Gå til innhold

Helgetur til ENGM for å spotte


Steinar Grindstein

Anbefalte innlegg

Gaaal man... ""

Minner meg om en kar fra England som jeg traff i Dubai for noen uker siden..Bodde på Hotell Deira Sherathon som ligger rett ved enden av en av Rwy (husker ikke nr i farten)men må være det perfekte hotel for en spotter... Han var på brullupsreise med fruen,men maken til lite oppmerksomhet denne damen fikk..Hver morgen rigget han seg til ved bassenget på taket av hotelet med bærbar pc, 4 kikkerter, og notatbøker. Der var han hele dagen og noterte alt som beveget seg av fly.(jeg for min del hadde helt andre ting i kikkerten...Gjett??)....Mener å kunne observere enn litt snurt mine fra konemor ettersom dagene gikk... Jeg foreslo for mannen at jeg kunne ta meg av kona,mens han dyrket sin hobby...Fikk aldri noe svar, og faktisk snakket han ikke til meg noe mer etter dette ... """"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vist jeg skal gjenomføre dette så må det bli helga 11 til 13 August. Førstkommende helg lar seg ikke. Helge etterpå kan la seg gjøre.

 

Stakkar flyinteressen må jo få seg en solid knekk etter slikt hardkjør

 

Tror ikke det gidt! Er ikke uten grunn at jeg vil legge det til ei helg i så måte. Her har jeg ikke sett et eneste fly sia i mai mnd. Jeg er sikkelig sultefora på noe hevy jets nå. Derfor ei helg på Gardermoen ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestemt meg, Jeg kommer flaksende nedover med en rød kondomnese fredag 11 August og flyr nordover med en rød kondomnese Søndag ettermiddag.

 

Skulle været bli så ille at spotting blir uaktuelt drar jeg bare vidre til telemark å besøker min far der den aktuele helga ""

 

Hadde vert topp om så mange som mulig kunne ha kommet med telt og sovepose om været tilater det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller kanskje du/dere våkner når en av de lokale fjortissene begynner å fise på vollen med sine blodtrimma "peds" - er ikke mang en gang jeg er frista til å klinka kamerastativet i bakhuet på en av de.

 

De har null interesse for fly, er der kun for å irritere.

 

Ja det skal være sikkert og vist.. Samboern og bikkja pleier å gå tur der oppe mens jeg er på spotting, og det er ikke få ganger jeg har sittet med hjertet i halsen og nesten ventet på at en gråtkvalt samboer skal komme med en flat hund..

 

Evt at begge blir kjørt ned av de rasstappene der.. er nesten som jeg har lyst å ta med hagla å gå på jakt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres gøy ut. Alltid gøy å spotte, særlig hvis man blir noen flere. Dere som har tenkt dere nedover, er dere klar over at Luftsportens dag skal være helgen etter? En tanke å kanskje kombinere det? LES MER OM DET HER

 

Jeg tar ikke med sovepose... bor nærme...

 

Det er riktig, og blir det denne helgenen er jeg bussy under dette eventent.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...