Gå til innhold

FollowME car på vatsim


André Olstad

Anbefalte innlegg

Dette lar seg gjøre ja, problemet er at det ikke er laget noen model til dette, dog ei heller noen repaints noe som sier seg selv.

 

Har allerede noe på gang når det gjelder dette, så får vi ta denne diskusjonen intert i VACCSCA etter hvert..

 

Da snakk om pushback og follow me..

 

""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter alt det jeg hører er forbudt på VATSIM, så skulle jeg nesten tro de som har bestemt dette vil ha et slags Sovjet, høres skikkelig ut som noe kommunistiske greier, selv om det sikkert ikke er tilfelle.

 

Bare mitt inntrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle foreninger, klubber, bedrift styrer, organisasjoner må ha regler. Disse reglene er satt for å skape orden i et stort puslespill som standig er i aktivitet og forandring. Når en ting skal godkjennes så må dette godkjennes av alle i styret, organisasjons ledelsen, forenings styret og bedrifts styret før det kan iverksettes...

 

Dette er langt fra kommunistisk, jeg vil heller kalle dette demokrati..

 

Men du etter hva jeg skjønner du irriterer deg over Aleksander, så ønsker du anarki. For du vil vel få kunne gjøre som du vil ikke sant ?

 

Alle regler har et unntak og alle regler er iverksatt for å holde orden på kaos i bevegelse.

 

Vatsim er en stor organisasjon med mange tusen medlemmer. Organisasjonen er delt opp i divisjoner og under avdelinger.

 

Egentlig rimelig likt militæret eller hvilken som helst annet konsern..

 

På topp sitter det noen som bestemmer, som igjen gir beskjed til folkene under som igjen informerer alle under der igjen. Til slutt drar de på bånn nytte av ting.

 

Dette var nattens lille moral.. hehe ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke direkte anarki, men kanskje litt i den retningen, til en viss grad, må det nevnes ""

 

Hvis vi tenker på saken slik den er, Follow Me-biler og bakkemannskaper er jo en del av det virkelige liv, derfor bør det jo være mulig å kunne ha slikt på VATSIM også?

 

Selv om jeg skjønner poenget ditt, og støtter tankegangen din fullt ut, så irriterer jeg meg litt over disse reglene deres som forbyr alt annet enn Boeing 737 o.l., og som mer og mer virker som de er formet etter hva "toppen" synes er morsomt å drive med, uten hensyn til allmennhetens ønsker, som i mange tilfeller virker fornuftige, men som i mange andre tilfeller er totalt idiotiske etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med mye av tangegangen din , men jeg tror faktisk det er en underliggende årsak til akkurat denne begrensningen..

 

Jo nemmelig server problemer..

 

Ytelsmessig så tror jeg det ønsker å begrense kapasiteten på nettet...

 

Det var en test også som Trond forteller om hvor noen prøvde å ha en follow me bil osv... Det ble utolig vanskelig også når en hele tiden skulle prøve å ha nogen lunde lik fart osv, samt å ikke få ei 737 elller 747 i ræva. Tenkt også om et par tullinger som skal ha det litt gøy, eller overhode ikke er helt kjent med flyplassene osv. Bang !!!! They will collide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en gammel follow me car gauge til fs2002..

Funker sikkert på fs2004 også om du har old gauges i fs9.cfg

 

The FollowMe-Gauge is a Gauge-File that adds a follow-me car to your FS. The car has blinking STOP- and FOLLOW ME signs, working brake-lights and direction indicators. Your ATC-Airline is shown on the back of the car, so you always will be guided by a car of your favorite Airline.

[image]http://www.tradewind.org/TCA/website/graphics/followme.jpg[/image]

 

http://216.73.113.34/TCA/files/fm_me01.zip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og en annen kjørte rundt som follow me på ENGM under 24 timer flyinnet for ca. 3-4 år siden.. Det var en stor suksess og mange av de utenlandske pilotene ville ikke taxe før de fikk en av oss foran seg.. Det var en eller to som ikke så oss som biler men som en grønn trekant.. Det er i grunnen et problem som ikke er vanskelig å få ordnet. Men men, VATSIM styret har talt og da er det vanskelig å få de til å ombestemme seg. Det er veldig lite som minner om et demokrati i VATSIM, kan ikke huske at jeg har stemt på noen som helst med tanke på styremedlemmer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pilotene ville ikke taxe før de fikk en av oss foran seg..

Selv om jeg er for Follow Me, styrt av atc på store fly'inn, ser jeg ulempemper. Akuratt som denne. At enkelte ikke vil taxe uten bil. Det vil skape kø, og lengre depature time for alle.

 

Men morsomt hadde det vært:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...