Gå til innhold

Widerøe er geniale, nok en gang


Agnor Bertheussen

Anbefalte innlegg

Da kom jeg akkurat hjem etter en fin tur på Widerøe Teknisk Base i Tromsø.

 

Jeg og Kim Ruben Fjellstad fikk masse kul info om Dash 8 av en teknikker og en mekanikker der borte.

 

Satt vel ca 2 timer i cockpit og bare nøt livet mens flyet stod på tarmac og senere i hangar. Masse nytt å lære.

 

Flyet var "Narvik" og bærer registrerings nr LN-WIL. Dette flyet har jeg flydd med for noen år siden, da i cockpit fra Alta til Vadsø via Båtsfjord. Har faktisk noen bilder av maskinen fra den gang og viser her et bilde jeg tok da vi stod på bakken i Båtsfjord.

 

[image]http://blink.dagbladet.no/user/files/c/ca/caines/ENBS10.JPG[/image]

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gissa vem som var och hämtade WIL till TOS igår..!

 

Javel det var du ja, javel, da satte jeg i høyresetet ditt i går da!!! Men du er vel ganske kort i Bena?? For da jeg satt der så var setet ganske langt fram..... ""

 

Men det var en artig ettermiddag i går ja, som Agnor nevnte ovenfor, så kunne vi trykke på hva som helstm i cockpit, det eneste vi ikke rørte var hjulhåndtaket "" og parkingbrake "", det var veldig artig i går, vi skal tilbake dit nær fremtid, men da med kameraet!!!

 

Ha en god helg!!! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du er vel ganske kort i Bena?? For da jeg satt der så var setet ganske langt fram.....

 

Tja, 187cm lång, så någon dvärg är jag inte direkt... ""

 

Men stolpositionen bestämmer man utifrån siktmärkena som sitter på "mitt stolpen" i frontrutan. Pedaljusteringen sätter man efter benlängden.

Men när det är sagt så lämnade vi IL utanför Hangaren. Har säkert varit tekniker i den efter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men när det är sagt så lämnade vi IL utanför Hangaren. Har säkert varit tekniker i den efter det.

 

Det vet jeg nå ikke, for når vi kom dit gelaidet han oss rett ut til WIL, som sto på tarmac, da begynte han og skru, og fikse på flyet.

 

Det første han gjorde når han kom ombord var å åpne hjullokkene så begynte han og skru på flyet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kim-Ruben...

 

Tänk lite på vad du skriver är du snäll. Du får förtroende att besöka hangaren och leka i cockpit, samt veta en del inside info om teknisk kondition på flygplanen.

Det passar sig inte att skriva om det på ett öppent internet forum. Ger du intervjuer om VG ringer också?

 

F.ö. så färjade jag IL tillbaks till TOS. Det var en annan besättning som snaggade den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh... "" Begynte å bli litt engstelig... Jeg fikk jo info da jeg satt på klapp om ting som jeg ikke forteller på forumet, men generell info er altså ok å legge ut..? Selv om man "bobler over" i ekstase over flyturen, må man jo være litt "edruelig" når man legger ut info så klart.

 

Jeg besøkte tårnet på en militær flyplass for noen år siden og da kom det en alarm om "fremmed" flytrafikk. Og det er jo slik info man bør håndtere forsiktig og som egentlig ikke har allmenn interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...