Kim Ruben Fjeldstad Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Sto nede på spotteplassen på ENTC i dag, da et lufttransport, måtte nødlande på ENTC idag ettermiddag ca klokka 1930. Flyet hadde tatt av på vei mot Bodø da de ikke fikk opp hjulene på flyet!!! Jeg sto å så på flyet da det tok av og reagerte på at hjula ikke gikk opp i det hele tatt! Så hørte jeg på scanneren at det måtte snu fordi det hadde et problem, de lå og sirklet i 15 minutter før det landet, men det fløy en LOWPASS over flyplassen og spurte flygelederne om alle tre var ute å låst og de var de! Da flyet landet hadde det vel en 70-80 knop med full flaps, brannbilene rykket ut å sto å ventet til flyet hadde taxet av banen før de kjørte etter og passet på at det gikk bra for seg! Etter en tekniker hadde sett på flyet tok det av igjen og akkurat det samme skjedde! Så det var dramatisk, men heldigvis gikk det bra!!! Bildene finner dere på side 3! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Etter en tekniker hadde sett på flyet tok det av igjen og akkurat det samme skjedde! Altså 2 nødlandinger? Bra det gikk bra i alle fall da. Du tok vel ingen bilder fra insidentene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Ruben Fjeldstad Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2006 Ja tok noen bilder men har ikke hjemmeside så jeg kan ikke laste de opp på flighsim.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Trenger ikke hjemmeside for å laste opp bilder Kim Ruben. Du kan f.eks. laste dem opp på http://www.imageshack.us/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Grassdal Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Kim, når VG, Dagbladet etc skriver om dette, så kan du jo få de til å publisere bildene dine. Da får du jo bildene opp på nettet og kanskje litt ekstra penger for bildene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Ruben Fjeldstad Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2006 Verken VG eller de vet om dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Ommundsen Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Da ville jeg ringt dem fortere enn svint Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl Mathias Moberg Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Før jeg gjør det! EDIT: Just kidding Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Ruben Fjeldstad Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2006 Trenger ikke hjemmeside for å laste opp bilder Kim Ruben. Du kan f.eks. laste dem opp på http://www.imageshack.us/ Du Skjønner jeg har Firefox! OG klarer ikke å lime inn linken/URL slik at bildene vises! Klarer ikke å gjøre det i det hele tatt! Trykker Ctrl + V når jeg skal lime inn, men det virker ikke!!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl Mathias Moberg Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Skal funke fint og CTRL-C og CTRL-V med firefox? Funker ihvertfall fint her.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Ommundsen Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Går kjempefint med FireFox det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Ruben Fjeldstad Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2006 Skal funke fint og CTRL-C og CTRL-V med firefox? Funker ihvertfall fint her.. Går ikke hos meg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Ommundsen Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Og det funker heller ikke med Høyre museknapp - Klipp ut - Lim inn? Du kan vel bruke IE når du laster opp bilder da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S. L. Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Av og til fungerer ikke "Klipp og Lim" i Firefox hos meg heller... Vet ikke hva det skyldes. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Andrè Lindin Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 CTRL+C og V er windows kommandoer og har vel lite med browseren å gjøre? Har du aktivert støtte for slikt i windows? Du bør uansett legge ut noen bilder her! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
David Gabrielsen Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 vi tror det ikke før vi ser det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Ruben Fjeldstad Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2006 vi tror det ikke før vi ser det Synd det da!! Hadde klipp og lim funket hadde dere sett bildene! Hvis noen skal se bildene så kan jeg sende de på MSN eller noe så kan dere tro meg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Haabeth Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Kan du ikke få noen andre til å legge dem ut for deg da? Kan gjøre det jeg. Bare send meg en PM viss det skulle være aktuelt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Du skriver over at du klarer ikke å lime inn linken/URL på bildet. Hvis du har klart å laste det/de opp og vet hva URL'en er, kan du vel enten skrive den med bokstaver/tall så kan vi bare copy/paste den, eller skrive den for hånd inn i adressefeltet som dukker opp når du trykker "Bilde" her på flightsim.no? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marcus Krogtoft Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Dere er klar over at opplysninger man får vite via flyradioen er taushetsbelagt.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S. L. Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Legger ut noen bilder for Kim Ruben: [image]http://i11.photobucket.com/albums/a181/sindre2/IMG_0910.jpg[/image] [image]http://i11.photobucket.com/albums/a181/sindre2/IMG_0911.jpg[/image] [image]http://i11.photobucket.com/albums/a181/sindre2/IMG_0912.jpg[/image] [image]http://i11.photobucket.com/albums/a181/sindre2/IMG_0917.jpg[/image] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Ruben Fjeldstad Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2006 Dere er klar over at opplysninger man får vite via flyradioen er taushetsbelagt.... Nei, det var jeg IKKE klar over! Men hørte mye mye mer enn bare det lille jeg sa der! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Dere er klar over at opplysninger man får vite via flyradioen er taushetsbelagt.... Også det man hører som streames live over internett med potensielt flere milliarder tilhørere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marcus Krogtoft Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Vi som har flytelefonisertifikat må signere en taushetserklering for alle sensitive opplysninger man får vite om via radiosambandet. Hvordan tror du dette sambandet ville ha fungert om f.eks en flygeleder eller en pilot ringer VG med en gang et luftfartøy erklerer en nødsituasjon? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Ruben Fjeldstad Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2006 Vi som har flytelefonisertifikat må signere en taushetserklering for alle sensitive opplysninger man får vite om via radiosambandet. Hvordan tror du dette sambandet ville ha fungert om f.eks en flygeleder eller en pilot ringer VG med en gang et luftfartøy erklerer en nødsituasjon? Forstår nå ja!! Men nå har jeg ikke gjort det så da kan du bare ta det ro! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Dere er klar over at opplysninger man får vite via flyradioen er taushetsbelagt Jode er klar over det. Men det jeg reagerer på er om for eksempel nettaviser osv er fritatt for det? Grunnen til at jeg lurer er at jeg ved flere anledninger har registrert at et nettsted her oppe kommer ut med opplysninger om for eksempel brannutryktninger nesten før brannvesnet her har klart å rykke ut. Senest idag var det en utrykning til en bilbrann. Her har mannskapene hjemmevakt å trenger da selvsagt noen minutter på å komme seg til stasjoen , skiftet å satt seg i bilen. Men alikavell kom nyheten om bilbrannen på den nettsida bare tre minutter etter at Narvik hadde løst ut alarmen til vaktstyrken i brannvesnet her. Å da hadde de enda ikke rykket ut med brannbilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Marcus: Vel, nå har jo de fleste som lytter på scannere aldri underskrevet noen taushetserklæring, og det er et åpent samband som kan mottas med lovlig radio, så... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Agnor Bertheussen Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Ja, tror ikke man trenger noe sertfikat for å kjøpe en flyradio på elkjøp. Det er værre å sende med disse radioene. Det trenger du lisens/sertfikat for. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Vi som har flytelefonisertifikat må signere en taushetserklering for alle sensitive opplysninger man får vite om via radiosambandet. Hvordan tror du dette sambandet ville ha fungert om f.eks en flygeleder eller en pilot ringer VG med en gang et luftfartøy erklerer en nødsituasjon? Var usikker jeg, derav spørsmålstegnet. Det er 26 år siden jeg tok flytelefonisertifikatet så ta høyde for at det kan ha gluppet litt på tidskontoen til undertegnede her, selv om noen repetisjoner siden og underveis tydeligvis heller ikke har hjulpet meg så mye Marcus. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Syvertsen Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Kult at du fikk med dette her, tips VG, men ikke nevn radioen, så kanskje Marcus roer seg ned litt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.