Gå til innhold

Kontrollert Nødlanding på ENTC i dag!!!!


Anbefalte innlegg

Sto nede på spotteplassen på ENTC i dag, da et lufttransport, måtte nødlande på ENTC idag ettermiddag ca klokka 1930.

 

Flyet hadde tatt av på vei mot Bodø da de ikke fikk opp hjulene på flyet!!! Jeg sto å så på flyet da det tok av og reagerte på at hjula ikke gikk opp i det hele tatt! Så hørte jeg på scanneren at det måtte snu fordi det hadde et problem, de lå og sirklet i 15 minutter før det landet, men det fløy en LOWPASS over flyplassen og spurte flygelederne om alle tre var ute å låst og de var de!

 

Da flyet landet hadde det vel en 70-80 knop med full flaps, brannbilene rykket ut å sto å ventet til flyet hadde taxet av banen før de kjørte etter og passet på at det gikk bra for seg!

 

Etter en tekniker hadde sett på flyet tok det av igjen og akkurat det samme skjedde!

 

Så det var dramatisk, men heldigvis gikk det bra!!!

 

Bildene finner dere på side 3!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke hjemmeside for å laste opp bilder Kim Ruben.

 

Du kan f.eks. laste dem opp på http://www.imageshack.us/

 

Du Skjønner jeg har Firefox! OG klarer ikke å lime inn linken/URL slik at bildene vises! Klarer ikke å gjøre det i det hele tatt! Trykker Ctrl + V når jeg skal lime inn, men det virker ikke!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver over at du klarer ikke å lime inn linken/URL på bildet. Hvis du har klart å laste det/de opp og vet hva URL'en er, kan du vel enten skrive den med bokstaver/tall så kan vi bare copy/paste den, eller skrive den for hånd inn i adressefeltet som dukker opp når du trykker "Bilde" her på flightsim.no?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi som har flytelefonisertifikat må signere en taushetserklering for alle sensitive opplysninger man får vite om via radiosambandet.

Hvordan tror du dette sambandet ville ha fungert om f.eks en flygeleder eller en pilot ringer VG med en gang et luftfartøy erklerer en nødsituasjon?

 

Forstår nå ja!!

 

Men nå har jeg ikke gjort det så da kan du bare ta det ro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er klar over at opplysninger man får vite via flyradioen er taushetsbelagt

 

Jode er klar over det. Men det jeg reagerer på er om for eksempel nettaviser osv er fritatt for det? Grunnen til at jeg lurer er at jeg ved flere anledninger har registrert at et nettsted her oppe kommer ut med opplysninger om for eksempel brannutryktninger nesten før brannvesnet her har klart å rykke ut.

 

Senest idag var det en utrykning til en bilbrann. Her har mannskapene hjemmevakt å trenger da selvsagt noen minutter på å komme seg til stasjoen , skiftet å satt seg i bilen. Men alikavell kom nyheten om bilbrannen på den nettsida bare tre minutter etter at Narvik hadde løst ut alarmen til vaktstyrken i brannvesnet her. Å da hadde de enda ikke rykket ut med brannbilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi som har flytelefonisertifikat må signere en taushetserklering for alle sensitive opplysninger man får vite om via radiosambandet.

Hvordan tror du dette sambandet ville ha fungert om f.eks en flygeleder eller en pilot ringer VG med en gang et luftfartøy erklerer en nødsituasjon?

 

Var usikker jeg, derav spørsmålstegnet. Det er 26 år siden jeg tok flytelefonisertifikatet så ta høyde for at det kan ha gluppet litt på tidskontoen til undertegnede her, selv om noen repetisjoner siden og underveis tydeligvis heller ikke har hjulpet meg så mye Marcus. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...