Gå til innhold

Anmeldelsen av Flight Simulator X


Erik Hosle

Anbefalte innlegg

http://www.aftenposten.no/nyheter/nett/spill/list/article1493443.ece

 

Og nå skal dere få svaret på det innledende spørsmålet: En flygerinstruktør som selv har spilt MS Flight Simulator sier:

 

Flygerelever med erfaring fra MS Flight Simulator lærer fortere enn de uten noen erfaring. Dersom du måtte lande flyet ditt, kun med erfaring fra Flight Simulator, ville du nok kunne få de aller fleste levende ut av vraket. .

hmmm..vell vell....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har aldri vært noen hemmelighet at de som har flydd sim ofte tar enkelte ting fort. Jeg tror det største potensialet ligger i instrumentflyging.

Dette stemmer fullstendig. Jeg har selv tatt med min simulator til skolen(Avionikk avdeling) og i følge lærer stemmer omtent alt ifølge til instrumenter,ILS,Vor,GS osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk på at han nok her har småfly i tankene, cessnaer osv. Og i teorien stemmer nok det. Når jeg begynte på flyskolen her tok jeg av, fløy i pattern og landet uten at instruktøren trengte å gjøre noe. Men som det er nevnt før, så er det ikke sikkert jeg hadde klart det under stress (les piloten er alvorlig syk). Jeg var nervøs første gangen jeg skulle gjøre det alene, og det var etter mye trening.

 

En annen ting er det teoretiske, jeg har holdt på med flightsim aktivt i 5-6 år før jeg begynte på flyskolen, og jeg har brukt mer tid på å lese om flightsim og flyging enn å fly, men alikevel er det utrolig mye nytt for meg i teoridelen, og selv om jeg kanskje har litt kjennskap til det aller meste fra før av så føler jeg at jeg hele tiden lærer nye ting, og det bare til privatsertifikatet.

 

Men merket at jeg hadde en stor fordel når det kom til instrumentteorien. Mens de fleste strevde med å forstå va det gikk ut på hadde jeg allerede flydd masse IFR i simmen. Selvsagt lærte jeg mye nytt her også, men følte at jeg kunne mye fra før av her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker FS hvis jeg vil leke at jeg er ATPL og fly svære fly. Men for trening til PPL bruker jeg X-plane, for jeg har ikke funnet noen C-172 i FS som oppfører seg som den skal. Flight 1 sin f.eks. vil med kombinasjone lav fart & masse power ha en tendens til å yawe mot høyre, altså helt motsatt av virkeligheten. Den oppfører seg heller ikke realistisk i stall. Carenados Cessnaer er imidlertid veldig fine, men de har ikke lagd noen C-172.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...