Gå til innhold

Her var det medvind


knut s syvertsen

Anbefalte innlegg

GS på 464 kts er vel fort selv for en Q400?

Og når kommer det bilder og videoer fra denne maskinen på hjemmesiden din ""?

 

Ja det er en fin groundspeed og her går det unna.

Når det gjelder bilder og video er det ikke my oppdateringer.

Kan ta med kamera noen dager å ta litt bilder.

Hva slags bilder ønskes?

 

MVh

 

Knut Sverre Syvertsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"MIP'en"?

 

Siden det er en Q400 bildet er tatt i sniker jeg meg til å legge ved et tatt for en liten stund tilbake. Viser bra at man trenger en viss vinkel for å holde seg på track når man har sidevind. Ristet endel når bildet ble tatt siden vi fløy like ved en CB ""

 

[image]http://img.photobucket.com/albums/v401/clamer/Siste/Wind.jpg[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt avhengig av prosedyrene selskapet har. Take-off er 1020 rpm, deretter reduseres til 900 eller 850 for climb og 850 på cruise. Vi har hatt 900 opp til FL100 og deretter 850. Nå skal vi gå tilbake til å sette 850 for climb igjen med engang etter clean-up. Derfor vil det hos oss også kun være en forandring av turtallet på props fra 1. des. på Q400.

Vi lander også ofte med 850 rpm, så det vil si at du ikke vil merke noen forandring ved landing heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...