, men tenkte at noen ville slå ut klørne...

Nei, men det er nordmenn sitt område og som har suverenitet. Og da er det vel ikke mye å forlange at vi vet hva som foregår, eller hva? Du har kanskje svar på hvorfor ikke engang myndighetene i Norge får vite hva som befinner seg inne i flyene?

Hvem har snakket om å stjele? Når jeg skriver "tatt" så mener jeg ikke at de forsyner seg av andres saker, men av sitt eget medbrakt om du vil (setningen var dårlig formulert fra min side).

Hva som er så kontroversielt med å frakte fanger? I utgangspunktet ingen, men i enkelte tilfeller der det er brudd på både menneskerettigheter og bl.a Geneve konvensjonen, må det være lov å heve øyebrynene.

Resten av ditt innlegg gidder jeg ikke engang å kommentere. Det var rett og slett lavmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat:

 

Sitat:

Skjønner ikke hvorfor det er noen vits i å lage noen stor sak av at USA mellomlander i Norge med fangeflyene sine...

 

 

 

For å snu på fjøla og sette det litt på spissen: Hadde du likt at fremmede hadde tatt seg inn i ditt hus og tatt seg en lur og kanskje en matbit? Og når det samtidig er et høyst tvilsomt "foretak" sett ut ifra et menneskerettslig synspunkt, skulle det bare mangle om myndighetene ikke skulle få vite hva som egentlig foregår.

 

 

Litt på spissen? Right...

Amen!

Og ikke litt bare,men ganske mye...

En veldig søkt sammeligning. Sola Flyplass er da vel ikke Norge sitt "hus" ei heller ditt Geir Tore? Og hva har dette såkalte CIA flyet tatt .. når de landet på Sola? Er det noe jeg ikke har fått med meg her? Du får det til å høres ut som om de landa uten klarering midt i nattemørket,stjal drivstoff og fløy videre så fort de kunne? Hva er det som forresten er så kontroversielt med å frakte fanger med et fly? Er du av den sorten rødstrømpe som vil stryke terrorister og andre kriminelle medpels og synes synd på dem siden de hadde det så "fælt" i barndommen at de måtte drepe noen eller kapre et fly for å få ut agressjonen sin? Den snillismen som råder hos blåøyde "treehuggers" psykopatiske og pengegriske forsvarsadvokater + likegyldige politikere og alt for mange andre her i landet er skremmende midt sagt...

 

Få denne mannen på stortinget.......jeg kan bidra..også..om du trenger hjelp.....det var jaggu meg godt sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er trendy og ikke like USA derfor skriker man. Jeg er faktisk så oppegående at jeg tørr lure på hvor hadde vi hvert uten USA i etterkrigs tiden og under krigen? Det er ikke nokk og kjøre på biodisel, spise biologisk mat på furubord med lilla skjerf rundt halsen og prompe oson fritt. Det har faktsik hvert en generasjon som har bygget dette landet, man kan jo spørre de hva de mener....

 

"" Alltid like overraskende og morsomt å oppleve mennesker som henger fast i stivna fordommer! ""

 

Det har forøvrig vært mange generasjoner som har bygget dette landet, og vi er fortsatt i gang. Man snakker ofte om "de som bygde landet ..." som om det var foreldre- eller besteforeldregenerasjonen vår som har stått for hele bygginga. Det er en floskel som nå er så slitt at den bør få hvile litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk så oppegående at jeg tørr lure på hvor hadde vi hvert uten USA i etterkrigs tiden og under krigen?

 

Selv er jeg så oppegående at jeg ikke lar 50-60 år gammel historie farge mitt syn på hva USA skal slippe unna med idag og i fremtiden...

Dengang da og nå er to helt forskjellige ting, så jeg mener at vi skal ikke godta alt USA gjør nå, bare fordi vi trengte deres hjelp da.....

 

At USA dro Europa ut av ei knipe for et halvt århundre siden betyr ikke at vi nå skal stå der, med strake ben, underbuksa og fingrene rundt anklene, og ta det som kommer...

Alt har en grense, også vennskap...

 

I mine øyne så lider USA av stormannsgalskap, og jeg ser ingen grunn til å støtte denslags...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vi ikke nok tullinger på Stortinget allerede?

 

Du får gjerne diskutere sak eller si deg uenig med meg Kenneth Sørensen,men når du bare skal slenge dritt halveis kamuflert uten adresse så viser det jo bare at du er en feig liten amøbe som har behov for å opphøye seg selv ved å prøve å tråkke på andre?

Ergo er jo du akkurat slik som de fleste inne på tinget,så det der blir jo et spark i egen rumpe, Intelligent!

Meg når du ikke med sånne kommentarer.. men den slags oppførsel er det nok sikkert MANGE andre her inne på forumet som tar seg nær av når du har behov for å "manne" deg opp. Det er grunnen til at jeg gidder å ta meg tid til å kommentere slikt lavmål,siden du stadig vekk bare er frekk og rappkjefta helt uten grunn.

 

Geir-Tore.. joda,greit nok at Norge skal ha en viss kontroll osv. og sørge for at menneskerettigheter ,lover og regler som ellers gjelder for Norge følges,der er vi enige. Derimot var formuleringen litt søkt som sagt. Derimot:

Resten av ditt innlegg gidder jeg ikke engang å kommentere. Det var rett og slett lavmål.

Kjære deg,det var bare fakta.. om "rettsstaten" Norge.. er du klar over hvordan den fungerer i praksis?

Ta deg en tur på en rettssak en gang,gå igjennom saksmapper og straffeutmålinger i forskjellige saker,finn ut hvem som tjener på hva og hvem som sitter igjen som tapere.. Når enkelte yrkeskriminelle har så mye som 50-60 saker på rullebladet sitt(hvor kanskje halvparten er voldsrelaterte saker),men fortsatt ikke har sittet inne mer en en uke i varetekt til sammen,kanskje ikke det engang. Er det slik du syns det bør være? Virkelig?

Har du vært i et fengsel i Norge noengang? Et BETALT ferieopphold er hva det er. Pc,tv stereo på cella. Gratis treningsstudio,gratis mat,gratis "bolig". Og ja.. BETALT,man får penger for å sitte inne("jobbe" på kjøkkenet f.eks.) faktisk! Men om du mener det er "lavmål" å kjempe for de svake eller offerene for disse yrkeskriminelle så vel.. rimer det helt med at du syns det er så viktig å kontrollere dette såkalte CIA flyet mht mennesksrettighetsbrudd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...men når du bare skal slenge dritt halveis kamuflert uten adresse så viser det jo bare at du er en feig liten amøbe som har behov for å opphøye seg selv ved å prøve å tråkke på andre?

 

Beklager, men jeg kan ikke se hvordan meningen i innlegget mitt skulle være kamuflert på noen måte, og jeg trodde faktisk at adressaten var opplagt...

Den var i iallefall opplagt nok til at budskapet nådde frem...

 

...og for ordens skyld, siden det tydligvis råder uklarheter:

 

- En amøbe (et encellet dyr, uten fast kroppsform)....

 

Kenneth: Et dyr med veldig mange celler, OG en relativt fast kroppsform... ""

 

Da burde den saken være oppklart... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...