Gå til innhold

Fly av banen på Gardermoen!


M E

Anbefalte innlegg

Jeg snakket med en skipper i NAS som landet rett før Tyrker'n, han kameraten min hadde rapportert til Tårnet om ekstremt glatt føre på taxiway, hadde holdt 5kts, med hånda godt festet til throttles i påvente av å måtte bruke revers, da det ikke var noe traction. Denne taxiway er ment for 25-30kts normal bruk. Han jeg snakket med visste ikke om Tårnet hadde rukket å gi beskjed til Tyrker'n før han dro av taxiway.

 

Mvh

 

LN-C777

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir jo en stereotyp påstand da, men la gå. Dersom det viser at det var ekstra glatt på TWY, kan det jo tenkes at det har med at piloter fra varmere himmelstrøk ikke er vant til glatte baner/TWY?

Enkelt og greit.

 

Vet heller ikke om de enkelte selskap (les=Selskap som opererer nærmere ekvator) har opplæring/trening på glatte TWY.

 

Kanskje et spørsmål til våre ATP piloter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...