Gå til innhold

Air Baltic med sin lengste rute noensinne!


Kim Jørgen Brenna

Anbefalte innlegg

Jeg leste om denne nyheten for et par uker siden, og må si jeg ble litt overrasket ja.

 

7 timer i en aldrende B737-500 maskin, er neppe noe "nirvana" uansett hvor flyinteressert man er. Dog skulle jeg fint ha klart 7 timer i en nyere B737NG maskin, men da f.eks. i Privair sin regi (eller andre selskap) som har "all business"-config eller lignende. Blir spennende å se hva slags belegg de får på denne ruten.

 

Air Baltic klarer seg med én mellomlanding på denne ruten, som ellers er en direkteflyvning.

 

Til sammenligning har det i flere år (dog med høyere komfort og nyere fly) vært ruteflyvninger med både 737BBJ og A319LR f.eks. fra Europa til USA. I selskapet jeg tidligere har jobbet (Novair) - skal man nå fly A321 fra Skandinavia og til bl.a. Brasil og India.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når han sier Newark-Gardermoen, så regner jo alle med at det er direkte, ellers burde det jo stått at det var via en annen flyplass, samtidig som det burde stått en flyplass mellom stedene, som Gardermoen-Amsterdam-Newark, f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der findes en BBJ der flyver mellem München og Newark. Det er en Lufthansa rute fløjet af Privatair. Til Lufthansa-ruterne Düsseldorf til Chicago og Düsseldorf til Newark bruger de en A319LR.

 

Samme selskab flyver også for KLM (den rute I snakker om, AMS til Houston) med en BBJ.

 

Og som om det ikke er nok, så flyver de også for Swiss. Zurich til Newark med en BBJ2.

 

Mere info: http://www.privatair.com/airline_services/currentservices.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...