Ola Nordmann Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Ifølge CNN kolliderte 2 fly over Egerhavet nå nettopp. Begge var av typen F-16. Den ene var Tyrkisk den andre var Gresk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clamer F. Meltzer Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Dårlig nytt. De landene er jo "bestevenner"... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Matz Warland Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=117275 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Syvertsen Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Kjipt når sånt skjer, at F-16 koliderer skal være umulig, selvom jeg vet at de flyr i formasjon og alt det der. Trist sak dette her EDIT: Så klart det er mulig, dumme meg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vidar Tilrem Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 at F-16 koliderer skal være umulig Hva er så umulig med det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audun Braastad Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Her er Dagbladet sin artikkel om dette, i tilfelle det skulle stå noe mer om saken. http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/05/23/467010.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig Sandnes Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Han skal ha skutt seg ut av flyets katapultsete. Det skal vel godt gjøres å skyte seg ut av setet? Er vel mer hele setet som blir skutt ut.. Nesten hver eneste dag avskjærer fly fra de to land hverandre i dette luftrommet, skriver NTB. Minner litt om hvordan Norge - Russland holdt på før? Utrolig kjipt at slike ulykker skjer, men er vel temmelig godt bevist nå at det ikke er umulige ulykker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Syvertsen Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 at F-16 koliderer skal være umulig Hva er så umulig med det? Vel, sa ikke at det var umulig, men det skal jo mye til for at små fly koliderer i et stort luftrom, men som sagt så vet jeg at F-16 er også kjent som "triksefly" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AMO Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Vel, sa ikke at det var umulig, men det skal jo mye til for at små fly koliderer i et stort luftrom, men som sagt så vet jeg at F-16 er også kjent som "triksefly" Kjipt når sånt skjer, at F-16 koliderer skal være umulig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Clausen Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 I teorien er det næsten umuligt. Det samme med praktisk. Det burde være umuligt, men det sker desværre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Gundersen Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Hvorfor skal det være så umulig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Syvertsen Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 ? Mente ikke at det var umulig direkte, men det er rart at så små-fly krasjer i et så stort luftrom, skjønner dere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tordbjørn W. Eriksen Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Noe sier meg at de to pilotene kan ha "lekt" litt med hverandre, for det er en kjent sak at Tyrkia og Hellas ikke akkurat er bestevenner.. Men det er kun spekulering fra min side. Men hendelsen er ikke noe bra for et område hvor stemningen er ganske spent i fra før. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Gulliksen Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Mange artige innspill her! Det er jo slett ikke "umulig" for to jagerfly å kollidere. Og slett ikke når det gjelder greske contra tyrkiske. Dem som har fulgt med i mediene i dag, har fått med seg at det er relativt vanlig med avskjæringsmanøvre i grenseområdene mellom de to landene. Det alvorligste i denne saken var vel forøvrig at den ene piloten omkom. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Schjetne Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 er faktisk et under at det ikke går med fler fly under slike dogfighter... Gikk en del på 70 tallet vet jeg... Trist uansett da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tordbjørn W. Eriksen Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Mange artige innspill her! Det er jo slett ikke "umulig" for to jagerfly å kollidere. Og slett ikke når det gjelder greske contra tyrkiske. Dem som har fulgt med i mediene i dag, har fått med seg at det er relativt vanlig med avskjæringsmanøvre i grenseområdene mellom de to landene. Det alvorligste i denne saken var vel forøvrig at den ene piloten omkom. Kan tenke meg det ikke blir mindre av det heller siden han ene døde og da sitter man igjen med en side som muligens er litt hevngjerrige? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Sparby Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Artikkel ifra F-16.net om saken. En GOD del bedre enn VG/Dagbladet... Clicky Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Gulliksen Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 ....Kan tenke meg det ikke blir mindre av det heller siden han ene døde og da sitter man igjen med en side som muligens er litt hevngjerrige? Det er et godt poeng, for Tyrkia og Hellas har dessverre holdt det gående med kriger, nesten-kriger og krangling på høyt nivå i mange hundre år. Særlig er det synd at det skjedde nå, for det virket som om temperaturen mellom de to landene var i ferd med å normalisere seg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.