Gå til innhold

B757/767 - småfly!!!


Harald Oanes

Anbefalte innlegg

Fulgte nettop topic`en om B767 til Thailand. Leste der at IcelandAir sine 757 var stappfulle og trange. Er det noen som har liknende oppfattning av disse maskinene på flyvning til USA? Sist jeg var i USA, fløy jeg BA 747-200, og det er det trangeste flyet jeg noen gang har sittet i (har nok ganske lange bein, desverre...). For ikke å snakke om de evigvarende køene til WC, som var så pass lange at ølet burde drikkes i køen, for da ble en p.trengt når en kom fram til WC...

Så neste gang jeg skal fly så langt, så kunne jeg tenkt meg heller å fly med f.eks. mindre fly som 757/767. Jeg har bortimot KUN hørt god-ord om IcelandAir sine flyvninger - og også utrolig mye godt om 767`ene til SAS. Er det noen som har noen erfaringer å dele?

På forhånd takk

Harald O.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Harald,

Vedr IcelandAir så kan jeg bare skryte av både plass og service, ikke minst det siste. MEN, de mange turene jeg hadde i løpet av mine 3 år på sagaøyen var primært Saga Class (dvs Business class), men jeg hadde også fornøyelsen av å sitte i "baksetet", og hadde ingen grunn til å klage, hi.

Om de har endret noe på sete-arrangementet siste år, vet jeg ikke.

Mvh

Hans

(ex BIKF)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Hvis man skal fly langt, f.eks transatlantisk, så er B777 det aller beste flyet å fly. (etter min mening) Jeg fløy både det og 762 og 763 med DA i sommer, og likte klart 777'en best.

Ellers så har i alle fall Alitalia sine Md-11'ere veldig god benplass. Fløy dette sist gang jeg dro til østen og sov som en stein i 10 timer! Men jeg vet dog ikke om denne gode plassen gjelder for andre flyselskaper. Ellers har jeg hørt at KLM visstnok skal ha god plass på sine 747

mvh, Ole Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder hvor god plass det er når man sitter på turistklasse, så har jo ikke det noe med flytype å gjøre, det kommer helt an på hvordan de forskjellige selskapene velger å innrede flyene.

Snakket med en bekjent i SAS som sa at når de gjorde om SAS`sine A-300 til charterfly (Scanair) på 80-tallet, fikk de plass til akkurat 100 seter mer.

Når det gjelder plassituasjonen i SAS 767 (på økonomiklasse) så synes jeg den er vesentlig bedre enn både LH og KLM...BA er midlertid bra også. Leste et sted at Swissair er kåret til å ha den beste komforten i turistklasse, har ikke fløyet med dem så vet ikke hvordan den er...

PH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvor noen har hørt at KLM har god beinplass...

KLM/Northwest har samme konfig på sine 747's, og her er det om å gjøre å stappe inn mest mulig folk.

På en tur fra Minneapolis til Amsterdam med en KLM 747 fikk jeg et sete på en ekstrarad som var satt inn like foran en nødutgang, trangt og stolryggen kunne ikke legges ned...fryktelige greier. Men 30000kr for å sitte i business class er for mye etter min smak.

Derimot er jeg helt enig med andre her at SAS 767's er veldig bra, god beinplass, passe antall pax (180-200 max) og bra service. Eneste minus er mye støy hvis man sitter langt bak.

Min erfaring er faktisk at SAS er best på economy class når det gjelder eu/us flyselskaper. Dvs komfort, ikke alltid på pris men...

 

------------------

Mvh

Helge Bø

LN-HIB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

 

jeg fløy SAS 767 fra bangkok til københavn.

denne var trangere enn thai sin 747.

i og med at 767 er mindre, ristet det ganske godt på turen til københavn. vi passerte mye dårlig vær og hadde til tider så kraftig turbulens at folk ramle i midtgangen og ting gikk gulvet o.l Opplevde ingen turbulens med 747. jeg anbefaler thai 747 hvis du har tenkt deg østover. hold deg unna charter.

 

mvh

Jonas Nordhaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

For et år siden fløy jeg en av KLM sine MD-11 til

Tanzania.

Jeg synes ikke det var så dårlig benplass.

Selv om det kunne vert bedre [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Det er aldri gøy å ta en tur på WC når du sitter ved vinduet og det sitter to ukjendte personer i de to ytterste setene og sover [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Hilsen Vegard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan også bare skryte av icelandair og servicen er upåklagelig, men på ruten til bla Orlando blir en 757 litt "liten"

Så til temaet flymat!

Hvorfor serverer flyselskapene mat som må spises med kniv og gaffel, og er på størrelse med nødrasjoner, det måtte da være bedre å gått inn i en avtale med en fastfood kjede?

Hva synes dere?

Med vennelig hilsen

Henning Kjensli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte det var på sin plass å nevne at det er forskjellige typer av disse flyene, og at det kanskje er derfor folk opplever disse forskjellige.

B767-200,B767-300,B767-400,B767-400ER (Extended Range)

B757-200,B757-300

Ta en titt på denne linken for god og nyttig info om Boeing-flåten.

http://www.boeing.com/commercial/"'>http://www.boeing.com/commercial/" TARGET=_blank>http://www.boeing.com/commercial/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Henning Kjensli:

Jeg kan også bare skryte av icelandair og servicen er upåklagelig, men på ruten til bla Orlando blir en 757 litt "liten"

Så til temaet flymat!

Hvorfor serverer flyselskapene mat som må spises med kniv og gaffel, og er på størrelse med nødrasjoner, det måtte da være bedre å gått inn i en avtale med en fastfood kjede?

Hva synes dere?

Med vennelig hilsen

Henning Kjensli

En god grunn, og den er KJEMPEGOD [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] , til at ikke McDonalds eller Burger King (eller MC Donald og Kurder King som noen kaller det [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] ) serverer flymat er dokøene. Det er vel flere enn meg som må rømmer til nermeste do etter et måltid hos dem? Burger King er hakket bedre fordidu bare trenger du bare en dorull mot to hos McDonalds [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] . Men det vel grenser for hvor store tanker flyene har?

Det er bedre å være sulten enn å måtte drite hvert femte minutt på et fly, eller? [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...