Agnor Bertheussen Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Da kom jeg akkurat hjem etter en fin tur på Widerøe Teknisk Base i Tromsø. Jeg og Kim Ruben Fjellstad fikk masse kul info om Dash 8 av en teknikker og en mekanikker der borte. Satt vel ca 2 timer i cockpit og bare nøt livet mens flyet stod på tarmac og senere i hangar. Masse nytt å lære. Flyet var "Narvik" og bærer registrerings nr LN-WIL. Dette flyet har jeg flydd med for noen år siden, da i cockpit fra Alta til Vadsø via Båtsfjord. Har faktisk noen bilder av maskinen fra den gang og viser her et bilde jeg tok da vi stod på bakken i Båtsfjord. [image]http://blink.dagbladet.no/user/files/c/ca/caines/ENBS10.JPG[/image] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Hjelset Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Åhh.. heldig du Angor. Skikkelig misunnelig ble jeg nå! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Nå er det mange som misunner dere! Honnør til Widerøe som sprer glede til unge flyentusiaster! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Nå har da altid Widerøe hatt en mere avslappet forhold til å ha Pax i cocpitt en både SAS og Braathens hadde. Har 10 turer i Cocpitt hos Wif. Den første som 15åring i Dash7. Hos SAS og Braathens har jeg fått 0 turer i Cocpitt. Har spurt tilsammens 15 ganger trur æ hos SAS og Braathens. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DM Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Merkelig bruk av ordet "genial". Noen som vet hva det egentlig innebærer? Kanskje på tide at Agnor får eget forum, "Agnors besøk i cockpit" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Agnor Bertheussen Skrevet 27. april 2006 Forfatter Del Skrevet 27. april 2006 Joda.. har vært ofte i cockpit i det siste! Utrolig givende når man liker fly da. Genial er bare et positivt ladet ord. Opprinnelig betydning er vel meget smart, men det får ikke hjelpe. Valgte å bruke det her, så det var vel ikke noe å henge seg opp i. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mads-Inge Otterstad Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Jørgen, ser ut som du bør ta preflight'en ekstra nøye i dag.....; Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Har fri idag, och tror jag ska forstsätta med det ja..! Gissa vem som var och hämtade WIL till TOS igår..! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Haughom Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Genialt er genialt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Ruben Fjeldstad Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Gissa vem som var och hämtade WIL till TOS igår..! Javel det var du ja, javel, da satte jeg i høyresetet ditt i går da!!! Men du er vel ganske kort i Bena?? For da jeg satt der så var setet ganske langt fram..... Men det var en artig ettermiddag i går ja, som Agnor nevnte ovenfor, så kunne vi trykke på hva som helstm i cockpit, det eneste vi ikke rørte var hjulhåndtaket og parkingbrake , det var veldig artig i går, vi skal tilbake dit nær fremtid, men da med kameraet!!! Ha en god helg!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Men du er vel ganske kort i Bena?? For da jeg satt der så var setet ganske langt fram..... Tja, 187cm lång, så någon dvärg är jag inte direkt... Men stolpositionen bestämmer man utifrån siktmärkena som sitter på "mitt stolpen" i frontrutan. Pedaljusteringen sätter man efter benlängden. Men när det är sagt så lämnade vi IL utanför Hangaren. Har säkert varit tekniker i den efter det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Ruben Fjeldstad Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Men när det är sagt så lämnade vi IL utanför Hangaren. Har säkert varit tekniker i den efter det. Det vet jeg nå ikke, for når vi kom dit gelaidet han oss rett ut til WIL, som sto på tarmac, da begynte han og skru, og fikse på flyet. Det første han gjorde når han kom ombord var å åpne hjullokkene så begynte han og skru på flyet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Kim-Ruben... Tänk lite på vad du skriver är du snäll. Du får förtroende att besöka hangaren och leka i cockpit, samt veta en del inside info om teknisk kondition på flygplanen. Det passar sig inte att skriva om det på ett öppent internet forum. Ger du intervjuer om VG ringer också? F.ö. så färjade jag IL tillbaks till TOS. Det var en annan besättning som snaggade den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Jørgen Søberg Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Tänk lite på vad du skriver är du snäll. Betyr dette at vi ikke bør legge ut bilder etter klappturer? Jeg bare spør fordi jeg nettopp er kommet hjem etter en uforglemmelig tur ENVA-ENMS-ENRA-ENBO-ENEV på klapp i IJ og fått masse nyttig info. Ser gjennom en haug med bilder som kanskje andre vil se.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tarjei Lundarvollen Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Ole-Jørgen: Joda, hadde du sett Kim Ruben sitt post slik den i UTGANGSPUNKTET stod så hadde du skjønt hva Jörgen snakker om. For å si det slik: så lenge turen forløp normalt så er det bare å legge ut bilder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Jørgen Søberg Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Puh... Begynte å bli litt engstelig... Jeg fikk jo info da jeg satt på klapp om ting som jeg ikke forteller på forumet, men generell info er altså ok å legge ut..? Selv om man "bobler over" i ekstase over flyturen, må man jo være litt "edruelig" når man legger ut info så klart. Jeg besøkte tårnet på en militær flyplass for noen år siden og da kom det en alarm om "fremmed" flytrafikk. Og det er jo slik info man bør håndtere forsiktig og som egentlig ikke har allmenn interesse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tarjei Lundarvollen Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Helt korrekt, virker som du har forstått det Hele poenget er at det ifra tid til annen skjer endel ting som flyselskapet (og pilotene, evt. andre involverte) ikke ønsker at skal ut i offentligheten. Og det er slike ting som ikke bør legges ut om man vil ha mulighetene for å f.eks. sitte på klapp igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.