André Olstad Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Er det mulig å være synlig som FollowMe Car på Vatsim? Må man ikke velge hva man skal syntes som i SquawkBoxen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl Mathias Moberg Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Er ikke lov... Er dog lov på IVAO tror jeg.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond Meier Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Som Karl sa, det er ikke lov Men det har blitt gjort tester, og et problem er at bilen ikke vises. Det er det samme problemet med pushback biler og båter (Det var noen som ville lage en Vatsim båtflåte på vatsimforummene ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
André Olstad Skrevet 23. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2006 Måtte vært en perfekt ting for en Atc å ha. engm Service eller noe. Men da måtte man vel lagt den in som et fly på squawk boxen? Er vel der man velger hvilket fly andre skal se deg som ... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Dette lar seg gjøre ja, problemet er at det ikke er laget noen model til dette, dog ei heller noen repaints noe som sier seg selv. Har allerede noe på gang når det gjelder dette, så får vi ta denne diskusjonen intert i VACCSCA etter hvert.. Da snakk om pushback og follow me.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Agnor Bertheussen Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Båt i VATSIM? Haha! Jeg fikk lyst til å utgi en BÅT til FS9! FregatteSim 9? Nei! Jeg vil lage MS Trollfjord! Noen som har noen programmer jeg kan bruke for å lage modellen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 http://www.turbosquid.com/gmax Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonas Mindt-Soot Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 In a nutshell, follow-me trucks, along with other ground vehicles are not permitted online. This has been a long-standing policy. En sitat fra supervisor forumet til Vatsim. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 I know.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AMO Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Etter alt det jeg hører er forbudt på VATSIM, så skulle jeg nesten tro de som har bestemt dette vil ha et slags Sovjet, høres skikkelig ut som noe kommunistiske greier, selv om det sikkert ikke er tilfelle. Bare mitt inntrykk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Alle foreninger, klubber, bedrift styrer, organisasjoner må ha regler. Disse reglene er satt for å skape orden i et stort puslespill som standig er i aktivitet og forandring. Når en ting skal godkjennes så må dette godkjennes av alle i styret, organisasjons ledelsen, forenings styret og bedrifts styret før det kan iverksettes... Dette er langt fra kommunistisk, jeg vil heller kalle dette demokrati.. Men du etter hva jeg skjønner du irriterer deg over Aleksander, så ønsker du anarki. For du vil vel få kunne gjøre som du vil ikke sant ? Alle regler har et unntak og alle regler er iverksatt for å holde orden på kaos i bevegelse. Vatsim er en stor organisasjon med mange tusen medlemmer. Organisasjonen er delt opp i divisjoner og under avdelinger. Egentlig rimelig likt militæret eller hvilken som helst annet konsern.. På topp sitter det noen som bestemmer, som igjen gir beskjed til folkene under som igjen informerer alle under der igjen. Til slutt drar de på bånn nytte av ting. Dette var nattens lille moral.. hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AMO Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Ikke direkte anarki, men kanskje litt i den retningen, til en viss grad, må det nevnes Hvis vi tenker på saken slik den er, Follow Me-biler og bakkemannskaper er jo en del av det virkelige liv, derfor bør det jo være mulig å kunne ha slikt på VATSIM også? Selv om jeg skjønner poenget ditt, og støtter tankegangen din fullt ut, så irriterer jeg meg litt over disse reglene deres som forbyr alt annet enn Boeing 737 o.l., og som mer og mer virker som de er formet etter hva "toppen" synes er morsomt å drive med, uten hensyn til allmennhetens ønsker, som i mange tilfeller virker fornuftige, men som i mange andre tilfeller er totalt idiotiske etter min mening. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Enig med mye av tangegangen din , men jeg tror faktisk det er en underliggende årsak til akkurat denne begrensningen.. Jo nemmelig server problemer.. Ytelsmessig så tror jeg det ønsker å begrense kapasiteten på nettet... Det var en test også som Trond forteller om hvor noen prøvde å ha en follow me bil osv... Det ble utolig vanskelig også når en hele tiden skulle prøve å ha nogen lunde lik fart osv, samt å ikke få ei 737 elller 747 i ræva. Tenkt også om et par tullinger som skal ha det litt gøy, eller overhode ikke er helt kjent med flyplassene osv. Bang !!!! They will collide. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skjønberg Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Det er allerede VELDIG få piloter og flygeledere i Norge, så hvorfor i huleste skal vi sende de få vi har i follow-me biler? Da må man i så fall legge inn noe AI biler som fungerer også online, og det er nok mulig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
André Olstad Skrevet 24. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2006 Jeg tnekte ikke at de kunne brukes til vanlig. Men hadde vært litt kult på større fly'inn, for utenlandske fly. Da er som regel bemanningen bedre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir G Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Husker jeg fikk follow-me en sein kveld på EDDM. Var en stor fordel for meg som pilot siden ATCen var opptatt med den store trafikken... Men i Norge er vi for få til vanlig, kanskje på evt. neste FLG? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Her er en gammel follow me car gauge til fs2002.. Funker sikkert på fs2004 også om du har old gauges i fs9.cfg The FollowMe-Gauge is a Gauge-File that adds a follow-me car to your FS. The car has blinking STOP- and FOLLOW ME signs, working brake-lights and direction indicators. Your ATC-Airline is shown on the back of the car, so you always will be guided by a car of your favorite Airline. [image]http://www.tradewind.org/TCA/website/graphics/followme.jpg[/image] http://216.73.113.34/TCA/files/fm_me01.zip Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arne Brathole Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Jeg og en annen kjørte rundt som follow me på ENGM under 24 timer flyinnet for ca. 3-4 år siden.. Det var en stor suksess og mange av de utenlandske pilotene ville ikke taxe før de fikk en av oss foran seg.. Det var en eller to som ikke så oss som biler men som en grønn trekant.. Det er i grunnen et problem som ikke er vanskelig å få ordnet. Men men, VATSIM styret har talt og da er det vanskelig å få de til å ombestemme seg. Det er veldig lite som minner om et demokrati i VATSIM, kan ikke huske at jeg har stemt på noen som helst med tanke på styremedlemmer.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Vel du kan jo legge frem saken til ditt lokale VACC og se om du får frem ideen der. Da er det opp til dem å ta det videre. Ideen er jo god. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
André Olstad Skrevet 26. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2006 pilotene ville ikke taxe før de fikk en av oss foran seg.. Selv om jeg er for Follow Me, styrt av atc på store fly'inn, ser jeg ulempemper. Akuratt som denne. At enkelte ikke vil taxe uten bil. Det vil skape kø, og lengre depature time for alle. Men morsomt hadde det vært:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond Meier Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Morsomt ja Men jeg syns ikke den bør bemannes før alle andre er bemanna (app,twr,gnd) - hvis det noen gang blir lov Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
André Olstad Skrevet 26. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2006 Helt enig. Det bør i så fall bli siste sted man bemanner Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.