K J Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=456174 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PEtter blindheim Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 sykt..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Lorentzen Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 En fejl på venstre motor betød, at et SAS-fly med 145 måtte foretage en nødlanding i Amsterdam søndag aften. Når de først på død og liv skal ha med antallet ombord så får de da jaggu skrive PASSASJERER også.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Er vel ikke nødvendigvis 145 passasjerer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Ommundsen Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Kan likesågodt være 145 liter vann... Hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Er vel ikke nødvendigvis 145 passasjerer. Neida, en Embraer.. Nok tull, det var bra det gikk bra dette. Håper de som satte seg i bilen for å kjøre de resterende 922 km. også er kommet velberget fram nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kent-Ruben Johansen Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Hvorfor får vi aldri vite HVA som er feil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Ejlertsen Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Læs her, hvad som var galt: http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=444346/ Om det så er helt rigtigt ved jeg ikke. Det lyder altså underligt: "Flere af de passagerer, B.T. talte med, fortæller, at den ene motor - eller store dele af den - simpelt hen blev blæst baglæns ud af turbine-røret og forsvandt mod jorden. - Piloten forklarede os, at hele indmaden var blæst ud af turbinen, fortæller Robert Mogensen." Hvad mener I om dette ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 "Flere af de passagerer, B.T. talte med, fortæller, at den ene motor - eller store dele af den - simpelt hen blev blæst baglæns ud af turbine-røret og forsvandt mod jorden. Det finns altså ingen möjlighet för passagerarna att se motordelar blåsa ut bakåt i en MD-80... Om det nu var en MD-80 då. BT kan ju ha fel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K J Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2006 Det var en MD-80. Andre kilder siger det samme. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Agnor Bertheussen Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Det blir vanskelig å se motordeler fly av en motor som er bak kabinen ja. Episoden hørtes jo skummel ut. Må være kjedelig å sitte i cockpit og høre et brak og plutserlig se at EPR verdien er blank Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John Bugten Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Og nå står det i VG at flyet mistet motoren http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=118115 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gert Andreas Barring Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 og det store flyet av tpen MD80 md80 er ikke liten, men hvert fall ikke stor i forhold til andre passasjerfly.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth Sivertsen Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 VG..... Den venstre motoren løsnet med et brak, og det store flyet av tpen MD80, begynte umiddelbart å vingle og miste høyde. ... noen som har mer info ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 MD 80 er ikkje stor i forhold til andre fly nei. Men nå er nå søren meg eit vogntog stort og. Men ikkje i forhold til ein svær MOXY Dumper som brukast i kalkuttaka i Møre og romsdalsdistriktet blant anna. Alt er relativt så slutt å ver så enormt flisespikkete. Avisene gjengir det passasjerane har sagt. Om han seier at han såg motordelane, ja så er det nettopp det avisene siterar. Og ikkje er det sikkert at journalisten veit forskjell på ein MD 80 og ein Boeing 747. Han er eit vanlig menneske som alle andre. Dersom ein botanikar byrjar med detaljforklaring om roser så er eg sikker på at 99% av oss her inne fell av lasset etter at vedkommande har nemnt to ulike rosetyper. For oss er roser roser. Gule roser kallar me gule roser, raude roser kallar med raude roser, og kvite kallar me kvite roser. Folk som ikkje er så veldig inne i desse ulike typane fly, kallar eit propellfly for eit propellfly, eit jetfly for eit jetfly og helikopter for helikopter. Har sjølve ein kamerat som er journalist for Dagbladet i London. Han har sjølv dekka fleire store "events" der nede for avisa. Men eg kan garantere dykk. Han kan IKKJE alt om det han skriv om. Enkelte gonger kan han kun det han blir fortalt av folk i nærleiken av det som har skjedd. Når ting skjer, så er det viktig for media å få publisert det tidleg for å få tjent mest mogleg pengar på det. Han har og dekka ei ndel luftfartsnyhende i frå området. Men når eg spør han om forskjellen på Airbus og Boeing, så veit han kun at Boeing er Amerikansk og Airbus er Europeisk/Fransk. Han kan ikkje fleire typebetegnelsar på fly enn Boeing 737 og Airbus A380. Og N E I. Han er ingen sauskalle som ikkje kan nokon ting. Han kan veldig mykje om veldig mykje. Er rimelig sikker på at han kan banke LIVSKITEN ut av oss når det kjem til Historie f.eks. Han studerar Historie og har planar om å ta Mastergrad i faget. Journalistikken er noko han har som Bi-jobb i tillegg til studier. Og det trur eg faktisk det er ein del ungdommar som har idag. Sånn. No var eg ferdig med utblåsinga mi. Følte berre for å forsvare desse "udugelege idiotane" som resten av verden kallar journalistar. At dette er ein dramatisk hending er det ingen tvil om. Eit fly som misser 50% av motorkrafta er skummelt. Heldigvis for dei ombord og eventuelle på bakken som ikkje har så godt av å få 50 tonn stål, menneske og baggasje i knollen, så gjekk det godt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gert Andreas Barring Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Unnskyld angående størrelsen Skal tenke meg bedre om neste gang Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Var ikkje retta direkte mot deg denne posten Gert. Håper du forstår det. Men du var nermaste eksempel hehe. Det eg irriterar meg over er denne evindelige flisespikkinga av ting som skjer. No hard feelings? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gert Andreas Barring Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 No problem dude Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Knallbra! Men no skal eg ut i sola og.... ja... klippe plen og male vegg.... *sukk* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John Bugten Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Jeg må nå si det er litt drastisk av VG å vri dette til at en motor har falt av om dette ikke stemmer? Etter som jeg leser ut av det første innlegget her og linken der, så dreier det seg om feil på motoren som ble sendt til undersøkelse etter landing. Spørsmålet blir vel, har motoren deisa i bakken? Eller er den på vei til en undersøkelse Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tarjei Lundarvollen Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Den går enda, det er rapportert at den fortsatt står og hovrer i lufta over Jessheim :-D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Peder Nilsen Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Den går enda, det er rapportert at den fortsatt står og hovrer i lufta over Jessheim :-D Hahaha Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.