Gå til innhold

A380


Erik Hosle

Anbefalte innlegg

"Airbus A380 kan ta opp til 550 passasjerer"

Trodde den kunne ta opp til 800-850 på maks jeg.?

Da kan jo Boeing 747-400 Domestic ta flere faktisk. (568)

Det står at denne test versjonen bare kan ta 550 passasjerer..lengre nede står det at den "vanlige" versjonen vil kunne ta opp mot 850 passasjerer ""

det stod det på en annen link om A380 her for ikke så lenge siden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Airbus A380 kan ta opp til 550 passasjerer"

Trodde den kunne ta opp til 800-850 på maks jeg.?

Da kan jo Boeing 747-400 Domestic ta flere faktisk. (568)

 

Airbus A380 kan ta maks 853 passasjerer, men foreløpig er den bare sertifisert for rundt 550, eller hva det nå var ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe sier meg; at jeg snart kommer til å ha et slags "mareritt" om å jobbe som kabinansatt på en slik A380 - da i gedigen charterversjon, med MAX antall seter *grøss* ""

 

 

PS: Skal prøve å få tatt bilde av denne *real* (altså på Legoland), kjenner noen som jobber der - skal mest trolig kjøre forbi der i neste uke. Hadde ikke planlagt det, men på danske motorveier går det jo kjapt (130km/t) - så det burde ikke ta så lang tid, og ta en liten "avstikker".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....passerer en Emirates 340 over dere nå snart på FL390.

 

Hvordan vet du at det var en Emirates?

Har ikke hört noen av de Svenske planespotterne si noe om det (de pleier å väre ganske PÅ når det kommer EK (vet ikke hvorfor)).

 

Derfor ble jeg litt nyskjerrig og fant ut etter snakk med Henrik R på G-kraft at det nok var Thai 791 Airbus A340-500, route JFK-BKK, Reg HS-TLB, dersom den gikk in via SUTOK den tiden. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....passerer en Emirates 340 over dere nå snart på FL390.

 

Hvordan vet du at det var en Emirates?

Har ikke hört noen av de Svenske planespotterne si noe om det (de pleier å väre ganske PÅ når det kommer EK (vet ikke hvorfor)).

 

Derfor ble jeg litt nyskjerrig og fant ut etter snakk med Henrik R på G-kraft at det nok var Thai 791 Airbus A340-500, route JFK-BKK, Reg HS-TLB, dersom den gikk in via SUTOK den tiden. ""

 

Timmy.. Emirates

 

F-WXXL, Callsign AIB103 sier en på et forum som hörte den på scanner over Danmark.

 

Tror ikke den kom over Norge i det hele tatt faktisk.

Skagerak, ENOS South, ENOS east og Stavanger South ble alle tatt opp, og ingen trafikk ifra noe AIB103 eller F-WXXL på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tom Arne iallfall ""

Farris dekker ikke lengere enn opp til FL090.

 

MEN..... Det screenshotet av radaren forklarer jo alt.

Jeg ser at Ryanair 38Charley er på vei inn til Torp der.

Den hadde ankomst Torp klokken 21:45.

Med andre ord kom ikke A380`n over her inatt. Den kom over Oslo i går kveld rundt 21:15-21:45.

Så vi som hørte etter den inatt var visst litt sent ute. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tom Arne, beklager. Hehe ""

 

Så A380 var så tidlig ute altså. Det vil jo si at det var lyst, og vi kunne lett ha sett den. Oppe i FL350 så har den vel en grei contrail etter seg også, å etter mine kunnskaper (dvs timeshvis av stirring opp mot himmelen mens jeg soler meg), så flyr det ingen 4 motors fly over her. Så den ville skilt seg veldig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo lavt skydekke igår kveld med regn, så den ville vi ikke sett uansett.

 

4 motors fly over her jo. Masse.

AIR FRANCE

KOREAN

BAW

KLM

AMERICAN

PAKISTAN

FEDERAL EXPRESS (mulig vi snakker 3 motorer her)

EMIRATES.

JAL

THAI

EL AL

VIRGIN

 

Noen av dem krysser rett over her på vei inn til LHR og AMS.

En dag det bli klarvær og jeg har tid skal jeg sette på konverteren og se om jeg ikke får noe bilder av dem.

 

De som bor i Skien kan se mye til disse også

Selv sett masse av dem, men skal man se etter disse burde det være på sommeren siden de passerer mye om natten.

På natten (sommeren) er det meget lett å få øye på dem siden det er mere eller mindre mørkt på bakken men mye lysere langt der oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig har jeg aldri sett 4 contrails over Sandefjord, mulig det er fordi jeg bare kikker på dagen ja. Trodde de fleste passerte fra øst til vest og motsatt jeg, lengre nord. For litt siden var det jo bilde på screenshot forumet av en A340 som fløy rett over Oslo, var fra Tokyo tror jeg.

 

EDIT: Elendig formulering, skjønte ingenting av det selv ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se også litt mot vest (mot skien)

Mange av dem passerer over der, men er godt synlig for oss her i S-fjord, Tbg og Horten.

 

Hør på en scanner eller en stream. Hør hvor de får direct. Merk deg flightnummeret og gå på enten hjemmesiden til selskapet eller sjekk opp via flighttrackere som det ligger drøssevis av ute på nettet. Da vil du få vite hva slags fly som kommer over siden dette i mange tilfeller står.

 

Har flere opptak her ifra streamen et eller annet sted hvor mange av disse får direct Sierra Kilo India. (Øst til Vest, sørvest). Men nesten alt er om natten.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...